A Volkswagen (VW) kétszázezer németországi ügyfelének fizet kártérítést peren kívül. Ők valamennyien az autógyártó társaság dízelbotrányban érintett modelljeiből vásároltak.
Jelentősen romlottak a német autóipar üzleti kondíciói és kilátásai a koronavírus-járvány miatt márciusban - derült ki a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felméréséből.
Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány okozta keresletcsökkenés miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója. Ferdinand Dudenhöffer ezért az áfa eltörlését, vagy egyesen negatív áfa bevezetését javasolja.
Az európai autógyártók kivétel nélkül leállították a termelést. A japán és az amerikai cégek sorairól is jóval kevesebb autó gördül le. A fő okok: a kereslet drámai visszaesése és az alkatrészellátás akadozása. Elemzők elkerülhetetlennek tartják az állami szubvenciót.
Az autóipart az ág is húzza: nem elég, hogy az idei évtől beélesedett az EU drasztikus károsanyag kibocsátás elleni szankciórendszere, itt a koronavírus is, ami miatt még az iparág emblematikus eseményének számító Genfi autószalont, majd a Pekingi autószalont, valamint az áprilisi NewYork-i nemzetközi autókiállítást is lemondták. Tüttő László autóipari szakértő szerint ami még ennél is nagyobb baj, hogy Kínában jelentősen visszaesett az új autók eladása.
A Mercedes-Benz magyarországi érdekeltségei jó évre és a kompakt autók iránti igény növekedésére számítanak. A kecskeméti gyár teljes kapacitással fog dolgozni, és egyre több elektromos modell érkezik - jelentették be a cégek vezetői évértékelő sajtótájékoztatójukon.
A német vállalatok egyre jobban érzik a korona-vírus hatásait. Az Adidas bevétele például 85 százalékkal esett vissza Kínában. Autóból 20 százalékkal kevesebbet értékesítettek. A VW mind az öt kínai üzemében áll a termelés.
Az autógyártói kereslet növekedése miatt február közepén már csaknem 12 ezer dollárba került egy uncia (31,1035 gramm) ródium, míg az év elején még mintegy 6 ezer dollárba; a fém nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a robbanómotoros autók kipufogógázát a mérgező nitrogén-oxidoktól megtisztítsák.
Az amerikai e-autó gyártó története első nyereséges negyedévét zárta. A hírre a részvény árfolyama egy nap alatt 20 százalékkal emelkedett, drágább lett egyetlen papírja, mint a német autógyártóké együtt! Miért lehetséges ez? Csak tőzsdei spekuláció eredménye lenne a részvény hirtelen szökkenése?
Januárban 4,1 százalékkal bővült az új autók eladása, 10 113 új gépkocsi állhatott forgalomba. A havi eladási listát a Toyota vezeti - közölte a Datahouse.
Az autót Baden-Württembergben találták fel. Napjainkban a szektor fél millió embernek ad közvetlenül munkát a tartományban. Most az iparban dolgozók homlokán ráncok gyülekeznek. A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) riportere a jólétet féltő régióban gyűjtött benyomásokat.
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) területén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal.
A légzsákok esetleges meghibásodása miatt a Honda és a Toyota összesen több mint hatmillió autót hív vissza világszerte. A hiba eddig nyolc ember halálát okozhatta.
A BMW rekordértékesítéssel zárta a 2019-es évet Magyarországon. A legtöbbet az X5-ös modellből adták el, a legnagyobb növekedést pedig a hétüléses BMW 2 GranTourer érte el a nagycsaládos kedvezménynek köszönhetően.
Segítséget kér a német autóipari szövetség. Az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviselete, a VDA szerint legkevesebb tízmilliárd euró állami támogatásra van szükség. Elhangzott 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig a szerkezetátalakítás miatt.
A Fiat a Chrysler és a Peugeot szövetségeseként a világ negyedik legnagyobb autókonszernjének vezetője lehet. Ezzel véget ér egy 100 éves saga: a Fiat nemzetközivé válása egyúttal az olasz gazdaságot és a politikát évtizedekig meghatározó Agnelli család szerepvesztését is jelenti.
Rosszindulatú információknak nevezte Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter azokat a híreket, miszerint a Nissan a Renault-val kötött szövetség felmondására készül. A két autógyártó is cáfolt.
Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.
Az Otthon Start Programban az alacsonyabb kamatszintből adódóan 25-33 százalékkal nőhet a felvehető hitelösszeg, ezzel jobban igazodik a megemelkedett ingatlanárakhoz.
Július végéig 45 milliárd forintot, augusztus végéig pedig az eddig elbírált 105 milliárd forintot folyósítják a Demján Sándor 1+1 Program nyertes vállalkozásai számára.
Globálisan 58,98 milliárd dollár értékben adtak el chipeket májusban, ami 19,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Áprilisához képest a növekedés 3,5 százalék volt.
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) vezető részvényindexe, a BUX első alkalommal lépte át a 100 000 pontos záróértéket szerdán, ezzel a legnagyobb tőkeértékű és forgalmú hazai részvények árfolyamának változását követő BUX a százszorosára nőtt 1991-es 1000 pontos indulási értékéről.
A Wizz Air a tervezettnél korábban, szeptember 15. helyett augusztus 8-tól indítja újra a Budapest és Tel-Aviv közötti járatait – közölte a légitársaság.
Már több mint 1300 vállalkozás kapott támogató döntést a Demján Sándor 1+1 Program keretében, a jóváhagyott 105 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból 10 milliárd forintot már megkaptak a cégek, a teljes keret kifizetése augusztus végéig befejeződik.
Lényegében nem változott szerda reggelre a forint árfolyama az előző esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek