Kezdőlap Közlekedés 2024-ben is 49 euróért utazhatjuk be Németországot
No menu items!

2024-ben is 49 euróért utazhatjuk be Németországot

 

Fotó: Cimagi images Rene Traut png

A Németországban utazók jelenleg országszerte egységesen havi 49 euróért használhatják a regionális és helyi tömegközlekedést – függetlenül attól, hogy melyik szövetségi államban vagy közlekedési szövetségben vásárolták meg a jegyet.

Az utazók a 49 eurós jegyet, a Deutschland-Ticketet az ország bármely pontján használhatják, amelyre nagy a kereslet buszokon és vonatokon is. A német autóklub az ADAC információi szerint a jegy a diákok számára hamarosan országosan egységes lesz, de az egyes szövetségi államokban még mindig vannak különlegességek.A Deutschland-Ticket az ADAC Trips alkalmazásban is elérhető.

Vasúti sztrájk: az ingázók is jogosultak kártérítésre

Jó tudni: A kártérítés tekintetében a Deutschlandticket vagy más úgynevezett bérletet használókra ugyanazok az utasjogok vonatkoznak, mint a többi vasúti vásárlóra. Késések, vonatkimaradások vagy sztrájkok esetén tehát az ingázók is igényelhetnek kártérítést.

Ez az alábbiak szerint oszlik meg:

Hosszú távú bérletek: 5 euró (2. osztály), 7,50 euró (1. osztály), Helyi vonatjegyek: 1,50 euró (2. osztály), 2,25 euró (1. osztály), BahnCard 100: 10 euró (2. osztály), 15 euró (1. osztály)

Összesen a bérlet értékének legfeljebb 25 százalékát térítik vissza.

Fontos információ, hogy a 4 eurónál kisebb kártérítési összegeket a törvényi, de minimis határ miatt nem fizetik ki. Ezért ajánlatos több késedelmi esetet összegyűjteni és együttesen benyújtani.

A Deutschlandticket a helyi tömegközlekedésre szóló bérlet

A Deutsche Bahn számos közlekedési szövetség számára nyújt kártérítési szolgáltatást. Például azok, akik a Deutschlandticketet (beleértve a Deutschlandticket Jobticketet is), a bajor kedvezményes jegyet (29 eurós jegy diákoknak és gyakornokoknak) és az MVV bérleteket (IsarCard bérlet, IsarCard65 bérlet, IsarCard9Uhr bérlet, IsarCard Job és az AboPlusCard) a müncheni MVG-től vásárolták, a Deutsche Bahnhoz fordulhatnak.

Azonban óvatosnak kell lenni, ne gondolják, hogy a Deutschlandticket használójaként vonatkimaradás vagy késés esetén egyszerűen felszállhatna egy másik, magasabb rangú vonatra – például EC/IC vagy ICE -. Ebben az esetben a többletköltségeket magunknak kell viselnie. Ezt nem fedezi az átalánykártérítés.

A Deutschland Ticket jövője sokáig bizonytalan volt, mivel a szövetségi és a tartományi kormányok nem tudtak megállapodni a további finanszírozásról. Most legalább az biztos, hogy 2024-re biztosított a finanszírozás, mivel a szövetségi és a tartományi kormány egyenként 1,5 milliárd eurót biztosít a jegyhez, és a 2024-ben felmerülő többletköltségeket a 2023-ban fel nem használt forrásokból fedezik. Emellett a minisztereknek 2024. május 1-jéig koncepciót kell kidolgozniuk a jegy jövőbeli finanszírozására. A szövetségi államok közlekedési miniszterei most legalább a diákokra vonatkozó egységes szabályozásról megállapodtak.

ADAC: A jegyek nem drágulhatnak sokkal jobban

Az ADAC üdvözli a szövetségi és a tartományi kormányok alapvető elkötelezettségét a Deutschland Ticket folytatása mellett. Gerhard Hillebrand, az ADAC közlekedési elnöke ugyanakkor több kiszámíthatóságot és megbízhatóságot sürget a fogyasztók számára: “Ahhoz, hogy az emberek hosszú távon alkalmazkodni tudjanak a jegyhez, több évre szóló, megbízható kimutatásokra van szükség. Ez különösen az ingázókra vonatkozik, akik egyébként nem valószínű, hogy tartósan átállnának a Deutschland-Ticketre és a tömegközlekedésre” – mondta Hillebrand.

Az ADAC közlekedési elnöke szerint vádirat, hogy novemberben még nem lehet megbízhatóan tudni, mi lesz jövőre: “A finanszírozásról szóló pókerjátszma a fogyasztói bizalom rovására megy.”

Hillebrand úgy folytatta, hogy a szövetségi államoknak most rá kell lépniük a gázra és egyértelműséget kell teremteniük a koncepcióban. A költségeket illetően az ADAC követeli, hogy a jövőbeni ár ne térjen el jelentősen a mostani áraktól. “A megfizethetőség jó és nagyon fontos érv a fogyasztók számára a tömegközlekedés mellett” – mondta az ADAC közlekedési elnöke.

Több mint tizenegymillióan váltottak jegyet az országos Deutschland-Ticketre,  a helyi tömegközlekedésre. Ez derül ki a Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) augusztusig terjedő adatokat tartalmazó tanulmányából. Egy friss felmérés szerint mintegy egyharmaduk gyakrabban hagyja otthon az autóját.

Hasznos információk:

A Deutschland-Ticket chipkártyaként vagy mobiltelefonos jegyként kapható – az év végéig papíralapon is elérhető lesz QR-kóddal. A Deutschland-Ticket a 9 eurós jegy utódja, amely 2022 nyarától hivatott enyhíteni a polgárok pénzügyi terheit.

A 49 eurós jegyet az érdeklődők különböző alkalmazásokon vagy a Deutsche Bahn weboldalán, valamint a regionális közlekedési vállalatoknál is megvásárolhatják. A Deutschland-Ticket megvásárlásához azonban szinte minden szolgáltatónál fiókra van szükség. Praktikus: Az ügyfelek rugalmasan megválaszthatják az előfizetés kezdő hónapját.

Számos alkalmazás kínálja a Deutschland-Ticketet, például a Deutschland-Ticket alkalmazás*, amely letölthető az App Store-ból vagy a Google Play Store-ból. Az alkalmazást a Mobility Inside magánfejlesztő – különböző közlekedési vállalatok szövetsége – kínálja. Az alkalmazás további szolgáltatások, például a kerékpármegosztás vagy az e-robogómegosztás összekapcsolására is lehetőséget kínál. A jövőben egyéb jegyek, például kerékpárjegyek, helyi jegyajánlatok vagy távolsági közlekedés is elérhetővé válnak.

Ha nincs okostelefonja, személyesen is megvásárolhatja bérletét az adott közlekedési társaságok helyhez kötött értékesítési pontjain. Ez azonban jelentősen megnövelheti a várakozási időt. A jegykiadó automaták viszont általában nem kínálnak utazási kártyákat. Ha nincs okostelefonja, de van internetképes számítógépe, akkor online is megvásárolhatja a jegyét.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mesterséges intelligencia és az agrárium

 A mesterséges intelligencia alapú rendszerek komoly áttörést hozhatnak a magyar agráriumban rejlő lehetőségek kihasználásában.

Szagmentes és újrahasznosított műanyagokat fejlesztett ki a Mol

Egyéves kutatómunkával olyan szagmentes újrahasznosított műanyagot fejlesztett ki a Mol, amit a piaci igényeknek megfelelően az autók belső alkatrészeinek keverékeihez és csomagolóanyagok gyártásához is lehet használni

Zsolnay Fényfesztivál 2025 – elvarázsolt fénykert

Fénnyel festett történelmi épületek, tüllök tengerén lebegő fénylények, interakció a mesterséges intelligenciával – a Zsolnay Fényfesztivál 2025-ben is minden érzékszervedet elvarázsolja.

Mátyás király és Dracula kultuszára alapozó élménypark létesül Csíkszeredában

Mátyás király és Dracula kultuszára építő, az erdélyi nemzetiségeket és Erdély középkorát bemutató élménypark létesül Csíkszeredában 56 millió eurós beruházással
Hirdetés

Hírek

Mesterséges intelligencia és az agrárium

 A mesterséges intelligencia alapú rendszerek komoly áttörést hozhatnak a magyar agráriumban rejlő lehetőségek kihasználásában.

Szagmentes és újrahasznosított műanyagokat fejlesztett ki a Mol

Egyéves kutatómunkával olyan szagmentes újrahasznosított műanyagot fejlesztett ki a Mol, amit a piaci igényeknek megfelelően az autók belső alkatrészeinek keverékeihez és csomagolóanyagok gyártásához is lehet használni

Zsolnay Fényfesztivál 2025 – elvarázsolt fénykert

Fénnyel festett történelmi épületek, tüllök tengerén lebegő fénylények, interakció a mesterséges intelligenciával – a Zsolnay Fényfesztivál 2025-ben is minden érzékszervedet elvarázsolja.

Mátyás király és Dracula kultuszára alapozó élménypark létesül Csíkszeredában

Mátyás király és Dracula kultuszára építő, az erdélyi nemzetiségeket és Erdély középkorát bemutató élménypark létesül Csíkszeredában 56 millió eurós beruházással

Közlekedési beruházásokról döntött a kormány – új gyorsvasúti kapcsolat

A kormány a múlt héten döntött egy új gyorsvasúti kapcsolat kiépítéséről a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között, továbbá egy új cargo repülőtér építéséről.

Murakeresztúr kör az Év kerékpárútja 2025-ben

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal -

A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra

A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása, innentől kezdve a hazai boltok piacain megtalálható Pepsi termékeket import helyett helyben fogják gyártani

Újraélesztheti a hagyományos építkezést – Visszatérhet a nádtető?

A technológia bár továbbra is népszerű, a nádtetős építkezés terjedését az elmúlt évtizedekben jelentősen visszavetette a tűzveszély. Egy tűzbiztonsági áttörésnek köszönhetően azonban újra reneszánszát élheti ez a megoldás.
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,