A közösségi oldalon regisztráltak adatainak felhasználásáról szóló elégtelen tájékoztatás miatt az olasz versenyhatóság hétmillió eurós pénzbüntetésre ítélte a Facebookot.
A Facebook nem tájékoztatta kellő mértékben az oldalára regisztrálókat adataik felhasználásának módjáról – tudatta az olasz versenyhatóság (AGCM). A közösségi hálózat nem hajtotta végre az AGCM által 2018-ban bevezetett intézkedéseket – tették hozzá.
Az olasz versenyhatóság szerint a felhasználók az elégtelen információ miatt nem tudták megkülönböztetni, hogy mely adataikat használják fel célzott hirdetésekhez és melyeket ahhoz, hogy például könnyebben találjanak meg más felhasználókat.
A Facebook egy meg nem nevezett szóvivője a dpa német hírügynökségnek elmondta: azért nem hajtották végre a 2018-as intézkedéseket, mert jelenleg is folyamatban van egy ellenük benyújtott felülvizsgálati kérelem tárgyalása. A Facebook ezenkívül megváltoztatta a felhasználási feltételeit, hogy tisztázza, miként használják fel az adatokat – tette hozzá.