A világon első és egyetlen kondenzációs meghajtású sarki jégtörő hajóját hamarosan átadja a kínai a Guangzhou Shipyard International Co Ltd. A görög tulajdonos Boris Sokolov-ra keresztelte a monstrumot – adta hírül a China Daily.
Az Arc 7-es osztályú 44.500 tonnás tanker, a speciális kondenzációs meghajtásának köszönhetően, akár -50 fok alatt is két csomós sebességgel képes haladni az 1.8 méter vastag jégpáncéllal fedett sarki vizeken.
Speciális propellerei 360 fokban képesek elfordulni és biztosítani a hajó előre-hátra manőverezését. Mivel mindkét végén jégtörő berendezéssel szerelték fel, a 15 méternél keskenyebb jégtorlódások között is képes áttörni.
A technikai újításon túl, az új óriáshajó jelentősége abban áll, hogy míg korábban csak nyáron tudták sűrített állapotban szállítani az olajat a sarkvidéken, addig ez a tanker ezt télen is meg tudja tenni – mondta el az avatóünnepségen a kínai hajógyár általános igazgató-helyettese Zhou Xuhui.