Növelte forgalmát és nyereségét az idei első három negyedévben a Volkswagen csoport, holott a harmadik negyedévben negatív hatással volt eladásaira és bevételére az új emissziós mérési norma bevezetése. A konszernnek 2018-ban 2,4 milliárd euró költsége származott a dízelbotránnyal összefüggésben.
A honlapján közzétett eredménybeszámolója szerint a harmadik negyedévben a Volkswagen konszern 2,61 millió járművet szállított le megrendelőinek, 1,5 százalékkal kevesebbet a 2017. harmadik negyedévi 2,65 milliónál. A gyártott járművek száma 8,2 százalékkal 2,39 millióra csökkent 2,61 millióról.
A harmadik negyedévben a konszern 55,20 milliárd euró bevételre tett szert, 0,9 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbi 54,71 milliárd eurónál.
Egyszeri tételek nélkül a működési eredménye 18,6 százalékkal 3,51 milliárd euróra csökkent 4,31 milliárd euróról, bevételarányos jövedelmezősége pedig 6,4 százalékra 7,9 százalékról. A konszern mérlegét a harmadik negyedévben 800 millió euró egyszeri költség terhelte meg, míg tavaly 2,59 milliárd euró. Egyszeri tételekkel a működési eredmény az idén 2,71 milliárd euró lett a tavalyi 1,72 milliárd után, bevételarányosan pedig 4,9 százalék 3,1 százalék után.
A harmadik negyedévben a konszern 3,54 milliárd euró adó előtti eredményt ért el az egy évvel korábbi 1,49 milliárd euró után, nettó nyeresége pedig 2,76 milliárd euróra emelkedett 1,06 milliárd euróról.
A Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában 4,2 százalékkal 8,13 millióra növelte eladásait, forgalma pedig az előző évihez képest 2,7 százalékkal 174,6 milliárd euróra emelkedett.
A teljes évre a konszern mintegy 10,7 millió, az előző évinél valamivel több jármű eladását és a tavalyi 230,7 milliárd eurónál mintegy öt százalékkal magasabb értékesítési árbevételt irányzott elő.
Az egyszeri tételek nélküli működési eredmény az előző évi 13,2 milliárd euróval közel megegyező 13,3 milliárd euró lett. Egyszeri tételekkel együtt a működési eredmény 10,9 milliárd euró lett a tavalyi 10,6 milliárd után.
Az idén 2,4 milliárd euró költsége származott a konszernnek a dízelbotránnyal összefüggésben a tavalyi 2,6 milliárd euró után.
A bevételarányos működési eredmény egyszeri tételek nélkül 7,6 százalékra csökkent 7,8 százalékról, egyszeri tételekkel pedig 6,2 százalékra 6,3 százalékról. Az idei teljes évre a konszern 6,5-7,5 százalékos bevételarányos működési eredményt vár egyszeri tételek nélkül.
A konszern első kilenc havi 12,5 milliárd eurós adó előtti nyeresége 2,2 milliárd euróval, 21,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nettó nyeresége pedig 24,3 százalékkal 9,37 milliárd euróra nőtt az első kilenc hónapban az előző 7,54 milliárd euróról.
Az első kilenc hónapban a konszern márkái közül a VW eladásai 2,9 százalékkal 4,62 millióra, az Audi eladásai 2,0 százalékkal 1,41 millióra, a Skoda eladásai 7,8 százalékkal 939 ezerre, a Seat eladásai pedig 17,1 százalékkal 416 ezerre növekedtek. A Porsche 197 ezer autót adott el, 5,7 százalékkal többet, a VW haszongépjármű részleg 371 ezer járművet, 1,0 százalékkal többet, a MAN haszongépjármű gyártó 21,6 százalékkal 98 ezerre, a Scania pedig 7,3 százalékkal 69 ezerre növelte eladásait – jelentette az MTI.