Hirdetés
Kezdőlap French connection Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt
No menu items!

Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt

Az oltási programok előre haladtával, az uniós Covid-igazolvány bevezetésével, és az újrainduló amerikai járatokkal jó esély van arra, hogy 2024-2025-re teljesen helyreálljon a légiközlekedés. De a fenntarthatóság és az egészségügyi intézkedések továbbra is rendkívül fontosak maradnak – fejti ki Kiss Ildikó az Air France magyarországi vezetője.

Az Egyesült Államokban a belföldi forgalom már a járvány előtti szinten van, és hasonló fellendülésre lehet számítani Európában is, illetve az utazási szabályok módosulásával az USA és Európa közti forgalomban is. Az elmúlt hetekben az Air France-nál rendkívüli módon nőtt a foglalások száma az Egyesült Államokból, emellett a francia tengeren túli területek felé mutatkozik jelentős igény.

Ugyanakkor az európai turizmus is fellendülőben van, friss adatok szerint az Air France naponta közel 900 járatot teljesít, ezzel Európában a harmadik legnagyobb légicégnek számít.

Kiss Ildikó: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket

„A családlátogatók körében már most is újra népszerű a légi utazás, és rövidesen az üzleti célú utasok is újra repülőre fognak ülni. Ezért az Air France megtartja a La Premiere első osztályú kabinterméket, illetve kinyitotta a Charles de Gaulle-repülőtéren az üzleti várókat is” – mondta el Kiss Ildikó. Hozzátéve: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket, amelyek az utasokat és a személyzet biztonságát is garantálják. Ennek elismeréseként az Air France megkapta az utasélménnyel foglalkozó APEX szervezettől a Gyémánt minősítést.

Az utas számára az is biztonságot nyújt, hogy a megvásárolt jegyek ingyenesen módosíthatók, az áruk pedig kupon, vagy visszatérítés formájában teljes egészében visszaigényelhető.

Az Air France felelős légitársaságként jár el, amikor nagy figyelmet fordít a fenntarthatósági intézkedésekre. Franciaországban egyre több olyan útvonalon szűnik meg a légi kapcsolat, ahol 2,5 órás vasúti járatot is igénybe lehet venni, a francia belföldi hálózat pedig megújul.

A járványhelyzet ellenére a francia nemzeti légitársaság a fenntarthatóság szempontjait is kulcsfontosságúnak tartja: 2020. január elseje óta az Air France a belföldi járatok teljes károsanyag-kibocsátását kompenzálja. Ez naponta átlagosan 450 járatot és több mint 57 ezer utast jelent. Az EcoAct szervezettel közösen a kompenzációra fordított összeget olyan, az ENSZ által jóváhagyott projektekre fordítjuk, amelyek a helyi közösségeket támogatják, segítik az újra erdősítést és a biodiverzitás megőrzését. Emellett a vállalati ügyfelek saját maguk is kompenzálhatják a szén-dioxid kibocsátást.

Emellett az Air France új repülőgépeket állít forgalomba ezeken az útvonalakon: a jelenleg használt gépekhez képest 25 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett üzemeltethető Airbus A220-asok az ősszel állnak szolgálatba. Összesen 60 darab vásárlására szerződött a társaság, emellett zavartalanul halad az Airbus A350-esek átvétele is, a szélestörzsű gépből 38 darab érkezik az Air France flottájába, az elmúlt napokban vette át a vállalat a 11. példányt.

Elengedhetetlen emellett a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használata is, mert a hosszútávú járatoknál a kibocsátásmentes technológia még egy ideig nem áll majd rendelkezésre. A fenntartható kerozinnal viszont teljes életciklusra számolva akár 80 százalékkal is csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

A következő időszakban az Air France még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Még a járvány előtt elkötelezte magát a társaság, hogy 2005-höz képest az egy utaskilométerre számított szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a felére csökkenti. Emellett azon is dolgozik, hogy 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet, vagyis azt az állapotot, amikor minden, az üzemelés során kibocsátott szennyező anyagot kompenzálnak.

 

A magyar piaccal kapcsolatban Kiss Ildikó, elmondta: „az Air France és a KLM is az első társaságok között volt, amelyek visszatértek Budapestre a járványhelyzet javulásával, és jelenleg napi kettő járatot üzemeltetünk Párizsból és négy napi  járatot üzemeltetünk  Amszterdamból a ferihegyi repülőtérre. A foglalások kedvezően alakulnak, és további fellendülésre lehet számítani, ha az Egyesült Államok és az Európai Unió között újra lehet majd utazni.”

 

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Érezni a zenét: Mélynyomós koncerten buliznak együtt siketek és hallók

Sub_Bar a neve annak az új rendezvényformátumnak, amelynek keretében siket, halló és nagyothalló fiatalok bulizhatnak együtt. A zene kizárólag 150 Herz alatti frekvencián szól a mélynyomókból, így inkább érezni lehet, mint hallani. Bécsben a FLUCC Wanne lokál adott helyet az első Sub_Bar koncertnek 2024. április 29-én.

A hazai vadállományunk egyedülálló nemzeti kincsünk

Teremtett világunk megőrzése közös kötelességünk, a természet rendjét pedig nem lehet megbontani, éppen ezért hárul kiemelkedően fontos szerep a felelős és tudatos vadgazdálkodásra.

Kiemelkedő szakmai munka az élelmiszerlánc biztonságáért

Az élelmiszerbiztonság és az állategészségügy szorosan összefonódik, így az állategészségügyi laboratóriumokban végzett tevékenység kulcsfontosságú.

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Hirdetés

Hírek

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön
Hirdetés

Gazdaság

Börtönben a Binance kriptovaluta volt főnöke

Az amerikai igazságügyi minisztérium az ügyet a kriptopénzeken belüli bűncselekmények elleni fellépés részeként indította, amelyek közül a legismertebb a Bitcoin.

Rohamra indultak a bankok az állam ellen a lakossági megtakarításokért

A leköthető összegnek felső határa nincs, vagyis tárt karokkal várják a legvagyonosabb ügyfélkört is.

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.