A Meraviglia hajóosztály legújabb, 171 tonnás, 4500 fő befogadására képes tagja 315 méter hosszú, 43 méter széles és 19 emeletes. Az MSC és az olasz Fincantieri hajógyár véglegesítette annak a négy luxus óceánjárónak a megrendelését, amivel a Nápolyban alapított hajóstársaság cruise line dívíziója a privát luxus szegmensbe is belép.
Az új szerződés a 2014-ben megkezdett megújulási program része, amelynek keretében a közelmúltban került sor a társaság legújabb óceánjárója, az MSC Bellissima első útjára, amelyre testvérlapunkkal, Az Utazóval együtt AzÜzlet.hu is meghívást kapott az angliai Southamptonba. Ahol a hagyományoknak megfelelően az Andrea Bocelli és fia, Matteo Bocelli előadásával megnyitott névadóünnepség végén egy igazi állócsillag, Sophia Loren köszöntötte keresztanyaként a tengerek új csillagát.
A Meraviglia hajóosztály legújabb, 171 tonnás, 4500 fő befogadására képes tagja 315 méter hosszú és 43 méter széles. A 19 emeletes hajón az iparágban és a szállodaiparban megszokottól eltérően – ahol a 12. emelt után babonából a 14. következik – a 13-ik emeletet is nevén nevezik.
A kabinban ennél is nagyobb meglepetés a világ első virtuális cruise asszisztense, a ZOE, amit az MSC a – Samsung által felvásárolt – Harmanal közösen fejlesztett ki. Az MSC vezérigazgatója, Gianni Onorato által – a fejlesztés költségeire utalva – a cég legdrágább alkalmazottjának nevezett kicsiny hangszórószerűség, a ZOE hét nyelven, 800 kérdésre képes értelmezhető választ adni, sőt az ígéretek szerint még további tanulásra is képes.
A tényleg szépséges Bellissimán természetesen minden megtalálható, ami a legmodernebb óceánjárókon megszokott. Ebből a szempontból külön előny, hogy az MSC az elmúlt időszaktól kezdve teljesen megújítja flottáját, hiszen ezáltal már a versenytársak újgenerációs fejlesztéseit – közte a csúszda és kalandparkot, a legkorszerűbb gyerek és tini klubbot, a fedélzeti medence feletti óriáskivetítőt – is felvonultatja az új hajókon.
Ehhez jönnek az olyan egyedülálló különlegességek, mint a ZOE, és ami még inkább lázba hozza a közönséget: a szintén megszokott, Broadway darabokat felvonultató nagyszínház mellett, kizárólagossági szerződés keretében, egy második színpadot is létrehoztak a világ leginnovatívabb társulatának számító Cirque du Soleilnek. Amely két vadonatúj show-val várja a fedélzetre lépőket. És akkor még nem beszéltünk a 20 bárról és a 12 étteremről, illetve egyéb étkezési lehetőségről, ahol a kifogástalan gasztronómiai élményeket a világ több neves séfjével kialakított együttműködés garantál. Közéjük tartozik a Michelin-csillagos sztárséf, a katalán Ramon Freixa, aki egy tapas bárral is kényezteti a hajó vendégeit.
Persze az MSC Cruises már önmagában is különleges a személyszállító óceánjáró (cruise line) üzletágban azzal, hogy az iparág globális szereplői közül egyedüliként tudta megőrizni függetlenségét. A szépséges Sorrentoból indult Aponte család ráadásul már 1675 óta a hajózással foglalkozik, igaz, történetük elején az áruszállításra fókuszáltak. Új fejezetet nyitva, Gianluigi Aponte 1970-ben, egyetlen hajóval alapította meg a Mediterranean Shipping Company-t, és az MSC mára már 510 hajót üzemeltetve, a világ egyik vezető konténerhajózási és logisztikai társaságává vált. Amely több mint 150 ország 480 irodájában, 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat, miközben ma is büszke a társaság családi jellegére és hangulatára. Ez a tőkeerős társaság lépett be önálló üzletágával a cruise lines iparágba 1988-ban, majd folyamatosan lépett előre a népszerűségi listán. Igaz, elsőre véletlennek tűnt, de a régebbi fotókat nézegetve hamar kiderült, hogy a southamptoni kikötőben nem véletlenül állt egymás mellett az MSC Bellissima és egy MSC-s konténerhajó: emlékeztetve a kezdetekre és a családi cég gazdasági erejére.
Ami elengedhetetlen volt ahhoz, hogy az MSC Cruises 2014-ben bejelentse Renaissance programját, amelynek keretében 5,1 milliárd eurós invesztícióval – három további hajóra adott opcióval – négy egyedi építésű óceánjárót rendeltek. Az első két hajó, az MSC Seaside és az MSC Seaview már utasokat szállít, míg a további két hajó 2021-ben és 2022-ben lesz szállítva. Mindeközben a társaság a több mint 2000 fő befogadására alkalmas Lirica osztályú hajóit 200 millió eurós befektetéssel kibővítette és a legmodernebb követelményeknek megfelelően megújította.
A fejlesztési terv második lépcsőjében a társaság először több mint 5 milliárd euróért rendelt négy új, World Class osztályú hajót, majd a keretet 9 milliárd euróra emelve további négy World Class osztályú hajót rendelt – de ezeket már az újgenerációs, környezetkímélő cseppfolyós földgáz, vagyis LNG meghajtással. Ezzel az MSC Cruises az első globális hajóstársaság, amely ilyen nagy időhorizontra, vagyis a 2014-2026 közötti időtávra szóló és ilyen nagy összegű fejlesztési tervet jelentett be.
Az MSC ráadásul még ezt az ambíciózus tervet is megfejelte tavaly, amikor két további teljesen új típusú óceánjárót, illetve egy Meraviglia osztályú hajót – vagyis ezzel az ötödik Meraviglia típust – rendelt. Mindezzel pedig a 2014-2026 közötti időszak teljes beruházása már 11,6 milliárd euróra nőtt. Az egyaránt új generációs LNG-meghajtású motorral felszerelt, 5646 utas befogadására képes két új Seaside EVO típusú hajó 2021 és 2023 között kerül az óceánra, míg az ötödik, 6344 utas befogadására képes Meraviglia osztájú hajót 2023-ban adják át.
A legújabb megrendelésben szereplő szuper-yachtokkal pedig már egy egészen új szegmensbe lép az MSC. Amely a kifinomult privát luxusra vágyók számára épít több mint 2 milliárd euróért négy kisebb, 64 tonnás, mindössze 481 lakosztállyal rendelkező, a legújabb tengeri és környezetvédelmi technológiát felsorakoztató hajót. A szuper-yacht közül az elsőt a 2023. tavaszra szállítják le, majd ezután évente egy új hajó száll vízre 2026-ig.