Kétszintű ügyfélazonosítást alkalmaz a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőtől weboldalain, az ematrica.nemzetiutdij.hu-n és a hu-go.hu-n.
A kétszintű ügyfélhitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek – a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül – meg kell adnia azt a megerősítő kódot is, amit a bank küld a kétszintű ügyfél azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra. Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést.
Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart, ellenkező esetben nem fogják megkapni a banki megerősítő kódot tartalmazó sms-t, és nem fognak tudni vásárolni.
A NÚSZ Zrt. közölte, a mindössze pár másodpercet igénybe vevő kétszintű ügyfélazonosítás mindenki számára előnyös. Jó a bankkártya-tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, és jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek.
2019. szeptember 14-ével a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében kötelező bevezetni a kétszintű ügyfélazonosítást az Európai Unió tagállamaiban az Európai Bizottság 389/2018. számú rendelete szerint – tette hozzá az MTI.