Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. tavaly 23 százalékkal növelte a belföldi értékesítésből származó nettó árbevételét, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétele pedig 23,5 százalékkal emelkedett.
Fejesné Gyurján Ildikó, a vállalat HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója elmondta: a társaság csaknem 2,41 milliárd euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.
A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.
Krisztián Róbert, kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató elmondta, a társaság tavaly 2,2 százalékkal növelte hazai piaci részesedését.
A márka az utóbbi négy évben vezeti a hazai újautó eladásokat, 2019-ben a hazai piacon 16,32 százalékos volt a Magyar Suzuki részesedése, 25766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban.
Az igazgató tájékoztatása szerint világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsit adtak el tavaly, közülük 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS modell volt. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 jármű – exportra készült.
Krisztián Róbert ismertette, a Magyar Suzuki Zrt. 2019-ben globálisan 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítését 2018-hoz képest.
Josinobu Abe elnök-vezérigazgató elmondta, 2020-ban a termelés új korszaka kezdődött az üzemben, mivel az európai piacra már kizárólag hibrid modelleket gyártanak Esztergomban.
A vállalat vezetője kiemelte, tavaly áprilistól a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 ország disztribútorainak.