Kezdőlap Autó Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt
No menu items!

Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt

Nem először szerepel a Puma neve a Ford palettáján – de ami régen egy sportos kis kupé volt, ma már egy modern városi crossover. A 2019-es újragondolás után 2024-re elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Első ránézésre talán nem sok változott, de ha jobban megnézzük, ügyesen újították meg a népszerű típust: modernizálták, de nem rontották el, amit szerettünk benne.

 

Az egész Európában a népszerűségi listák élmezőnyébe tartozó, közepes méretű modell face liftje után a ledes menetfény kicsit vagányabb, a Ford-embléma átvándorolt a hűtőmaszk közepére, miközben a forma továbbra is játékos, mégis sportos. A két tónusú fényezés – például a bordó-fekete kombináció – kifejezetten jól áll neki, és a 18 colos kerekekkel már-már ST-line érzetet kelt az autó. A mild hybrid megoldás pedig természetesen az indulásoknál segít a fogyasztás csökkentésében.

A méret számít? Pont eltalálták

A Puma 4,18 méter hosszú és 1,53 méter magas – vagyis nagyobb, mint egy Fiesta, de még mindig tökéletesen város-kompatibilis. És mivel SUV kompakt SUV, a magas építésnek köszönhetően kényelmesen be lehet ülni – még a gyerekeknek, vagy az idősebb utasoknak sem kihívás a beszállás. A karosszéria kialakítása miatt pedig az utastér tágasabbnak érződik, mint azt a méretek sugallnák.

A hátsó traktus is tartogat meglepetést: miközben a csomagtér kifejezetten méretes: 456 literes, van egy külön 89 literes, mosható rekesz is a padló alatt – remek hely koszos cipőnek, kerti virágnak, kutyamosdatásnak – bárminek. Hasznos, ötletes, és tipikusan „ezt miért nem találta ki mindenki?” típusú megoldás.

Új belső, nagy kijelzőkkel

A belső tér látványosan megújult. A műszeregység immár 12,8 colos digitális kijelző, a központi érintőképernyő pedig 12 colos – táblagép-érzet garantálva. A fizikai gombok viszont megszűntek, ami elsőre szokatlan lehet, de a menürendszer egyszerű és jól átlátható.

Természetesen megvan a teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció, plusz a Ford SYNC 4 rendszer, amiben a navigációtól a parkolást segítő kamerákig minden elérhető. A hangrendszer korrekt, a világítás hangulatos, az anyaghasználat igényesebb, mint amit ebben a kategóriában megszoktunk. A váltókar mögött dupla pohártartó, vezeték nélküli telefontöltő és USB-A/USB-C páros is helyet kapott – apróságok, amik mégis sokat számítanak.

Háromhengeres – de nem unalmas

Az általunk tesztelt példányban a 155 lóerős, 1.0 literes EcoBoost mild hybrid motor dolgozott, 7 fokozatú Powershift automatával. Nos, ha az ember meghallja a háromhengeres szót, ritkán csillan fel a szeme – de a Pumában nem érződött gyengének vagy bizonytalannak a hajtáslánc. Városban élénk, országúton dinamikus, és még több emberrel utazva sem tűnt kevésnek a motor.

A váltó gyorsan kapcsol, és bár nincs lehetőségünk manuálisan beleszólni a fokozatválasztásba, az algoritmus jól működik. Egyedül a hanghatás az, ami néha emlékeztet a hengerszámra – de ha ezzel együtt tudunk élni, akkor nincs miért panaszkodni.

Vezetés, fogyasztás: tőlünk is függ

A vegyes fogyasztás a gyári adat szerint 5,5–6 liter körül alakul, városban viszont 8 liter feletti érték is simán összejöhet, főleg, ha dinamikusan vezetünk. Országúton viszont valóban megelégszik az 5-6 literrel a motor, vagyis az EcoBoost név nem csak a kirakatnak van.

A 48 voltos mild hybrid rendszer főleg a start-stop funkció és gyorsítások során segít, a fékezési energiát pedig visszanyeri. Okos, halk és nem tolakodó technológia – pont úgy, ahogy szeretnénk.

A feszes futóműnek köszönhetően a Puma bizonyos úthibákon kissé pattogósan viselkedhet, ugyanakkor a kanyarokban stabilan fordul és kiválóan tartja az ívet – ezt a sportos vezetési élményt szolgálja a sportos és pontos kormány is. A belső tér a Fordtól megszokott módon egyszerű, de kellemes látványt nyújt, a megnövelt méretű LED-es kijelző pedig jól átlátható és könnyen kezelhető. A sallangmentes, funkcionális kialakítás különösen jól érvényesül egy ST-Line kivitelhez közelítő felszereltséggel.

A vezetéstámogató rendszerek kínálata is teljes: sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutásveszélyt jelez, érzékeli a keresztirányú forgalmat, segíti a parkolást, és ha szükséges, a vezető figyelmetlenségére is reagál. Ezek ma már alapelvárások – a Puma pedig magabiztosan teljesíti őket.

A Ford Puma faceliftje megtartotta, amit szerettünk benne, és hozzáadott egy modern, ergonomikusabb és technológiailag fejlettebb belsőt. A 155 lóerős motor bőven elég a hétköznapokra, az automataváltó kényelmes, és a használhatóság, praktikum is rendben van. Az ár a cikk megjelenésekor alapból 10,5 millió forint körül indul, a jobban felszerelt verziók pedig 12 millió körül mozognak –, de a konkurensek között is hasonló szinten járunk.

Szöveg és Fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.
Hirdetés

Hírek

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.