Shaping the Future alcímmel rendezték meg Málta idei Nemzeti Turisztikai Konferenciáját. Az eseményen Carlo Micallef, a Malta Tourism Authority (MTA, Máltai Idegenforgalmi Hivatal) vezérigazgatója ismertette a 2024. évi turisztikai eredményeket. A szigetország ismét rekordévet tudhat maga mögött.
Az elmúlt évben több mint 3,5 millió turista utazott Máltára – 19,5%-kal többen, mint 2023-ban – mintegy 3,3 milliárd eurót hagyva a szigeteken, ami szintén jelentős növekedést (23,1%) mutatott a 2023-ban elért 2,6 milliárd euróhoz képest.
Máltán is egyre népszerűbbek a hosszúhétvégés, „short break” programok. Jól látszik ez, az átlagos tartózkodási időből, ami 2018 óta, kis mértékben, de folyamatosan csökken. 2024-ben átlagosan 6,4 éjszakát töltöttek a turisták Máltán.
A legnagyobb növekedést a lengyel piac produkálta. 58,3%-kal több lengyel utazott Máltára 2024-ben, mint egy évvel korábban. 264.479 regisztrált érkezéssel, 7,4%-os piaci részesedéssel Lengyelország lett a 4. legjelentősebb küldőterület.
A második legnagyobb turistaszám növekedést a magyarpiac érte el. 2024-ben összesen 67.631 magyar utazott Máltára, mintegy 35,6%-kal többen, mint 2023-ban. A magyarok átlagos költése változatlan maradt (122 euró/fő/nap), de a tartózkodás átlagos hossza rövidült, 2024-ben 5,36 éjszaka volt.
A magyar sikerekhez hozzájárult a légi járatok megemelkedett száma. Budapestről a téli szezonban 6, míg nyáron már 11 járat üzemelt Máltára és 2024-ben Pécs is bekapcsolódott heti 3 járattal a nyári és heti 2 járattal a téli összeköttetésbe. Számos magyar utazásszervező kulturális körutakat kínáló programjában szerepel Málta, de egyre több speciális tematikájú utazást szervező iroda kínálatában is megjelent Málta. Leggyakrabban angol nyelvtanulási céllal keresik, de népszerű búvár merülőhely, zarándokút, esküvői helyszín és MICE úticél.