Kezdőlap Autó Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt
No menu items!

Sportos kis vadmacska új ruhában. Ford Puma 1.0 EcoBoost (2024) teszt

Nem először szerepel a Puma neve a Ford palettáján – de ami régen egy sportos kis kupé volt, ma már egy modern városi crossover. A 2019-es újragondolás után 2024-re elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Első ránézésre talán nem sok változott, de ha jobban megnézzük, ügyesen újították meg a népszerű típust: modernizálták, de nem rontották el, amit szerettünk benne.

 

Az egész Európában a népszerűségi listák élmezőnyébe tartozó, közepes méretű modell face liftje után a ledes menetfény kicsit vagányabb, a Ford-embléma átvándorolt a hűtőmaszk közepére, miközben a forma továbbra is játékos, mégis sportos. A két tónusú fényezés – például a bordó-fekete kombináció – kifejezetten jól áll neki, és a 18 colos kerekekkel már-már ST-line érzetet kelt az autó. A mild hybrid megoldás pedig természetesen az indulásoknál segít a fogyasztás csökkentésében.

A méret számít? Pont eltalálták

A Puma 4,18 méter hosszú és 1,53 méter magas – vagyis nagyobb, mint egy Fiesta, de még mindig tökéletesen város-kompatibilis. És mivel SUV kompakt SUV, a magas építésnek köszönhetően kényelmesen be lehet ülni – még a gyerekeknek, vagy az idősebb utasoknak sem kihívás a beszállás. A karosszéria kialakítása miatt pedig az utastér tágasabbnak érződik, mint azt a méretek sugallnák.

A hátsó traktus is tartogat meglepetést: miközben a csomagtér kifejezetten méretes: 456 literes, van egy külön 89 literes, mosható rekesz is a padló alatt – remek hely koszos cipőnek, kerti virágnak, kutyamosdatásnak – bárminek. Hasznos, ötletes, és tipikusan „ezt miért nem találta ki mindenki?” típusú megoldás.

Új belső, nagy kijelzőkkel

A belső tér látványosan megújult. A műszeregység immár 12,8 colos digitális kijelző, a központi érintőképernyő pedig 12 colos – táblagép-érzet garantálva. A fizikai gombok viszont megszűntek, ami elsőre szokatlan lehet, de a menürendszer egyszerű és jól átlátható.

Természetesen megvan a teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció, plusz a Ford SYNC 4 rendszer, amiben a navigációtól a parkolást segítő kamerákig minden elérhető. A hangrendszer korrekt, a világítás hangulatos, az anyaghasználat igényesebb, mint amit ebben a kategóriában megszoktunk. A váltókar mögött dupla pohártartó, vezeték nélküli telefontöltő és USB-A/USB-C páros is helyet kapott – apróságok, amik mégis sokat számítanak.

Háromhengeres – de nem unalmas

Az általunk tesztelt példányban a 155 lóerős, 1.0 literes EcoBoost mild hybrid motor dolgozott, 7 fokozatú Powershift automatával. Nos, ha az ember meghallja a háromhengeres szót, ritkán csillan fel a szeme – de a Pumában nem érződött gyengének vagy bizonytalannak a hajtáslánc. Városban élénk, országúton dinamikus, és még több emberrel utazva sem tűnt kevésnek a motor.

A váltó gyorsan kapcsol, és bár nincs lehetőségünk manuálisan beleszólni a fokozatválasztásba, az algoritmus jól működik. Egyedül a hanghatás az, ami néha emlékeztet a hengerszámra – de ha ezzel együtt tudunk élni, akkor nincs miért panaszkodni.

Vezetés, fogyasztás: tőlünk is függ

A vegyes fogyasztás a gyári adat szerint 5,5–6 liter körül alakul, városban viszont 8 liter feletti érték is simán összejöhet, főleg, ha dinamikusan vezetünk. Országúton viszont valóban megelégszik az 5-6 literrel a motor, vagyis az EcoBoost név nem csak a kirakatnak van.

A 48 voltos mild hybrid rendszer főleg a start-stop funkció és gyorsítások során segít, a fékezési energiát pedig visszanyeri. Okos, halk és nem tolakodó technológia – pont úgy, ahogy szeretnénk.

A feszes futóműnek köszönhetően a Puma bizonyos úthibákon kissé pattogósan viselkedhet, ugyanakkor a kanyarokban stabilan fordul és kiválóan tartja az ívet – ezt a sportos vezetési élményt szolgálja a sportos és pontos kormány is. A belső tér a Fordtól megszokott módon egyszerű, de kellemes látványt nyújt, a megnövelt méretű LED-es kijelző pedig jól átlátható és könnyen kezelhető. A sallangmentes, funkcionális kialakítás különösen jól érvényesül egy ST-Line kivitelhez közelítő felszereltséggel.

A vezetéstámogató rendszerek kínálata is teljes: sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutásveszélyt jelez, érzékeli a keresztirányú forgalmat, segíti a parkolást, és ha szükséges, a vezető figyelmetlenségére is reagál. Ezek ma már alapelvárások – a Puma pedig magabiztosan teljesíti őket.

A Ford Puma faceliftje megtartotta, amit szerettünk benne, és hozzáadott egy modern, ergonomikusabb és technológiailag fejlettebb belsőt. A 155 lóerős motor bőven elég a hétköznapokra, az automataváltó kényelmes, és a használhatóság, praktikum is rendben van. Az ár a cikk megjelenésekor alapból 10,5 millió forint körül indul, a jobban felszerelt verziók pedig 12 millió körül mozognak –, de a konkurensek között is hasonló szinten járunk.

Szöveg és Fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.
Hirdetés

Hírek

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.

Az OTP és más piaci szereplők az Alkotmánybírósághoz fordultak a kamatstop-rendelet módosítása miatt

Az OTP Bank Nyrt. több más piaci szereplővel közösen alkotmányjogi panaszt terjesztett az Alkotmánybíróság elé, az úgynevezett kamatstop-rendelet módosítása miatt - közölte a bank szerdán a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Augusztusban lassult az albérleti díjak emelkedése

Augusztusban lassult a bérleti díjak emelkedése: országosan 1,1, Budapesten 0,7 százalékos volt a havi lakbéremelkedés, ami az elmúlt három hónap legalacsonyabb ütemének számít - derül ki a KSH-ingatlan.com lakbérindex legfrissebb adataiból.

Jelentkezés a START Ideathon országos ötletversenyre

Már lehet jelentkezni a START Ideathonra, a középiskolások pályaorientációját segítő országos ötletversenyre.

Nyári forgalom, kora őszi programok a fővárosi fürdőkben

Ezen a nyáron az időjárás ismét megmutatta, komoly hatással...

Ebben az évben is megmérettethetik magukat a legjobb gluténmentes pékségek

Idén is keresik az év gluténmentes kenyerét és péksüteményét. A Magyarok Kenyere program keretében megvalósuló megmérettetés célja változatlan: felhívni a figyelmet a speciális étrendet követő, lisztérzékenységgel élők igényeire és elősegíteni a gluténmentes termékekkel kapcsolatos innovációt.
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.