Kezdőlap Hírek Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért
No menu items!

Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért

Az idei Super Bowl-reklámok kevésbé voltak rendhagyóak, mint a tavalyiak. Fotó: Bigstock

Az amerikai futball nagy ünnepe, a Super Bowl nemcsak a sportélmény és a félidei szünetben minden alkalommal sztárparádét hozó showműsor miatt egyedülálló attrakció, hanem azért is, mert ilyenkor a reklámozók évről évre kitesznek magukért. Célzottan erre az eseményre legyártott – és csillagászati összegért sugárzott – reklámokkal bizonyítják, mennyire humorosak, kreatívak és persze mennyire nagyszerű az általuk ajánlott termék, vagy szolgáltatás. Ebben a tekintetben a Los Angelesben rendezett és a Los Angeles Rams által nyert Super Bowl sem különbözött elődeitől. De az új idők új gazdasági szelét már jelzi, hogy a koronavírus-járvány második Super Bowljának reklámszüneteiben számos első hirdetőt is láthattak azok a százmilliók, akik televízión keresztül követték az amerikai foci csúcsrangadóját. Miközben egy sor pénzügyi technológiai és kriptovalutás cég “elsőbálozó” volt, az egy év szünet után újra jelentkező utazási cégek megjelenése azt mutatja, hogy a turisztikai piac is kezd talpraállni.

Bár a vasárnapi döntőn a két finalista csapaton volt a hangsúly, a sugárzó tévécsatorna, az NBC reklámblokkjaiban több mint egy tucat új Super Bowl-hirdető is feltűnt, köztük a Rakuten vásárlási jutalomplatform, a gyerekek pénzügyi tudatosságát erősítő alkalmazásokat gyártó Greenlight, a Caesars Sportsbook nevű sportfogadási cég, valamint az otthoni koronavírus-teszteket fejlesztő Cue Health és az elektromos járművek töltési technológiáival foglalkozó Wallbox.

A legtöbbet idén a kriptovalutás és a szerencsejátékokkal foglalkozó cégek hirdettek a Super Bowl alatt, de valamennyi reklámozónak mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, ugyanis

az NBC 7 millió dollárért kínált egy 30 másodperces reklámhelyet.

Ha jól csinálod, akkor mindenki mosolyog vagy nevet, vagy legalábbis szórakozik azon a reklámon, amit döntő szüneteiben mutatsz be. Ugyanakkor lesz egy olyan része is a közönségnek, amelyik felmegy az internetre és jobban utánanéz a hirdetőnek” – mondta Lee Newman, a MullenLowe reklámügynökség vezérigazgatója a The Wall Street Journalnak.

A kriptopénzekkel kereskedő Coinbase például egy olyan hirdetéssel próbálta a nézők figyelmét felkelteni, amely csak egy lassan ugráló QR-kódot mutatott.

Lee Newman. Fotó: MullenLowe

Az egészségmegőrzés és a wellness témájú hirdetések között a Cue Health mellett a Planet Fitness is megjelent, amelynek első Super Bowl-reklámjában Lindsay Lohan színésznő mutatta be, amint maga mögött hagyja bulizós napjait, a Hologic orvostechnológiai vállalat reklámjában pedig Mary J. Blige énekesnő buzdította arra a nőket, hogy menjenek el orvosi szűrővizsgálatokra.

A pandémia miatt az utazási cégek tavaly egyáltalán nem reklámoztak a Super Bowl alatt, idén viszont a Booking és az Expedia is reklámidőt vásárolt, számtva arra, hogy ismét fellendül a turizmus.

2021 februárjában, a világjárvány első Super Bowlján a hirdetők feladata az volt, hogy megfelelően illeszkedjenek egy olyan eseményhez, amelyre a koronavírus-járvány kellős közepén és egy megosztó elnökválasztás után került sor. A tavalyi döntő néhány reklámja utalt is a világjárványra, bár elsősorban burkolt utalásokkal és humorral. Az idei Super Bowl-reklámok viszont kevésbé voltak rendhagyóak.

A mostani döntő hirdetései “a jól bevált megközelítéseket alkalmazták, amelyek mindig is működtek. Egyszerre voltak szórakoztóak, bevonó erejűek és hatékonyak. Megjelentek bennük babák, kiskutyák, humoros jelenetek, filmszerű képek és nosztalgikus zenék is” – mondta Lee Newman.

A Frito-Lay reklámja például a Push It című 1980-as évekbeli sláger feldolgozását tartalmazta, Megan Thee Stallion és Charlie Puth pedig egy énekesmadárnak és rókának kölcsönözték a hagjukat.

Boruzs Álmos

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Átlagosan 8 százalékkal magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet május közepi adatai szerint a munkáltatók idén 8 százalékkal magasabb, átlagosan 2150 forint körüli órabért kínálnak a diákoknak.

Javaslat készül az árréscsökkentés kivezetésére

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek a kormánynak az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére.

Éjfélig nyújtható be az szja-bevallás: fontos tudnivalók az utolsó napra

Május 20. a személyijövedelemadó-bevallás határideje, éjfélig még teljesíthető a bevallás, aki eddig nem nézte meg, és nem fogadta el a NAV által készített bevallási tervezetet, annak a határidő lejártával az automatikusan bevallássá válik.

Bruttó átlagkereset 714 400 forint volt 2025. márciusban

2025. márciusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 714 400, a nettó átlagkereset 490 400 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,5, a nettó átlagkereset 8,4, a reálkereset pedig 3,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Hirdetés

Hírek

Átlagosan 8 százalékkal magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet május közepi adatai szerint a munkáltatók idén 8 százalékkal magasabb, átlagosan 2150 forint körüli órabért kínálnak a diákoknak.

Javaslat készül az árréscsökkentés kivezetésére

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek a kormánynak az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére.

Éjfélig nyújtható be az szja-bevallás: fontos tudnivalók az utolsó napra

Május 20. a személyijövedelemadó-bevallás határideje, éjfélig még teljesíthető a bevallás, aki eddig nem nézte meg, és nem fogadta el a NAV által készített bevallási tervezetet, annak a határidő lejártával az automatikusan bevallássá válik.

Új lendületet vettek a magyar-amerikai agrárkapcsolatok

Ünnepélyes keretek között írta alá a magyar-amerikai kettős diplomát adó precíziós mezőgazdasági mérnök képzésről szóló megállapodást a Debreceni Egyetem és a Dél-Dakotai Állami Egyetem. Ökrös Oszkár helyettes államtitkár beszédében kiemelte, az egyezmény messze túlmutat a két intézmény közötti formális megállapodáson és új fejezetet nyit a két ország szakmai kapcsolataiban.

Kötelező lesz a bérsávok közlése Magyarországon is

Jövő nyártól Magyarországon is életbe lép az uniós fizetési átláthatósági irányelv, amely kötelezővé teszi a bérsávok előzetes ismertetését, tiltja a fizetési titoktartást, és jelentési kötelezettséget ír elő a nemek közötti bérkülönbségről. Szakértők szerint az irányelv bevezetése újfajta transzparenciát hoz, amely jelentősen érinti a magyar munkaerőpiacot, különösen a cégek felkészültségét és a belső feszültségek kezelésének módját.

Itt a Nemzeti Parkok Hete,is megnyílt a Kiskunságot bemutató kiállítás

A magyar természetvédelem egyik legkiemelkedőbb ünnepe idén különleges fényben tündököl. Kezdetét vette a Nemzeti Parkok Hete, amelynek méltó nyitánya a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban megnyílt „Homok és a szik birodalma” című kiállítás. Ez az esemény kettős jelentőséggel bír: egyszerre tiszteleg a Kiskunsági Nemzeti Park alapításának ötvenedik évfordulója, valamint a hazai természetvédelem és nemzeti parkjaink előtt – emelte ki Rácz András, az Agrárminisztérium államtitkára a kiállítás ünnepélyes megnyitóján.

Hűvös otthonok, zöld jövő: új támogatás Bécsben

Bécs városa újabb lépést tesz a klímavédelem és a lakók életminőségének javítása érdekében: akár 1.500 eurós támogatással ösztönzi külső árnyékolók – például redőnyök és napellenzők – felszerelését többlakásos épületekben

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1 szabványos QR-kódokat a hagyományos vonalkódok helyett. Az új, kétdimenziós kódok több és részletesebb adatot hordoznak, kisebb helyet foglalnak el, és digitális adatbázisokhoz kapcsolhatók.
Hirdetés

Gazdaság

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit