Sam Altman az OpenAI vezérigazgatója a legnagyobb vállalatoknak, köztük néhány Microsoft-ügyfélnek ajánlja ChatGPT Enterprise-t, ami hosszútávon is meghatározhatja a mesterséges intelligencia jövőjét.
Az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman ebben a hónapban több száz, a Fortune 500-as listáján szereplő vállalat vezetőjét látta vendégül San Franciscóban, New Yorkban és Londonban, ahol ő és az OpenAI más vezetői a vállalati felhasználásra szánt mesterséges intelligencia-szolgáltatásokat mutatták be, néhány esetben szemtől szemben a pénzügyi támogató Microsofttal – mondták a résztvevők a Reutersnek.
A roadshow-szerű rendezvények jól szemléltetik, hogy a vállalat, amelyet a generatív mesterséges intelligencia robbanásszerű elterjedésének elindítójaként tartanak számon fogyasztói kínálatával, hogyan igyekszik új bevételi forrásokat teremteni a világ vállalatai számára – némelyikük potenciálisan legnagyobb partnere hazai pályáján.
Szövegből készít videót
Altman az eseményeken minden városban több mint 100 vezetővel beszélt közvetlenül – a névtelenséget kérő résztvevők szerint. Altman és Brad Lightcap operatív igazgató minden egyes rendezvényen termékbemutatókat tartott, többek között a ChatGPT Enterprise-t, a híres chatbotjának vállalati változatát, amely egyszerű kérésekből generál szöveget, az ügyfélalkalmazásoknak az API-ként ismert AI-szolgáltatásokhoz való csatlakoztatására szolgáló szoftvert, valamint az új szövegből videót készítő modelleket.
Az OpenAI ígéretet tett arra, hogy a ChatGPT Enterprise ügyfeleinek adatait nem használják fel a modellek képzéséhez. Az OpenAI vezetői olyan iparágak potenciális ügyfeleivel beszélgetve, mint a pénzügy, az egészségügy és az energiaipar, számos alkalmazást emeltek ki, mint például a call-center menedzsment és a fordítás. Megjegyezték, hogy chatbotjának fogyasztói változatát már a Fortune 500 vállalat több mint 92%-a használja.
A Microsoft, új lapot nyit, az OpenAI legnagyobb befektetője, az Azure felhőszolgáltatásán keresztül és a Microsoft 365 Copilot, az OpenAI modelljeire épülő, vállalatoknak szánt termelékenységi eszköz értékesítésével hozzáférést biztosít az OpenAI technológiájához. A rendezvények közönségéből néhány vezető azt kérdezte, miért kellene fizetniük a ChatGPT Enterprise-ért, ha már a Microsoft ügyfelei – mondták a résztvevők. Altman és Lightcap azt válaszolta, hogy a jelenlévő résztvevők a vállalati szolgáltatásért fizetve közvetlenül az OpenAI csapatával dolgozhatnak, hozzáférhetnek a legújabb modellekhez és több lehetőségük van arra, hogy testreszabott AI-termékeket kapjanak. Az OpenAI és a Microsoft nem kívánt nyilatkozni.
Az OpenAI, amelyet legutóbb 86 milliárd dollárra értékeltek egy másodlagos eladás során, azóta próbálja diverzifikálni a bevételi forrásait, hogy a ChatGPT nevű chatbotja 2022 végén gyorsan népszerűvé vált. A források szerint jó úton halad a 2024-re tervezett 1 milliárd dolláros bevételi cél elérése felé.
Hollywoodban rácsodálkoztak és megijedtek
Miközben a cég olyan új termékeket próbál kiépíteni a fogyasztók felé, mint amilyen például a piactér ChatGPT, a vállalat arra számít, hogy bevételeinek egyre jelentősebb része a vállalkozások felé történő értékesítésből származik majd. Az OpenAI vezetője korábban a Bloombergnek elmondta, hogy több mint 600 ezren regisztráltak a ChatGPT Enterprise és Team használatára, szemben a januári mintegy 150 ezerrel. A cgvezető, aki a céges eledások növelésére összpontosít, Hollywoodban is járt, hogy stúdióvezetőkkel beszélgessen a vállalat Sora videokészítő eszközének népszerűsítése érdekében. Ez a technológia, amely a felhasználó szöveges leírása alapján képes videókat létrehozni és finomítani, egyszerre váltott ki izgalmat és aggodalmat a kreatív iparágban. Két nagy hollywoodi stúdió a Reutersnek elmondta, hogy korai hozzáférést kérnek, hogy elkezdhessék az alkalmazások vizsgálatát, bár vannak aggályok a Sora képzéséhez használt videó forrásával, a kimenet megbízhatóságával és a szerzői jogvédelemmel védett művek védelmére való képességével kapcsolatban.
Meichl Gréta