Új formát választott a Volvo eladásainak és vevőkörének bővítésére. Világszerte be kívánja vezetni a „Ne vedd meg ezt az autót” megoldást, amit Németországban plakátjain már hirdet is. 2025-re az eladásaik felét már előfizetéssel kívánják értékesíteni.
Elképzelés lényege, hogy a vásárlók havi díjat fizetnek az autóért, amely fedezi a kocsihoz kötődő kiadásokat, a javítási költségeket is. Az új előfizetési forma abban különbözik a lízingtől, hogy nincsen letét és „lízing vége díj”. Az árát pedig úgy számolták ki, hogy az tartalmazza a biztosítás, az „assistance szolgáltatások” díját, az adókat, a szervíz költségeket, sőt még a téli gumi tárolása is benne van. A számok nyelvén ezt annyit tesz, hogy egy alap felszereltségű kompakt Volvo X40 havi díja 489 Eurótól 929 Euróig terjed, az utóbbi már egy luxus kivitelű, bőrüléses XC90 SUV havi díja. Az előfizetés két éven belül módosítható vagy felmondható – adja hírül a Bloomberg.
A Volvo egyébként nincs egyedül ezzel az ötlettel, mert a Ford, a Mercedes, a Porsche és a Cadillac is kínál már hasonló szolgáltatásokat. Ráadásul a program kritikusai úgy vélik, hogy ma már a gépkocsi nem annyira fontos a fiataloknak, mint mondjuk a ’80-as ’90 es években volt. Nagy-Britanniában például a 17-20 éves korosztálynak csupán 30%-a rendelkezik jogosítvánnyal.
A Bloomberg értékelése szerint az előfizetés drágább egy autós számára, mint a lízing, Németországban pontosan 40 %-kal kevesebbet, körülbelül 300 Eurót kell fizetni kell fizetni lízing díjban, mint az előfizetéssel kellene egy új XC40-esre – derül ki a Bloomberg összeállításából.