Az Alstom hidrogénmeghajtású vonatával nyit új fejezetet a vasúti személyszállításban az olasz FNM. Egy tesztüzemet követően a szerelvény a Camonica-völgyben, a Brescia-Iseo-Edolo vonal mentén áll majd szolgálatba, amely régiót Olaszország első Hidrogén-völgyeként is szokták emlegetni.
Az Alstom hidrogénüzemű, közvetlen károsanyag-kibocsátástól mentes Coradia Stream motorvonata nagymértékben képes hozzájárulni az Európai Unió 2050-re vonatkozó klímavédelmi célkitűzéseihez.
A Ferrovie Nord Milano (FNM) az Alstom hidrogénvonatával nyit új fejezetet az olasz vasúti személyszállítás történetében. Az intelligens és fenntartható kötöttpályás mobilitási megoldásairól ismert Alstom hidrogén üzemanyagcellás Coradia Stream motorvonata 2024 vége és 2025 eleje között áll majd kereskedelmi forgalomba a Camonica-völgyben, a nem villamosított Brescia-Iseo-Edolo vonalon a H2iseO projekt részeként, amelynek célja Olaszország első Hidrogén-völgyének létrehozása Brescia térségében. A hidrogénüzemű Coradia Stream nagymértékben képes hozzájárulni az Európai Unió 2050-re vonatkozó klímavédelmi célkitűzéseihez. Az Olaszországban üzembe álló, nulla közvetlen CO2-kibocsátású, hidrogén-üzemanyagcellákkal felszerelt szerelvény összesen 260 ülőhellyel és több mint 600 km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.
Az új hidrogénüzemű vonatok az Alstom egyszintes Coradia Stream regionális motorvonatának mintájára épülnek, amelyet kifejezetten az európai piacra szánt a gyártó, és amelynek számos példányát Olaszországban gyártotta az Alstom. A hidrogénüzemű Coradia Stream megőrzi az utasok által már a hagyományos elektromos változatban is elismert magas szintű kényelmet, és a dízelvonatokkal azonos működési teljesítményt nyújt, beleértve a hatótávolságot is. A hidrogénüzemű Coradia Stream motorvonat családot elsősorban a nem villamosított vonalakra ajánlja a gyártó, a többi elektromos Coradia modellhez hasonló kényelmi jellemzőkkel, több mint 600 km-es hatótávval.