Kezdőlap Hírek Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért
No menu items!

Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért

Az idei Super Bowl-reklámok kevésbé voltak rendhagyóak, mint a tavalyiak. Fotó: Bigstock

Az amerikai futball nagy ünnepe, a Super Bowl nemcsak a sportélmény és a félidei szünetben minden alkalommal sztárparádét hozó showműsor miatt egyedülálló attrakció, hanem azért is, mert ilyenkor a reklámozók évről évre kitesznek magukért. Célzottan erre az eseményre legyártott – és csillagászati összegért sugárzott – reklámokkal bizonyítják, mennyire humorosak, kreatívak és persze mennyire nagyszerű az általuk ajánlott termék, vagy szolgáltatás. Ebben a tekintetben a Los Angelesben rendezett és a Los Angeles Rams által nyert Super Bowl sem különbözött elődeitől. De az új idők új gazdasági szelét már jelzi, hogy a koronavírus-járvány második Super Bowljának reklámszüneteiben számos első hirdetőt is láthattak azok a százmilliók, akik televízión keresztül követték az amerikai foci csúcsrangadóját. Miközben egy sor pénzügyi technológiai és kriptovalutás cég “elsőbálozó” volt, az egy év szünet után újra jelentkező utazási cégek megjelenése azt mutatja, hogy a turisztikai piac is kezd talpraállni.

Bár a vasárnapi döntőn a két finalista csapaton volt a hangsúly, a sugárzó tévécsatorna, az NBC reklámblokkjaiban több mint egy tucat új Super Bowl-hirdető is feltűnt, köztük a Rakuten vásárlási jutalomplatform, a gyerekek pénzügyi tudatosságát erősítő alkalmazásokat gyártó Greenlight, a Caesars Sportsbook nevű sportfogadási cég, valamint az otthoni koronavírus-teszteket fejlesztő Cue Health és az elektromos járművek töltési technológiáival foglalkozó Wallbox.

A legtöbbet idén a kriptovalutás és a szerencsejátékokkal foglalkozó cégek hirdettek a Super Bowl alatt, de valamennyi reklámozónak mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, ugyanis

az NBC 7 millió dollárért kínált egy 30 másodperces reklámhelyet.

Ha jól csinálod, akkor mindenki mosolyog vagy nevet, vagy legalábbis szórakozik azon a reklámon, amit döntő szüneteiben mutatsz be. Ugyanakkor lesz egy olyan része is a közönségnek, amelyik felmegy az internetre és jobban utánanéz a hirdetőnek” – mondta Lee Newman, a MullenLowe reklámügynökség vezérigazgatója a The Wall Street Journalnak.

A kriptopénzekkel kereskedő Coinbase például egy olyan hirdetéssel próbálta a nézők figyelmét felkelteni, amely csak egy lassan ugráló QR-kódot mutatott.

Lee Newman. Fotó: MullenLowe

Az egészségmegőrzés és a wellness témájú hirdetések között a Cue Health mellett a Planet Fitness is megjelent, amelynek első Super Bowl-reklámjában Lindsay Lohan színésznő mutatta be, amint maga mögött hagyja bulizós napjait, a Hologic orvostechnológiai vállalat reklámjában pedig Mary J. Blige énekesnő buzdította arra a nőket, hogy menjenek el orvosi szűrővizsgálatokra.

A pandémia miatt az utazási cégek tavaly egyáltalán nem reklámoztak a Super Bowl alatt, idén viszont a Booking és az Expedia is reklámidőt vásárolt, számtva arra, hogy ismét fellendül a turizmus.

2021 februárjában, a világjárvány első Super Bowlján a hirdetők feladata az volt, hogy megfelelően illeszkedjenek egy olyan eseményhez, amelyre a koronavírus-járvány kellős közepén és egy megosztó elnökválasztás után került sor. A tavalyi döntő néhány reklámja utalt is a világjárványra, bár elsősorban burkolt utalásokkal és humorral. Az idei Super Bowl-reklámok viszont kevésbé voltak rendhagyóak.

A mostani döntő hirdetései “a jól bevált megközelítéseket alkalmazták, amelyek mindig is működtek. Egyszerre voltak szórakoztóak, bevonó erejűek és hatékonyak. Megjelentek bennük babák, kiskutyák, humoros jelenetek, filmszerű képek és nosztalgikus zenék is” – mondta Lee Newman.

A Frito-Lay reklámja például a Push It című 1980-as évekbeli sláger feldolgozását tartalmazta, Megan Thee Stallion és Charlie Puth pedig egy énekesmadárnak és rókának kölcsönözték a hagjukat.

Boruzs Álmos

HR 2026: kötelező Bértranszparencia és a fiatal generációk motiválása
Nemzetközi szakmai konferencia 2025. november 17. (hétfő) a téma legkiválóbb hazai és nyugati előadóival. Vége a bértitoknak, 2026-tól egyenlő bér jár az egyenlő értékű munkáért. 2026. június 7-ig kell átültetniük a tagállamoknak a nemzeti jogba az Európai Unió Bértranszparencia-irányelvét. A magyar cégeknek ez nem csupán megfelelési kötelezettség, hanem stratégiai lehetőség is: a transzparens bérezés erősítheti a bizalmat, csökkentheti a fluktuációt, javíthatja a munkáltatói márkát és a munkavállalók motivációját.
Kérdés, hogy miként motiválhatjuk hatékonyan az Y és a Z generációt? Milyen kötelezettségeket ró a cégekre az EU-s Bértranszparencia irányelv? Melyek a hatékony bevezetés hatékony lépései? Milyen generációs igénykülönbségeket mutatnak a Bértranszparencia felmérések és miként érdemes reagálni rájuk? Mit mutatnak az osztrák és a német tapasztalatok?
Jelentkezés és részletek: azuzletkonferenciakozpont.hu/hr-konferencia-2025
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.
Hirdetés

Hírek

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.

Megjelent az Otthon Start Program feltételeinek megfelelő lakások építését támogató rendelettervezet

Hétfő este jelent meg a kormány honlapján az a rendelettervezet, amelynek célja, hogy elősegítse az Otthon Start Program feltételeit teljesítő lakások építését. A rendelet mindezt úgy tenné meg, hogy kiemelt beruházássá minősít bizonyos építési beruházásokat, valamint a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja.

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Már több tízezren használják az MVM mesterséges intelligencia alapú rezsiasszisztensét

Alig több mint egy hónapja indult el és már több tízezren használják az MVM Csoport új, mesterséges intelligencia alapú ügyféltámogató megoldását, az úgynevezett REZSIŐR az ügyfeleknek segít a rezsicsökkentéssel, valamint az áram- és földgázszámlákkal összefüggő kérdésekben.

Varga Mihály: a 2024-es év a magyar gazdaságban az infláció leszorításának éve volt

Az MNB az elmúlt fél évben folytatott, kiszámítható monetáris politikája elősegítette az infláció fokozatos közeledését a 2-4 százalékos jegybanki toleranciasávhoz.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.