Kezdőlap Autó Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt
No menu items!

Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt

Nem először szerepel a Puma neve a Ford palettáján – de ami régen egy sportos kis kupé volt, ma már egy modern városi crossover. A 2019-es újragondolás után 2024-re elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Első ránézésre talán nem sok változott, de ha jobban megnézzük, ügyesen újították meg a népszerű típust: modernizálták, de nem rontották el, amit szerettünk benne.

 

Az egész Európában a népszerűségi listák élmezőnyébe tartozó, közepes méretű modell face liftje után a ledes menetfény kicsit vagányabb, a Ford-embléma átvándorolt a hűtőmaszk közepére, miközben a forma továbbra is játékos, mégis sportos. A két tónusú fényezés – például a bordó-fekete kombináció – kifejezetten jól áll neki, és a 18 colos kerekekkel már-már ST-line érzetet kelt az autó. A mild hybrid megoldás pedig természetesen az indulásoknál segít a fogyasztás csökkentésében.

A méret számít? Pont eltalálták

A Puma 4,18 méter hosszú és 1,53 méter magas – vagyis nagyobb, mint egy Fiesta, de még mindig tökéletesen város-kompatibilis. És mivel SUV kompakt SUV, a magas építésnek köszönhetően kényelmesen be lehet ülni – még a gyerekeknek, vagy az idősebb utasoknak sem kihívás a beszállás. A karosszéria kialakítása miatt pedig az utastér tágasabbnak érződik, mint azt a méretek sugallnák.

A hátsó traktus is tartogat meglepetést: miközben a csomagtér kifejezetten méretes: 456 literes, van egy külön 89 literes, mosható rekesz is a padló alatt – remek hely koszos cipőnek, kerti virágnak, kutyamosdatásnak – bárminek. Hasznos, ötletes, és tipikusan „ezt miért nem találta ki mindenki?” típusú megoldás.

Új belső, nagy kijelzőkkel

A belső tér látványosan megújult. A műszeregység immár 12,8 colos digitális kijelző, a központi érintőképernyő pedig 12 colos – táblagép-érzet garantálva. A fizikai gombok viszont megszűntek, ami elsőre szokatlan lehet, de a menürendszer egyszerű és jól átlátható.

Természetesen megvan a teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció, plusz a Ford SYNC 4 rendszer, amiben a navigációtól a parkolást segítő kamerákig minden elérhető. A hangrendszer korrekt, a világítás hangulatos, az anyaghasználat igényesebb, mint amit ebben a kategóriában megszoktunk. A váltókar mögött dupla pohártartó, vezeték nélküli telefontöltő és USB-A/USB-C páros is helyet kapott – apróságok, amik mégis sokat számítanak.

Háromhengeres – de nem unalmas

Az általunk tesztelt példányban a 155 lóerős, 1.0 literes EcoBoost mild hybrid motor dolgozott, 7 fokozatú Powershift automatával. Nos, ha az ember meghallja a háromhengeres szót, ritkán csillan fel a szeme – de a Pumában nem érződött gyengének vagy bizonytalannak a hajtáslánc. Városban élénk, országúton dinamikus, és még több emberrel utazva sem tűnt kevésnek a motor.

A váltó gyorsan kapcsol, és bár nincs lehetőségünk manuálisan beleszólni a fokozatválasztásba, az algoritmus jól működik. Egyedül a hanghatás az, ami néha emlékeztet a hengerszámra – de ha ezzel együtt tudunk élni, akkor nincs miért panaszkodni.

Vezetés, fogyasztás: tőlünk is függ

A vegyes fogyasztás a gyári adat szerint 5,5–6 liter körül alakul, városban viszont 8 liter feletti érték is simán összejöhet, főleg, ha dinamikusan vezetünk. Országúton viszont valóban megelégszik az 5-6 literrel a motor, vagyis az EcoBoost név nem csak a kirakatnak van.

A 48 voltos mild hybrid rendszer főleg a start-stop funkció és gyorsítások során segít, a fékezési energiát pedig visszanyeri. Okos, halk és nem tolakodó technológia – pont úgy, ahogy szeretnénk.

A feszes futóműnek köszönhetően a Puma bizonyos úthibákon kissé pattogósan viselkedhet, ugyanakkor a kanyarokban stabilan fordul és kiválóan tartja az ívet – ezt a sportos vezetési élményt szolgálja a sportos és pontos kormány is. A belső tér a Fordtól megszokott módon egyszerű, de kellemes látványt nyújt, a megnövelt méretű LED-es kijelző pedig jól átlátható és könnyen kezelhető. A sallangmentes, funkcionális kialakítás különösen jól érvényesül egy ST-Line kivitelhez közelítő felszereltséggel.

A vezetéstámogató rendszerek kínálata is teljes: sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutásveszélyt jelez, érzékeli a keresztirányú forgalmat, segíti a parkolást, és ha szükséges, a vezető figyelmetlenségére is reagál. Ezek ma már alapelvárások – a Puma pedig magabiztosan teljesíti őket.

A Ford Puma faceliftje megtartotta, amit szerettünk benne, és hozzáadott egy modern, ergonomikusabb és technológiailag fejlettebb belsőt. A 155 lóerős motor bőven elég a hétköznapokra, az automataváltó kényelmes, és a használhatóság, praktikum is rendben van. Az ár a cikk megjelenésekor alapból 10,5 millió forint körül indul, a jobban felszerelt verziók pedig 12 millió körül mozognak –, de a konkurensek között is hasonló szinten járunk.

Szöveg és Fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

NGM: a kormány 11 pontos, 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programmal segíti a hazai vállalkozásokat

Emelkedik az alanyi áfamentesség értékhatára; nő az egyéni vállalkozók költséghányada, csökkentve az adóalapot; megszűnik a szocho-adóalapszorzó a főállású egyéni vállalkozóknál; bővül a kisvállalati adó (kiva) jogosulti köre

Egymillió forint támogatás is járhat januártól a KTH Start hitelek mellé a turisztikai kisvállalkozásoknak

A színvonal megtartására és emelésére azért is szükség van, mivel a Covid alatt nyújtott szobánkénti egymillió forintos támogatásból megvalósult felújítások után most újra itt az ideje a szálláshelyek megújításának

Az ország zöldvagyona a kulcs a klímavédelmi célok eléréséhez

2026 tavaszára már több mint 76 ezer sorfát ültetünk el országszerte a vidéki településeken. A cél 100 ezer fa elültetése 2026 év végére

Kaphatsz-e állami támogatást, ha magad után fizeted a TB-t?

A vonatkozó rendeletek a támogatási jogosultságot alapvetően folyamatos TB jogviszonyhoz kötik, és legtöbbször 2 éves időtartamot írnak elő, illetve ha valaki legalább 1 éve átalányadózó egyéni vállalkozó, őstermelő, vagy KATA-s vállalkozó, akkor 1 év folyamatos TB-jogviszony is elegendő.
Hirdetés

Hírek

NGM: a kormány 11 pontos, 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programmal segíti a hazai vállalkozásokat

Emelkedik az alanyi áfamentesség értékhatára; nő az egyéni vállalkozók költséghányada, csökkentve az adóalapot; megszűnik a szocho-adóalapszorzó a főállású egyéni vállalkozóknál; bővül a kisvállalati adó (kiva) jogosulti köre

Egymillió forint támogatás is járhat januártól a KTH Start hitelek mellé a turisztikai kisvállalkozásoknak

A színvonal megtartására és emelésére azért is szükség van, mivel a Covid alatt nyújtott szobánkénti egymillió forintos támogatásból megvalósult felújítások után most újra itt az ideje a szálláshelyek megújításának

Az ország zöldvagyona a kulcs a klímavédelmi célok eléréséhez

2026 tavaszára már több mint 76 ezer sorfát ültetünk el országszerte a vidéki településeken. A cél 100 ezer fa elültetése 2026 év végére

Kaphatsz-e állami támogatást, ha magad után fizeted a TB-t?

A vonatkozó rendeletek a támogatási jogosultságot alapvetően folyamatos TB jogviszonyhoz kötik, és legtöbbször 2 éves időtartamot írnak elő, illetve ha valaki legalább 1 éve átalányadózó egyéni vállalkozó, őstermelő, vagy KATA-s vállalkozó, akkor 1 év folyamatos TB-jogviszony is elegendő.

Különleges részleteket rejt a veszprémi várnegyed Szent Családot ábrázoló festménye

18. századi, ismeretlen festő által készített alkotás tartogatott meglepetéseket a restaurálást végző szakembereknek, de az érdeklődők is érdekes részleteket fedezhetnek fel a festményen – például az éppen ácsmunkát végző Szent Józsefet és az ifjú Jézust.

Újabb földterületek megvásárlására nyílik lehetőség – vételi ajánlat 2026. január 16-ig

A decemberben folytatódó földértékesítési program során több mint 2700 db összesen 1500 hektár földterületet kínálnak eladásra.

NÚSZ: részleges leállás lesz az útdíjfizetésben újévkor

A rendszerátállás előtt banki utalással az egyenlegfeltöltést 2025. december 30-án 16 óráig tudják fogadni, az átállást követően utalással indított egyenlegfeltöltések jóváírása a HU-GO folyószámlán 2026. január 5-én történik meg

Brexit – Brit szakszervezeti vezető: vissza kell lépni az EU vámuniójába

Lammy kijelentette, hogy a Brexit súlyos gazdasági károkat okozott, mivel fontos piacától szakította el Nagy-Britanniát.
Hirdetés

Gazdaság

Készpénzmentes üzletek: lehetőség vagy vállalati kockázat?

A kereskedelemben egyre erősebben jelenik meg a készpénzmentes működés felé való elmozdulás, amelyet egyszerre mozgatnak technológiai újítások, vásárlói igények és vezetői döntések. A CMO...

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás