Kezdőlap Turizmus Repülés Covid után: a kevesebb drágább lett
No menu items!

Repülés Covid után: a kevesebb drágább lett

Illusztráció: Bigstock

A Coviddal hirtelen véget ért a jet-korszak, amely fél évszázadra globalizálta a légiközlekedést. Most a repülőgépek újra a levegőben vannak, de a repülés elterjedése fordított irányba halad: kevesebb repülőgép közlekedik egy kisebb hálózaton, és a viteldíjak emelkedtek.

A Cirium adatai szerint hónapról hónapra járatok ezrei kerülnek ki a menetrendből a főbb csomópontok, köztük Szingapúr, London és Doha felé, és szinte mindenhová drágábban lehet repülni. Ráadásul míg egyes piacok – például az Egyesült Államok – éppen csak visszatértek a vírus előtti kapacitáshoz, Ázsia és Európa nagy része több mint egynegyedével a 2019-es szint alatt van.

A Covid utáni gyors keresleti fellendülés túlterhelte a légiközlekedési ágazatot, amely 2020 óta mintegy 187 milliárd dollárt veszített az utazási korlátozások miatt. A repülőgépek és a személyzet hiánya miatt az ágazat több mint 2000 útvonalat szüntetett meg, amelyek 2019-ben még léteztek, és a fuvarozók számos útvonalon többet kérnek a jegyekért.

Vagyis a légi utazás újra a gazdagabbak kiváltságává kezd válni.

Az okokat a Bloomberg négy pontban foglalta össze:

1. Magasabb jegyárak

Olyan nagy az utazási kedv, hogy a légitársaságok egyes útvonalakon több mint kétszeresére tudták emelni a viteldíjakat, különösen a business osztályú helyek esetében.

Valódi egyensúlyhiány van a kereslet és a kínálat között” – mondta Joe Leader, az APEX, egy New York-i székhelyű utasélményt vizsgáló egyesület vezérigazgatója.

2. Nehezebb repülőjegyet találni

Minden régióban kevesebb járat van, így az utazók nehezebben jutnak fel a számukra megfelelő járatra vagy olyanra, amelyik továbbutazási célállomáshoz csatlakozik.

Világszerte mintegy 100 ezer járatot töröltek a Covid előtti menetrendekből. Az OAG repülési adatbázis adatai szerint december elején a heti járatok száma 616 330 volt, ami 14%-os csökkenést jelent a 2019-es év azonos időszakában mért 716 727-hez képest.

3. Kevesebb összeköttetés

A főbb tranzitközpontokba tartó járatok kisebb száma csökkentette a társadalmi mobilitást. A Cathay Pacific Airways és a British Airways például ebben a hónapban mind a 95 járatot Hongkongból London Heathrow-ra üzemelteti a Cirium szerint. Ugyanezen az útvonalon 2019 decemberében 234 járat közlekedett.

4. Harc az ülőhelyekért

A nemzetközi járatokon is kevesebb helyért kell harcolni, mivel a légitársaságok jelenleg is küzdenek azért, hogy újraépítsék a világjárvány előtti flottájukat.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Pancsoljon vagy gördeszkázzon az atombunkerben Helsinkiben

A föld alatti víziparadicsom az Itäkeskus Fotó: aquamagazine.com Helsinki első...

Linamar vezér: a közszféra a kanadai termelékenység legnagyobb fékje

Linda Hasenfratz, a Linamar Corporation elnök-vezérigazgatója Fotó: country93.ca Kanadában évek...

Sokba kerülnek az új ügyfelek: egyre több ajándékpénzt fizetnek a bankok

Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába

Ne maradjon le, bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.
Hirdetés

Hírek

Sokba kerülnek az új ügyfelek: egyre több ajándékpénzt fizetnek a bankok

Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába

Ne maradjon le, bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.

Visit Hungary: csaknem 80 elismerést adtak át a Virágos Magyarország díjátadóján

Az Év óvodakertje elismerést a Budapest XXII. Kerület Egyesített Óvoda nyerte el, a Virágos városi- és faluséták kategória idei díjazottja pedig Miskolc.

Hó, jég, dugó: így készülhetünk a reptéri ünnepi rohamra

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kapacitása évek óta nem tud lépést tartani a forgalom növekedésével. A téli szezonban naponta több tízezer utas érkezik vagy indul útnak, miközben a parkolóhelyek száma szinte változatlan.

Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba

Folyamatosan érkeznek a régóta várt támogatói okiratok a KAP ST pályázatokban érintett agrártermelők és élelmiszeripari szereplők felé.

Megalakult a Magánegészségügyi Szakmai Koordinációs Testület

Megalakult a Magánegészségügyi Szakmai Koordinációs Testület, amely intézményes keretet biztosít a szektor továbbfejlesztéséhez és a szereplők közötti összehangolt együttműködéshez.

KSH: a beruházások teljesítménye 2025 III. negyedévében 3,8 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál

A beruházások csökkenéséhez a legnagyobb mértékben a szállítás, raktározás, valamint a feldolgozóipar gazdasági ág járult hozzá.

MNB: új alelnöke lehet a Magyar Nemzeti Banknak

Banai Péter Benő AZ MNB: új alelnöke lehet .

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.