Az emberek a tárgyak helyett már élményeket-szolgáltatásokat vásároltak ajándékba, a tavalyi negyedik negyedévben.
Tavaly az utolsó negyedévében több mint 70 ezer élmény talált gazdára a Bónusz Brigád oldalain. A legnépszerűbbek között sok a páros élmény: ezek közül az egyik legkapósabb a gasztro-wellness hétvége volt valamelyik négycsillagos hotelben.
A GKI Digital: a neten évente 3,2 millió a vásárló, az átlag 12 alkalom. A Bónusz Brigád felületén 1,5 millió a regisztráltak, 650 ezer vásárló.
A Bónusz Brigád és a GKI Digital felmérése szerint az emberek 36 százaléka kifejezetten ajándékokat keres az oldalon, minden ötödik a szabadideje eltöltésére keres ötleteket, 10 százalék pedig hétvégére programlehetőségeket. Terméket a válaszadók harmada keresett az oldalon.
2017-ben még átlagosan 6117 forintért vásároltak élményt az emberek, addig 2019-ben ennél több mint 40 százalékkal többet, 8611 forintot költöttek, miközben ajándékkártyából is 25 százalékkal több fogyott, mint a korábbi évben.Egyre nagyobb “divat” az élmény ajándékozása: az élmények kosárértéke erőteljes növekedésnek indult.
A felmérés szerint a válaszadók 46 százaléka belföldi utazást ajándékozott, ezek közül a legnépszerűbb a luxus wellnessezés volt.
Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója szerint, jelentős átalakuláson van túl a bónuszos-kuponos piac, míg korábban az alacsony ár volt a legfontosabb a vevőknek, most a lehető legjobb élmény.
Hozzátette, a cég már inkább élmény-webshop, mint kuponos oldal. Az induláskor jellemző napi egy kedvezményes ajánlattal szemben napjainkban már 1800 ajánlat szerepel az oldalon.