Kezdőlap Hírek Wagner Tibor: a megapixel világcsúcsok után új szegmenssel támad a Xiaomi

Wagner Tibor: a megapixel világcsúcsok után új szegmenssel támad a Xiaomi

Wagner Tibor

Több mint öt év után új korszak kezdődik a hazai telekom piac meghatározó személyisége, Wagner Tibor karrierjében. A Xiaomi magyarországi piacának felépítője és country managere vezető üzleti tanácsadóként folytatja a munkát a kínai cégnél, ahol a telefonok és az okoseszközök után egy új szegmens felépítésében is részt vállal a magyarországi piacon.  

A váltással kapcsolatban Wagner Tibor elmondta: az, hogy a Xiaomi egy fiatal, kínai vezetőt nevezett ki a magyar leányvállalat élére, a cég globális stratégiájának része, amely a fiatalítás mellett a vállalati kultúra és a piaci fellépés egységesítésére törekszik. A Xiaomi szemlélete ugyanis egyre markánsabban a kínai működésmód felé mozdul el, amit az a gyors döntéshozatal jellemez, amihez felső szinten elengedhetetlen a kínai nyelv ismerete, mert a belső kommunikáció jelentős része azon zajlik.

Ennek kapcsán az elmúlt évtizedekben szerzett vezető menedzseri tapasztalatait is összegezte a szakember.

Wagner Tibor öt és fél éve kezdte country managerként felépíteni a Xiaomi magyarországi piacát. Ami nagyon hosszú idő a mobiltelefónia hihetetlenül gyorsan változó világában. Úgy, hogy közben volt olyan időszak, amikor egyszerre töltötte be az osztrák és a magyar piacért felelős régióvezető pozíciót. És miközben a piaci információk szerint más kínai gyártóktól is kapott megkeresést, végül azért fogadta el az új megbízást, mert eddig is a Xiaomi mellett tette le a voksát.

„Szerencsésnek tartja magát, hogy megismerkedhetett a kínai munkakultúrával, amely sok tekintetben eltér az európai vagy észak-amerikai megközelítéstől. Tapasztalatai szerint a kínai munkahelyeken a gyors döntéshozatal és az intenzív munkaritmus eredményez más típusú hatékonyságot, míg az európai kultúrákban – különösen a fiatalabb generációk körében – nagyobb hangsúlyt kap a munka és a magánélet közötti egyensúly. Úgy véli, mindkét szemlélet értékes, és a különböző kultúrák erősségeinek ötvözése hosszú távon komoly versenyelőnyt jelenthet„A lojalitás mögött nemcsak a személyes kötődés, hanem az a mély meggyőződés is húzódik, hogy hiszek a márkában. Mert a Xiaomi, a tapasztalatom szerint rendkívül erős, hihetetlenül innovatív cég, aminek ebben a tekintetben szerintem a mobilpiacon nincs párja a világon, mert az a fajta innovációs potenciál, amivel rendelkezik, egyedülálló. Erre építve jutottunk el oda, hogy a nulláról indulva már az első év után – egészen máig -, a második legnagyobb szereplő lettünk a magyar mobilpiacon, ahol most egy stabil 20 százalékos részesedés körüli sávban mozgunk. Ami annak is köszönhető, hogy a magyar vevők kifejezetten nyitottak az újdonságok iránt. Mi pedig rendkívül komoly tulajdonosi elkötelezettség mellett – ami természetesen az anyagi háttérre is vonatkozik -, igen erős és célzott marketingmunkával építettük a márkát. Aminek az egyik legfontosabb elemeként, az akkor világbajnoknak számító több, mint 100 megapixeles, majd még ennél is nagyobb felbontású kamerák kerültek az üzenet fókuszába. Így jutottunk el oda, hogy a korábban alsó ligában focizó Xiaomi mára a versenytársak csúcskategóriás készülékeivel azonos árkategóriába is felkerült.”

A folyamatos innováció a szakember szerint már csak azért is kulcskérdés, mert szavai szerint a hazai mobilpiac kihívásokkal teli: inkább stagnál, mint növekszik, miközben a forgalom jelentős részét továbbra is a szolgáltatók dominálják. Vagyis a legtöbb telefont a három nagy hazai szolgáltató értékesíti az ügyfeleinek.

„Az egy közhely, hogy ma már nincs innováció a mobiltelefon-piacon” – beszél Wagner Tibor arról, hogy az utóbbi időben senki nem jelentkezett új, átütő technológiai megoldásokkal. „Szerintem ez nem igaz. Folyamatosan nagyobb teljesítményre képes alkatrészek kerülnek a készülékekbe – jobb kamera, jobb processzor. Most az AI a következő lépés, ezt próbálják integrálni a gyártók. A Xiaomi kamerafejlesztései, a Leica együttműködés és a kiemelkedő gyorstöltési technológia mind olyan területek, ahol a cég világviszonylatban is vezető. A fényképezés volt az első üzenet, amivel jöttünk és most már a középkategóriában is 200 megapixeles kamerákat kínálunk, miközben a gyorstöltésben is élen járunk – ez világszinten is kiemelkedő.”

A szakember pozitívumként említi, hogy a magyar vásárlók az okoseszközökre is rendkívüli módon nyitottak: a robotporszívók, a viselhető eszközök, a rollerek egyaránt keresettek. „A robotporszívók piacán mi vagyunk a legnagyobb gyártó. A viselhető eszközök piacát– amit magyarul nehéz szépen megfogalmazni – szintén vezetjük. És most jönnek a tévék.” Mondván a Xiaomi idei fókuszában a TV-szegmens erősítése szerepel, hogy a piac 70 százalékát uraló két koreai márka mellett jelentős részesedésnövekedést érjenek el.

„Emellett pedig a magyar piacon hamarosan új termékkategóriák is megjelennek: a légkondicionálók, háztartási berendezések, amelyek bevezetésében magam is szerepet vállalok a jövőben. A megszokott és az új termékeket pedig egyre több Xiaomi értékesítési csatornán keresztül lehet majd elérni, amibe a globális webáruház hazai elindulása mellett a saját márkaboltok fejlesztése is beletartozik”- folytatta Wagner Tibor, aki szerint a Xiaomi elektromos autója is meg fog jelenni Európában és így Magyarországon, de erre néhány évet valószínűleg még várni kell.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál

A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), az országos akció során a revizorok egyebek mellett a turisták által kedvelt üdülőhelyeken, a strandokon és a szabadtéri rendezvényeken vizsgálódnak.

Alig változott a forint árfolyama kedd reggelre

Alig változott a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző délutáni jegyzéséhez képest.

A fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg

2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Májushoz viszonyítva átlagosan 0,1 százalékkal voltak magasabbak az árak.

A fenntarthatósági jelentés stratégiai előny

A fenntarthatósági jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár - állapítja meg az EY friss tanulmányában, amely több mint 200, köztük 16 magyar vállalat első, uniós irányelvek szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.
Hirdetés

Hírek

Korszakváltás a neten: így szorulnak ki a tartalomkészítők a keresőkből

Az utóbbi hónapokban drámai átalakuláson megy keresztül az online tartalomfogyasztás és -terjesztés világa. A keresőoptimalizálás (SEO), ahogyan ismertük, szétesőben van.

A NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál

A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), az országos akció során a revizorok egyebek mellett a turisták által kedvelt üdülőhelyeken, a strandokon és a szabadtéri rendezvényeken vizsgálódnak.

Alig változott a forint árfolyama kedd reggelre

Alig változott a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző délutáni jegyzéséhez képest.

Átmenetileg lezárták a budapesti Liszt Ferenc-repülőteret

A vihar miatt átmenetileg lezárták a budapesti Liszt Ferenc-repülőteret

Alaposan átrendezi a lakás és albérletpiacot az otthon Start program

Olcsóbb lehet a lakás hiteltörlesztője, mint a bérleti díja,...

HungaroControl: a magyar légtérben dübörög a forgalom

Magyarország felett dübörög a forgalom; a hétvégén először haladta meg a magyar légtérben a repülők szám a 4070-et, ami abszolút csúcsot jelent

NAV: július 5-től változik néhány adószabály

Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály.

Több mint 100 világváros vezetője találkozik Bécsben

Július 2. és 4. között több mint száz városvezető és döntéshozó érkezik több mint 50 városból, hogy részt vegyen a bécsi Városházán megrendezett World Cities Summit elnevezésű világvárosi csúcstalálkozó 14. főpolgármesteri konferenciáján. A eseményen a résztvevők a közösen vitatják meg a városokat érintő aktuális kihívásokat és osztják meg egymással gyakorlati, innovatív megoldásaikat.
Hirdetés

Gazdaság

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.