Bár a A Xiaomi társalapítója, Lej Csün leginkább új okostelefonok piacra dobásával van elfoglalva, árulkodó jelek szerint az autógyártási ambícióiról sem mondott le.
A milliárdos üzletember az autóiparban dolgozó barátaitól kér könyveket, hogy jobban megértse az ágazatot – írja a Bloomberg, amely Lej közösségi oldalakon megjelent posztjait nézte át. Az apropó, hogy Lej személyesen áll egy 10 milliárd dolláros projekt élén, amelynek célja, hogy 2024-ig Xiaomi márkájú elektromos járműveket gyártson.
Lej összeállított egy életrajzokkal teli olvasmánylistát is Kína egyhetes nemzeti ünnepe alkalmából. A 12 ajánlás között szerepel Ferdinand Piech, a Volkswagen korábbi vezérigazgatójának Auto.Biographie című könyve, valamint a gyártásról szóló, ezoterikusabb könyvek, például a Toyota Production System: Beyond Large-Scale Production, amelyet a Toyota legendás mérnöke, Óno Taiicsi írt.
“Itt egy izgalmas olvasmány, hogy megértsük a nagy márkák, például a Porsche, a Bugatti és a Bentley mögött álló összefonódó történeteket” – írta Lej Piech 2002-es memoárjáról. “Piech nagyszerűen vázolja fel a globális autóipar történetét” – fűzte hozzá.
Tesla entered the EV industry more than 10 years ahead of us. Some people think that we already missed our window to enter the market, but I disagree. The race is just getting started, and I think Xiaomi has plenty of opportunities. pic.twitter.com/h6aqMytZgG
— Lei Jun (@leijun) September 8, 2022
Az 52 éves férfi, aki egyben a Xiaomi vezérigazgatója is, korábban azt mondta, hogy az elektromos autók lesznek az utolsó startup vállalkozásai.
A technológiai óriás a Beijing Automotive Group vállalatcsoporttal való gyártási együttműködést tervezi, hogy megszerezze az autók gyártására vonatkozó engedélyt, miután a Xiaominak előzőleg gondot okozott a kínai szabályozó hatóságok jóváhagyásának megszerzése. Most azonban fel kell zárkóznia a riválisokhoz, köztük olyan nagy technológiai szereplőkhöz, mint a Huawei Technologies és a Baidu, valamint olyan helyi autógyártókhoz, mint a BYD és a Nio.
De Lej a jelek szerint továbbra sem riad vissza a kihívásoktól. A közelmúltban azt mondta, hogy az elektromos autó üzletág a Xiaomi további növekedésének egyik fő hajtóereje lesz, különösen azért, mert a nyereség csökken a globális okostelefon piac visszaesése közepette.