A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen több mint 250 millió forint értékű beruházással, emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza az ebből a kereskedelmi megoldásból származó bevételét – közölte a cég közleményében.
A tájékoztatás szerint a beruházással új üzletágat épít az üdítőitalgyártó: az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójával.
A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja a jövő vásárlási szokásait. A Coca-Cola HBC Magyarország amellett, hogy a legnagyobb magyarországi üdítőitalgyártó vállalkozás, teljeskörű italgyártó partnere több mint 50 ezer kereskedőnek.
A vállalat közel húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékű személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán.
Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta: az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció.
Terveik között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve 15 egységet nyitnak három éven belül, és várakozásaik szerint 2026 végéig megháromszorozzák az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeket. Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja.Az irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót a kiválasztott termékkel és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profiljával.
Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet.
A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.
Kende Gábor, a Kende Retail Operation Kft. alapító tulajdonosa szerint a Yettel-székházban is megtalálható úgynevezett mikromarketek új korszakot nyitnak a kiskereskedelemben.
A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel.