A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom elérheti az ötvenmilliárd forintot, melynek csaknem fele a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik.
Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője elmondta: hagyományosan az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek, idén átlagosan 10 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. Az adatokat alátámasztja a játékforgalmazó friss kutatása is, amely szerint a szülők csaknem fele 10 ezer forint feletti, 38 százaléka 5000-10 000 forint közötti értékben fog ajándékot – 95 százalékban játékot – vásárolni gyermekének.
A megkérdezettek 63 százaléka tervezi online megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, elsősorban az árak könnyű összehasonlíthatósága és a bőségesebb termékkínálat miatt, illetve sokan egyszerűbbnek is vélik az internetes beszerzést. A tavalyi évhez képest idén 30 százalékkal nőtt az internetes tranzakciók száma a webáruházban – tette hozzá a marketingvezető.
A felmérésben résztvevők egynegyede már szeptemberben és októberben túl volt a karácsonyi ajándékok beszerzésén, de
a legnagyobb vásárlási lázra novemberben kell készülni.
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-nek országszerte több mint 30 boltja van, a vállalat 450 dolgozót foglalkoztat, a cég 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2018-ban, 16 százalékkal többet az előző évinél.