Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter köszöntötte a 30 éves Audi Hungáriát a társaság jubileumi rendezvényén Győrben, ahol az új elektromotor-gyáregységének termelésindításán is részt vett – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
A tárcavezető a rendezvényen kijelentette, hogy a további FDI beáramlást (foreign direct investment, közvetlen külföldi tőkebefektetés) minden eszközzel támogatja – írták. Ennek állománya a közlemény szerint 100 milliárd eurót tesz ki Magyarországon, a kormány célja pedig az, hogy 2030-ra megduplázza.
Az FDI töretlen bevonzásának, az erre alapuló sikeres gazdaságpolitikának három előfeltétele van: elegendő és olcsó energia a termeléshez, megfelelő létszámú és képzettségű munkaerő és nem utolsó sorban az infrastruktúra további fejlesztése. A jelenlegi 44 terrawattóráról (TWh) 2030-ra 64 TWh-ra fog emelkedni az ország áramfogyasztása. Az energiatrilemmát fel kell oldani, elegendő, olcsó és zöld energiára van szükség. Meg kell építeni Paks2-t és gyorsítani kell a napelemek telepítését. Ezzel párhuzamosan szabályozói és adóoldalról támogatni kell a lakossági és az ipari méretű vállalati tárolókapacitások, az úgynevezett Battery Energy Storage System kiépítését.
További új munkavállalókra van szükség, amit elsősorban az aktivitási arány növelésével, azaz többek közt a fiatalok erőteljesebb bevonásával kell elérni.
A logisztikai lehetőségek kiaknázása érdekében tovább kell fejleszteni az infrastruktúrát, így autópálya-építésekre, vasútfejlesztésekre, a légi szállítmányozás megerősítésére és a vízi szállítmányozás bővítésére van szükség. Ennek eredményeként a GDP 5 százalékáról 10 százalékra emelkedhet a logisztikai szektor hozzáadott értéke.
A következő években több mint 6300 milliárd forintnyi fejlesztés érkezhet az ágazatba, amivel 20 ezer új munkahely létesülhet. A járműipar jövőjét az elektromos autók jelentik, ebből az is következik, hogy high-tech akkumulátorgyártás nélkül nincs fenntartható járműgyártás sem. Magyarország most építi ki a teljes elektromos autógyártáshoz kapcsolódó ökoszisztémát, amelyben a keleti és nyugati cégek közösen állítanak elő elektromos motorokat, akkumulátorokat, napelemeket, elektromos töltőket és teljes autókat is. Ilyen lesz Magyarországon az Audi is, amely az elektromos motorok után az évtized második felére már elektromos autókat is fog gyártani.
Magyarország eddig 60 milliárd forinttal támogatta a cég beruházásait, a munkahelyteremtést. A vállalat 12 ezer családnak biztosít megélhetést, magyarországi szolgáltatói és beszállítói révén nagyjából 50 ezer szakembernek ad munkát, miközben Magyarország exportteljesítményének nagyságrendileg 8 százalékát biztosítja.
Jelenleg az Audi további 54 millió euró (csaknem 20 milliárd forint) összesített értékű projektet tervez idén és kéri az állam támogatását a zöld átállás jegyében. Az állam vizsgálja és nyitott a projektek támogatására. Ide tartozik 3500 munkavállaló átképzése a megvalósuló zöld beruházások érdekében, a szén-dioxid lábnyom drasztikus csökkentése, az elhasznált akkumulátorok újrahasznosítása, Győr Bácskai szennyvíz telep szennyvíz újrahasznosítása, a gyár hőveszteségének optimalizálása.
A gazdaságfejlesztési miniszter a kormány nevében köszöntötte az Audit és kijelentette, hogy a további FDI beáramlást miden eszközzel támogatja.- olvasható a GFM közleményében.