A közösségi média innovációja továbbra is érvényesül, különösen a tizenévesek körében, akik új módszereket keresnek ötleteik átadására. A különböző módokon történő képek küldése a 20 év alatti személyek körében rendkívül népszerűvé vált. Ennek köszönhető, hogy a TikTok nevű, viszonylag új közösségi médiamegosztó alkalmazás felhívta magára a tinédzser korosztály figyelmét.
A TikTok egy kínai tulajdonban lévő közösségi videomegosztó alkalmazás. A fő különbség a TikTok és más közösségi média alkalmazás között az, hogy a TikTok lehetővé teszi rövid, 15 másodperc alatti videók felvételét, és rengeteg különböző szűrővel a videók szerkesztését. Ide tartozhat akár egy animáció, zene vagy különféle speciális effektus. Ami még kiemelkedő, az a videók közösségi média szerepe. Azok a személyek, akik követik Önt a TikTokon, megjegyzéseket fűzhetnek a videókhoz, ami olyan interaktív szempontot generál, amely az alkalmazást nagyon népszerűvé teszi. A TikTok iOS és Android operációs rendszereken is működik.
Ki találta fel a TikTokot?
A TikTok-t egy ByteDance nevű kínai vállalat hozta létre, amelynek székhelye Pekingben található. A társaság eredetileg megvásárolta a Musical.ly nevű lip-sync videó platformot, amely Sanghajban található. 2018 augusztusában a Musical.ly-t átalakították, és immáron TikTok néven az alkalmazás letöltése megduplázódott világszerte.
Miben különbözik a TikTok?
A TikTok többféle típusú mesterséges intelligenciát alkalmaz. Az arcfelismerésre összpontosít szűrőiben, és a hírfolyamot rendkívül testreszabott ajánlásokkal tölti ki. Idővel a felhasználó képes lesz használni az alkalmazást, és hírcsatornájában pontosan azt látja amit akar, és semmi olyan tartalmat amit nem akar. Sok felhasználó számára az egyetlen probléma az, hogy nem folytathatja a TikTok kereskedését az iFOREX mobiltelefonos alkalmazásán keresztül. Az iFOREX alkalmazásban a legnépszerűbb tartalomorientált nyílvános vállalat – CFD formájában –, mint például a Disney és a Netflix is kereskedhető.
Vajon a TikTok túlszárnyalhatja a többi közösségi média alkalmazást?
A TikTok lendületet kapott a letöltésekből, amit Jimmy Fallonnak, a talkshow műsorok királyának köszönhet egy bejátszása után. Fallon sok bejátszásában videókat használ, és a közelmúltban elindította a #tumbleweedchallenge nevű videós kihívást. Ebben a TikTok felhasználók feladata volt, hogy saját videójukat készítsék a háttérben játszódó Western-témájú zenével. Ennek eredményeként az alkalmazást rengetegen letöltötték.
A TikTok nagyon népszerűvé vált Kínában, ahol tiltottak az olyan alkalmazások, mint a Twitter, a Facebook és az Instagram. Kínában Douyin néven a TikTok 400 millió aktív havi felhasználóra tett szert 2018-ban. Ami a nyugati piacok hozzáadását illeti, a TikToknak világszerte több mint fél milliárd havi felhasználója van. Az Egyesült Államokban idáig 80 millió letöltés történt. 2018 első felében ez volt az első számú letöltött alkalmazás az iTunes App Store-ban.
A TikTok használatának egyik előnye, hogy szerkesztheti a Disney vagy a Netflix animált videóit, és mesterséges intelligencia segítségével javíthatja ezeket a videókat. Ezeket a rövid videókat elküldheti barátainak, létrehozva egy olyan interaktív platformot, amely nagyon népszerűvé vált. (x)