Hirdetés
Kezdőlap Autóipar Rekord veszteséget termelt a Renault - Nissan csoport
No menu items!

Rekord veszteséget termelt a Renault – Nissan csoport

Rekordnagyságú, több mint 8 milliárd euró veszteséget termelt a Renault francia autógyártó csoport a koronavírus-járvány által dominált 2020-as évben, de reményei szerint a jövedelmezőséget a mennyiség elé helyező új stratégiai terve kivezeti a válságból és növekedési pályára állítja a vállalatot.

A nagy autógyártókat keményen sújtotta az egész világon elterjedt járvány, amely miatt hónapokra le kellett állítani a termelést és bezártak az autószalonok. Különösen nagy csapást szenvedett el a Renault-Nissan szövetség, amely eleve gyengébb pozíciókból indult az alacsony haszonkulcsok és a Carlos Ghosn körüli vezetési válság miatt.

Bár az első fél évhez képest a másodikban sokat javult a helyzet, így is soha nem látott mértékű volt az éves veszteség. Nehéznek ígérkezik az idei év is, mivel a járványügyi helyzet alakulása mellett a félvezetők piacán kialakult globális hiány újabb bizonytalansági tényezőt eredményezett, ami akár 100 ezer autóval is csökkentheti az éves termelési szintet.

A csoport nem is közölt pénzügyi előrejelzést az idei évre, csak annyit mondott, hogy a kitűzött céldátum előtt, már decemberre teljesítheti a tavaly májusban meghirdetett, 2 milliárd eurós hároméves költségcsökkentési tervét.

2020 – Luca DE MEO

Luca de Meo, a Renault tavaly júliusban hivatalba lépett vezérigazgatója, aki a költségek csökkentése mellett a jövedelmezőség és az értékesítés növelésére helyezi az a hangsúlyt, arra figyelmeztetett, hogy az idei év elején csökkentek a megrendelések a járvány miatt több országban tartós korlátozások hatására.

A Renault emellett más kihívásokkal is szembesül, így a károsanyag-kibocsátási szabályok szigorításával, valamint az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével, amellyel a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg januárban.

A Renault-csoport tavaly 2,95 millió járművet értékesített, ami 21,3 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. Az értékesítési árbevétel 21,7 százalékkal 43,5 milliárd euróra csökkent, az üzemi veszteség pedig közel kétmillárd eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 2,1 milliárdos nyereséggel.

A csoport nettó vesztesége 8 milliárd 46 millió euró volt tavaly, ebből a részvényesekre jutó nettó veszteség 8 milliárd 8 millió eurót tett ki, szemben a 2019-ben elért 141 millió eurós veszteséggel. A csoport teljes

Elemzők jobb adatot, 7,4 milliárd euró körül nettó veszteséget vártak a tavalyi évre. A veszteséghez nagyban, 4,9 milliárd euróval járult hozzá a japán partner Nissan.

A Renault-csoport az első fél évben 1,26 millió járművet értékesített, ami 34,9 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A második fél évben 6,8 százalékkal kevesebb, 1,69 millió autót adtak el. Az értékesítési árbevétel 34,3 százalékkal, 18,4 milliárd euróra csökkent az első félévben, míg a másodikban 8,9 százalékkal, 25,05 milliárd euróra mérséklődött. A részvényesekre jutó nettó veszteség 7,29 milliárd euró volt az első félévben, míg egy évvel korábban 970 milliós nyereséget tudtak elkönyvelni.

Dél körül 4,59 százalékos mínuszban, 37,98 eurón forogtak a Renault-részvények a párizsi tőzsdén, de napi mélypontjukon 5,09 százalékos veszteségben, 36,40 eurón állt a jegyzés. Az utóbbi 52 hétben 12,77 és 40,94 euró között mozgott az árfolyam, amelynek jelenlegi szintje 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A Renault 43,4 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a francia autógyárban. A Mitsubishi 34 százalékban van a Nissan tulajdonában.

A nissan is jelentős veszteséget hozott a Renaultnak
Kép/Forrás/CAR magazine

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Microsoft gigabefektetése a mesterséges intelligenciába

A Kearney globális tanácsadó cég becslése szerint az AI 2030-ra közel 1 billió dollárral járulhat hozzá a délkelet-ázsiai bruttó hazai termékhez (GDP).

Csökken a kereslet, olcsóbb lehet a benzin

A benzin iránti kereslet globális növekedése idén lelassulhat az elektromos autók kínai és USA-beli térnyerése miatt.

Májustól az Accent Hotels üzemelteti a Cardoner Hotelt és a Tihany Yacht Clubot

Két új szállodával bővült az Accent Hotels portfóliója.

Itt a kínai versenyképesség alig rejtett titka  

A kínai gyártók kilencszer több állami támogatást kapnak, mint nyugati társaik - derül ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) számításaiból, amelyek segítenek megmagyarázni az ország teljes dominanciáját oly sok ágazatban, a napelemektől az akkumulátorokon át az acélig.
Hirdetés

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon
Hirdetés

Gazdaság

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.

Sok bankszámlás megúszta a drasztikus áremelést 

A digitális bankolásra ösztönöznek a díjemelések

A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 6,7 százalékos volt 2023-ban

A kormányzati szektor adóssága - a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján - 2023 végén 55 134 milliárd forintot, a GDP 73,5 százalékát érte el.

MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban

A társaság a tavalyi évben 350 millió euró értékben sikeres nemzetközi kötvénykibocsátást hajtott végre.