
Váradi József Fotó: uni-corvinus.hu
A Wizz Air tovább bővíti budapesti kapacitásait: idén egy, 2026 első felében pedig további 5 új járat indul Ferihegyről – jelentette be Váradi József vezérigazgató a cég sajtótájékoztatóján.
Az első új járat Tallinnba indul, amely december 11-től heti háromszor közlekedik. 2026. március 29-től Billundba repülhetünk heti négy alkalommal, március 30-tól pedig Szkopjéba hetente kétszer. Ugyanezen a napon indul a Wizz Air új járata a norvégiai Bergenbe, heti háromszor. Olaszország irányába két új útvonal érkezik: Lamezia Terme felé április 30-tól hetente három járat, míg Rimini felé június 8-tól, ugyancsak heti három – a HVG tudósítása szerint.
Járatsűrítés és és új repülőgép jön 2026-ban
Miközben a vezérigazgató arról is beszélt, hogy a légitársaság több jelenlegi járatát is sűrűbben indítja 2026-ban azt is kiemelte, hogy a Wizz Air Magyarország legnagyobb légitársasága, piaci részesedése 38 százalék. Jelenleg 74 útvonalon, 34 országba repülnek, ami 8 milliós ülőhely-kapacitást jelent, jövőre pedig meghaladhatja a 9 milliót. A vállalat célja, hogy 100-nál is több útvonalat kínáljon Magyarországról.
A pontossági mutatók a vezérigazgató szerint 2025-ben javultak: a járatok mintegy háromnegyede 15 percen belül felszállt, és csökkent a három óránál hosszabb késések száma is.
Budapesten jelenleg 17 repülőgép állomásozik, ami májustól 18-ra nő. A magyar főváros a Wizz Air egyik legfontosabb bázisa: itt működik képzőközpont, karbantartó- és operációs központ, utóbbi a magyar mellett a brit és máltai leányvállalatot is irányítja. A cég több mint 4000 munkahelyet tart fenn a Budapesten.
Váradi József úgy fogalmazott: „Effektíve mi vagyunk Magyarország légitársasága”, hozzátéve, hogy soha nem repült más társaság ekkora kapacitással az országban. A magyar turizmust szerinte jelenleg jó teljesítmény jellemzi, amelyben a Wizz Air is jelentős szerepet vállal.
Összesen majdnem 1000 útvonat, 72 millió utassal
A légitársaság teljes hálózata 249 gépes flottát üzemeltet, közel 1000 útvonallal. Idén 72 millió utassal számolnak, ami 75–80 százalékos növekedés a Covid előtti időszakhoz képest. A növekedés továbbra is Közép-Kelet-Európára összpontosít, évi 10–12 százalékos ütemmel. A 250. repülőgép két héten belül szolgálatba állhat, miközben 35 gép továbbra is földön van hajtóműproblémák miatt.
A Wizz Air első féléves teljesítménye szerint az utasszám 9,8 százalékkal, a bevétel 9 százalékkal, a profit pedig 2,6 százalékkal nőtt. A vezérigazgató a londoni tőzsdei részvényekről megjegyezte: szerinte „most kell vásárolni”.
-azüzlet-





