Kezdőlap Turizmus Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság
No menu items!

Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság

A fenntarthatóság a legkevésbé fontos befolyásoló tényezők közé tartozott az üzleti utazók légi utazási döntéseiben, és kétharmaduk soha vagy ritkán veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat, ha azok magasabb költséggel járnak – derül ki a hollandiai központú BCD Travel új, légi utazási felméréséből.

 

A felmérésben résztvevő válaszadók mindössze 4 százaléka jelezte, hogy figyelembe veszi a fenntarthatóságot, amikor repülőjegyet foglal. A legfontosabb tényezők, amelyeket figyelembe vesznek, az érkezési és indulási idő vagy a repülés időtartama (71 százalék), az ár (51 százalék) és a munkáltatójuk utazáshoz kapcsolódó politikája (49 százalék) – számol be a Business Travel News.

A megkérdezettek mindössze 4 százaléka jelezte, hogy azt a járatot választja, amely a legkevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, és szintén 4 százalék mondta, hogy olyan légitársasággal repül, amely fenntartható üzemanyagot használ.

Más az elv és más a gyakorlat

A BCD augusztus 7-16. között 1319 európai, észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni üzleti utazót kérdezett meg, akik az elmúlt 12 hónapban üzleti céllal repülővel utaztak. „Az utazási politikáról szóló legutóbbi vásárlói felmérésünkből kiderült, hogy a cégek közel negyede a legfőbb prioritásként kezeli az utazási politikájának fenntarthatóbbá tételét” – mondta Olivia Ruggles-Brise, a BCD fenntarthatóságért felelős alelnöke a közleményében. „Ez a kutatás azonban azt mutatja, hogy maguk az utazók nem ugyanilyen mértékben helyezik előtérbe a fenntarthatóságot. Az utazásszervezők a fenntartható intézkedések ösztönzésével vagy előírásával befolyásolhatják az utazók viselkedését, amelyek gyakran kéz a kézben járnak az utazók jólétével. A közvetlen járatok például fenntarthatóbbak és kevésbé stresszesek az utazók számára”.

A válaszadók egyharmada volt rendkívül elégedett (32 százalék) vagy valamelyest elégedett (35 százalék) a munkáltatója légiközlekedési politikájával, 13 százalékuk pedig valamelyest vagy rendkívül elégedetlen. Az előnyben részesített légitársaságok választásával való elégedettség tekintetében valamivel magasabbak az arányok: 38 százalékuk volt rendkívül elégedett, 36 százalékuk pedig valamelyest elégedett, míg 10 százalékuk volt valamelyest vagy rendkívül elégedetlen.

Arra a kérdésre, hogy milyen kihívásokat tapasztaltak a repülőjegy-foglalás során, 30 százalék azt válaszolta, hogy „semmit”, ez volt a legmagasabb arányú válasz. De ezt szorosan követte 29 százalékkal az elégedetlenség azzal kapcsolatban, hogy az extra szolgáltatásokat nem fedezték le, vagy jóváhagyást igényeltek, míg 20 százalék a „felhasználóbarát” foglalási eszközöket említette.

Ami a légitársaságok oldalát illeti, az üzleti utazók a késések (69 százalék), a kényelmetlen repülési idők (48 százalék), a kényelmetlen ülések (43 százalék) és a járattörlések (39 százalék) miatt bosszankodnak a legjobban. Közel egyharmaduk (32 százalék) említette, hogy a kézipoggyásznak nincs hely a fej feletti tárolókban, mint olyan helyzetet, amelyet üzleti célú repüléskor tapasztaltak, 27 százalékuk pedig a repülőgépen a beszálláskor tapasztalt technikai problémákat.

Légi vásárlási szokások

A válaszadók mintegy 37 százaléka az elérhető legolcsóbb repülőjegyet vásárolja meg, míg 28 százalékuk a teljesen visszatérítendő és rugalmas jegyeket vagy a részben visszatérítendő jegyeket és a díjköteles változtatásokat választja (22 százalék). Közel egyötödük (18 százalék) nem visszatérítendő jegyet vásárol, amelyen nem engedélyezett a változtatás.

A megvásárolt kiegészítő szolgáltatások közül a feladott poggyász (51 százalék), az ülőhely kiválasztása (48 százalék) és a kézipoggyász (34 százalék) a legnépszerűbbek.

A válaszadók közel egynegyede (39 százalék) tesz két-három napos üzleti utat, 36 százalékuk négy-hat napos, 10 százalékuk pedig hét-tizenhárom napos utat. Mindössze 3 százalékuk repül egynapos utakra. Egyharmaduk belföldi és nemzetközi utakat is tesz. A rövid távú járatok esetében a válaszadók 88 százaléka turistaosztályon repül. Hosszú távú utazások esetén 48 százalékuk turistaosztályon, 19 százalékuk prémium turistaosztályon, 31 százalékuk pedig üzleti osztályon repül.

Fotó:Freepik

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezért érdemes most a fenntarthatósággal foglalkozni – még akkor is, ha az EU lassít?

Fotó:Freepik A fenntarthatóság néhány év alatt vált “jó, ha van”...

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.
Hirdetés

Hírek

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.

Pécs ünnepi díszben: november 28-án kezdődik a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásár

Pécs városa idén is meghitt, ünnepi hangulattal vár minden látogatót a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásáron, amely november 28-a és december 24-e között várja a látogatókat a Széchenyi téren.

Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy

A KMÉ-védjegy nem csupán a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak felel meg, hanem annál szigorúbb követelményeket ír elő , ilyen például a magasabb beltartalmi érték, a kevesebb adalékanyag vagy a fenntartható gyártástechnológia.

új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.

EM: a kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését.

Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.