Vannak dizájnosabbak, trendibbek, gyorsabbak is, de életrevalóbb talán egy sem: a Ford Tourneo Courier Active ideális azoknak a családoknak, aktív pároknak, akiknek valóban sok és sokféle szabadidős program tölti ki életét. És persze azoknak a cégeknek, akik néhány ember szállítására keresnek optimális megoldást.
A Ford formatervezői sokat dolgoztak azon, hogy attraktívabbá tegyék az idén debütált új Ford Tourneo elejét, s a nagy hűtőrács, a látványos lámpatestek párosa kétségkívül feltűnőbbé, izgalmasabbé tette a kocsi megjelenését. Ám kár lenne tagadni, hogy a Tourneo ettől még maradt ami volt: egy végtelenül egyszerű formavilágú, „kockaautó”. Ez azonban még véletlenül sem kritika, sőt, épp ellenkezőleg: nagyon jól van az, hogy továbbra is ilyen a Tourneo. Mert a legtöbb érdeme épp ebből az egyszerűségből fakad. A magas építés óriási belteret eredményez, az oldalsó tolóajtóknak hála egyszerű a ki- és beszállás, pakolás, rakodás. A majdnem 4,4, méter hosszú Tourneo Courier csomagtere a padlótól a plafonig számolva 1188 liter, ami bő 40 százalékkal több mint az elődé. S ha minden lehetőséget kihasználunk, akkor akár 2160 liternyi helyet varázsolva furgonná tehetjük a kocsit.
Az egyszerűség abban is tetten érhető, hogy a Ford nem bonyolította túl a hajtáslánckínálatot. A Tourneo hatsebességes kézi váltóval vagy duplakuplungos automatával, de kizárólag 1.0 literes benzines EcoBoost motorral kapható. Ez 125 lóerős teljesítmény produkál, ami ma már talán kevésnek hangzik, de valójában szabályos és nyugodt vezetési stílus mellé épp elég. Országúton és autópályán – még telepakolva – sincs hiányérzete az embernek, magabiztosan takarékosan, 7 liter körüli fogyasztással visz A-ból B-be. Még inkább: programról programra.
Mert a Tourneo-nak, különösen az Active kivitelnek ez az igazi lételeme. Balatoni hétvége? A SUP-tól a kisbringáig minden befér a gyerekek mellé! Túra a hegyekben? A sátraktól a bakancsokig mindennek lesz helye! S ha már a bakancsok szóba kerültek: a Tourneo Active az a kocsi, amelybe sáros lábbal sem dráma beszállni. Nem azért, mert nem érdemelné meg a törődést, hanem azért, mert egyszerűen tudni, érezni, hogy ezt a kocsit erre találták ki, ezért van! Ezt jelzi az a sok apró, kirándulásokra szabott figyelmesség is. A csomagtérben is elhelyeztek például egy 12V-os elektromos aljzatot, így elektromos pumpák, hűtőtáskák, hangszórók működtethetők onnan. A tetősín még több szállítási lehetőséget kínál, és közben az utastér szinten minden zugát telerakták kisebb-nagyobb tárolóhelyekkel.
Noha a listaáron 11 millió forintba kerülő modell legfőbb érdeme az, hogy kiváló partner a szabadidős programokhoz, a személyautók „okossága” sem hiányzik belőle. Látványos és jól áttekinthető a teljesen digitalis műszerfali óracsoport, a 8 colos multimédiakijelzővel. A fárasztó túrázás után, amikor már lankad a figyelem, jól jönnek a vezetéstámogató megoldások, például az ütközésmegelőző rendszer, a gyalogos- és biciklis figyelő vagy épp a sávváltás asszisztens.
-emz-
Az írás testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg