Kezdőlap Autóipar Rekord veszteséget termelt a Renault - Nissan csoport
No menu items!

Rekord veszteséget termelt a Renault – Nissan csoport

Rekordnagyságú, több mint 8 milliárd euró veszteséget termelt a Renault francia autógyártó csoport a koronavírus-járvány által dominált 2020-as évben, de reményei szerint a jövedelmezőséget a mennyiség elé helyező új stratégiai terve kivezeti a válságból és növekedési pályára állítja a vállalatot.

A nagy autógyártókat keményen sújtotta az egész világon elterjedt járvány, amely miatt hónapokra le kellett állítani a termelést és bezártak az autószalonok. Különösen nagy csapást szenvedett el a Renault-Nissan szövetség, amely eleve gyengébb pozíciókból indult az alacsony haszonkulcsok és a Carlos Ghosn körüli vezetési válság miatt.

Bár az első fél évhez képest a másodikban sokat javult a helyzet, így is soha nem látott mértékű volt az éves veszteség. Nehéznek ígérkezik az idei év is, mivel a járványügyi helyzet alakulása mellett a félvezetők piacán kialakult globális hiány újabb bizonytalansági tényezőt eredményezett, ami akár 100 ezer autóval is csökkentheti az éves termelési szintet.

A csoport nem is közölt pénzügyi előrejelzést az idei évre, csak annyit mondott, hogy a kitűzött céldátum előtt, már decemberre teljesítheti a tavaly májusban meghirdetett, 2 milliárd eurós hároméves költségcsökkentési tervét.

2020 – Luca DE MEO

Luca de Meo, a Renault tavaly júliusban hivatalba lépett vezérigazgatója, aki a költségek csökkentése mellett a jövedelmezőség és az értékesítés növelésére helyezi az a hangsúlyt, arra figyelmeztetett, hogy az idei év elején csökkentek a megrendelések a járvány miatt több országban tartós korlátozások hatására.

A Renault emellett más kihívásokkal is szembesül, így a károsanyag-kibocsátási szabályok szigorításával, valamint az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével, amellyel a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg januárban.

A Renault-csoport tavaly 2,95 millió járművet értékesített, ami 21,3 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. Az értékesítési árbevétel 21,7 százalékkal 43,5 milliárd euróra csökkent, az üzemi veszteség pedig közel kétmillárd eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 2,1 milliárdos nyereséggel.

A csoport nettó vesztesége 8 milliárd 46 millió euró volt tavaly, ebből a részvényesekre jutó nettó veszteség 8 milliárd 8 millió eurót tett ki, szemben a 2019-ben elért 141 millió eurós veszteséggel. A csoport teljes

Elemzők jobb adatot, 7,4 milliárd euró körül nettó veszteséget vártak a tavalyi évre. A veszteséghez nagyban, 4,9 milliárd euróval járult hozzá a japán partner Nissan.

A Renault-csoport az első fél évben 1,26 millió járművet értékesített, ami 34,9 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A második fél évben 6,8 százalékkal kevesebb, 1,69 millió autót adtak el. Az értékesítési árbevétel 34,3 százalékkal, 18,4 milliárd euróra csökkent az első félévben, míg a másodikban 8,9 százalékkal, 25,05 milliárd euróra mérséklődött. A részvényesekre jutó nettó veszteség 7,29 milliárd euró volt az első félévben, míg egy évvel korábban 970 milliós nyereséget tudtak elkönyvelni.

Dél körül 4,59 százalékos mínuszban, 37,98 eurón forogtak a Renault-részvények a párizsi tőzsdén, de napi mélypontjukon 5,09 százalékos veszteségben, 36,40 eurón állt a jegyzés. Az utóbbi 52 hétben 12,77 és 40,94 euró között mozgott az árfolyam, amelynek jelenlegi szintje 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A Renault 43,4 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a francia autógyárban. A Mitsubishi 34 százalékban van a Nissan tulajdonában.

A nissan is jelentős veszteséget hozott a Renaultnak
Kép/Forrás/CAR magazine

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Sütőipari üzemet függesztett fel a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azonnali hatállyal felfüggesztette egy tiszavasvári sütőipari üzem tevékenységét az ott tapasztalt súlyos, élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai körülmények miatt, és mintegy 207 kg élelmiszert vontak ki a forgalomból.

Szeptemberben havi szinten csökkentek az albérleti díjak

A KSH-ingatlan.com lakbérindex adatai szerint országosan 1,1 százalékkal csökkentek a lakbérek szeptemberben az előző hónaphoz képest, amire utoljára a koronavírus-járvány idején, 2020-ban volt példa - közölte az ingatlan.com.

Valletta lett “Európa legjobb városa” a Condé Nast Traveller Readers’ Choice Awards 2025 szavazásán

Ez a rangos elismerés megerősíti Valletta vezető szerepét Európa legkiemelkedőbb úti céljai között, és újra bizonyítja Málta világklasszis státuszát.

Insura.hu: olcsóbb lett a casco biztosítás – a hazai autóknak csupán ötödének van casco biztosítása

A szerződők 22 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százaléknyian kiegészítő biztosításokat is kötöttek.
Hirdetés

Hírek

Sütőipari üzemet függesztett fel a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azonnali hatállyal felfüggesztette egy tiszavasvári sütőipari üzem tevékenységét az ott tapasztalt súlyos, élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai körülmények miatt, és mintegy 207 kg élelmiszert vontak ki a forgalomból.

Valletta lett “Európa legjobb városa” a Condé Nast Traveller Readers’ Choice Awards 2025 szavazásán

Ez a rangos elismerés megerősíti Valletta vezető szerepét Európa legkiemelkedőbb úti céljai között, és újra bizonyítja Málta világklasszis státuszát.

Insura.hu: olcsóbb lett a casco biztosítás – a hazai autóknak csupán ötödének van casco biztosítása

A szerződők 22 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százaléknyian kiegészítő biztosításokat is kötöttek.

Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben

Komoly fluktuációs hullámot indíthat el a magyar munkaerőpiacon a kötelező bértranszparencia.  Készülniük kell a cégeknek a nyílt bérkommunikációra és a jelentős adminisztrációs terhekre

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

A Standard and Poor’s továbbra is befektetésre ajánlja hazánkat – töretlen a nemzetközi bizalom Magyarország iránt

Töretlen a bizalom Magyarország iránt, ezt a hitelminősítők értékelése mellett a kötvénykibocsátások is rendre visszaigazolják.

Hétfőtől elérhető a fix 3 százalékos hitelprogram indul a kis- és közepes vállalkozások számára

A hétfőtől elérhető hitel sok mindenre felhasználható, az érintettek ismerik a termékeket. Hét termék áll rendelkezésre a konstrukcióban, az ismert bankfiókokban.

Ingatlan.com: a lakásárak emelkedése szeptemberben felgyorsult 

A 3 százalékos hitel igénylőinek átlagéletkora 34 év volt, 80 százalékuk pedig 40 év alatti, ami arra utal, hogy az ingatlanpiacot múlt hónapban azok a fiatalok rohamozták meg, akik az elmúlt tíz év lakásdrágulása miatt kiszorultak a vevők közül.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.