Kezdőlap Francia kapcsolat Francia-magyar kamara: felértékelődött a naprakész információ

Francia-magyar kamara: felértékelődött a naprakész információ

A Covid-járvány után ismét a személyes találkozáson alapuló rendezvényekre helyezi a hangsúlyt a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara (CCI France Hongrie), amely a magyar cégek francia üzleti kapcsolatainak erősítésére is erőteljesen fókuszál.

– A francia-magyar kapcsolatok súlyát jól érzékelteti, hogy a francia vállalatok a negyedik legnagyobb beruházóknak számítanak Magyarországon – fejti ki Károlyi László, a Magyar Francia Kereskedelmi és Iparkamara (CCI France Hongrie) 2020 őszén megválasztott elnöke.

Károlyi László

Szavai szerint, miközben a kamara mára már túl nőtt az alapításakor, 31 esztendeje megfogalmazott elképzelésekhez, máig hűen tartja magát az eredeti célokhoz is. Az alapítók ugyanis elsősorban azért hozták létre a szervezetet, hogy a francia cégeknek legyen egy olyan szakmai szövetségük Magyarországon, amely erősíti a jelenlétüket, segíti a beruházók megtelepedését a magyar üzleti környezetben és olyan érdekképviseletet garantál, ami a szakmai információcsere mellett a kormányzati párbeszédet is biztosítja.

– A szervezet megjelenését a rendszerváltozás váltotta ki, mert a ’90-es évek elején még igen kevés francia beruházó volt jelen Magyarországon. Azóta nagyot változott a helyzet, amit Franciaország 4. legnagyobb magyarországi beruházó szerepe mellett az is jelzi, hogy a taglétszám folyamatosan bővült és mára már több mint 200 tagja van a kamarának. Mindez rendkívül fontos ahhoz, hogy az eredeti céloknak megfelelően tudjunk működni, miközben a létszám további növelésével is szeretnénk erősíteni a kamara érdekérvényesítő képességét. Ezért is fontos, hogy a magyar-francia kamara egy vegyes kamara, amelyben a francia tagvállalatok mellett magyarok is szerepet vállalnak.

A kamara elnöke szerint ennek megfelelően a kamara, a szakértői révén a franciaországi és a magyarországi gazdasági élethez kötődően is naprakész információkkal segíti a tagságot. Ami azért fontos, mert amíg a hazánkban tevékenykedő francia cégek számára a magyarországi üzleti eredményesség és érdekérvényesítés az elsődleges, addig a magyar tagság sikerességét a franciaországi üzleti lehetőségek és a francia üzleti partnerek bemutatása segíti elő.

Forrás: CCI France Hongrie / MFKI

– Ezt az igényt felismerve hoztuk tető alá a hivatalba lépésem után a Magyar Export Fejlesztési Ügynökséggel, a HEPA-val azt a stratégiai megállapodást, amelynek keretében a korábbiaknál is hatékonyabban tudjuk támogatni a magyar cégek francia kapcsolatainak megteremtését, erősítését. A kamara új szolgáltatói szerepvállalása nemcsak ahhoz járult hozzá, hogy a covid ellenére is meg tudtuk őrizni a tagságunkat, hanem ahhoz is, hogy még újabb cégek is csatlakoztak a kamarához. Akiknek döntő többsége a francia üzleti lehetőségeket kereső magyar cég volt – elemez Károlyi László, aki úgy látja, hogy a kamara létszámban is történő megerősödését az is elősegítette, hogy többféle információval és előrejelzéssel is segítik a tagság munkáját. A gazdaság forró kérdéseire keresnek gyakorlati megoldást az évente kétszer megrendezésre kerülő HOT TOPIC rendezvényen. Politikai és gazdasági elemzők, illetve az üzleti életben gyakorlott menedzserek véleményét ütköztetve igyekeznek elősegíteni, hogy a rendezvényen részt vevő szakemberek minél sikeresebb üzleti döntéseket hozzanak.

– A mondás azt tartja, hogy az információ pénzt ér. Ami a jelenlegi, komplex és kiszámíthatatlanul változó politikai és – a globális ellátási láncok összeomlásával is terhelt – gazdasági helyzetben különösen igaz. Mert bátran kijelenthetjük, hogy talán még sohasem volt ennyire időszerű az állandóan változó, vagyis VUCA (változékonyság, bizonytalanság, komplexitás, homályosság) világhoz igazodó vezetésielmélet, amihez kötődően a Magyar Francia Kereskedelmi és Iparkamara is érzi annak a felelősségét, hogy a korábbinál is nagyobb támogatást nyújtva segítse a tagjai munkáját.

Károlyi László szerint a folyamatos információcserére és tudásmegosztásra már csak azért is nagy szükség van, mert az új helyzetben a két stabil, gazdasági normalitással jellemezhető időszak között ma már egyre inkább meghosszabbodnak az átmeneti, vagyis különféle válságokkal terhelt  időszakok.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Hirdetés

Hírek

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.

Tarolnak az egészségpénztárak

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen.

Most a vevőnek áll a zászló

Novemberben az eladó lakóingatlanok iránti telefonos érdeklődések száma meghaladta a 260 ezret. Havi szinten 7 százalékos ez csökkenést jelent októberhez képest, éves összevetésben pedig 15 százalékos mérséklődést jelent a lakáspiac keresleti oldalán.

Advent Óbudán: indul a főváros egyik legkedvesebb karácsonyi vására

November 28. és december 23. között rendezik meg az Advent Óbudán 2025 karácsonyi vásárt, amely a Fő téren és a Szentlélek téren kínál ingyenes családi programokat, koncerteket, jégpályát és kézműves vásárt.

Erősíti pozícióját a német ingatlanpiacon a BÉT-re készülő cég

A tőzsdei bevezetés előtt álló magyar cég portfóliója már eléri a több mint 10.000 négyzetmétert.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.