Hirdetés
Kezdőlap Autó A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere
No menu items!

A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere

Az szinte már unalomig ismert, hogy plusz 7 Celsius-fok alatt a biztonságunk érdekében érdemes téli abroncsra váltani. Azt már kevesebben tudják, mi áll a jó tanács mögött: a MARSO szakembere szerint a szó szoros értelmében életbevágó a különbség.

Silimon Zoltán

Havas időben még egy gyengébb minőségű téli abroncs is jobb, mint egy prémiumkategóriás nyári gumi – ezzel az első hallásra meglepőnek tűnő felütéssel kezdi Silimon Zoltán, a MARSO személygépjármű abroncs divízió vezetője. Hozzátéve: a téli abroncs használata sokkal fontosabb, mint amit az emberek többsége gondol.

Szavai szerint a nyári és a téli abroncs közötti legnagyobb különbségek elemzésénél két nagy témát érdemes megkülönböztetni. Az egyik a külső megjelenésben, a mintázatban mutatkozik meg. A téli gumi sokkal robosztusabb felépítésű, vaskosabb kialakítású, rengeteg sűrű, apró lamella van a felületén, azért, hogy a hóban megfelelő tapadással rendelkezzen. Mélykapaszkodó élekkel is ellátták, hogy ha megnyomjuk a gázpedált és a motor nagyobb teljesítményt ad, az abroncs a síkos úton is képes legyen közvetíteni ezt a nagyobb teljesítményt az aszfalt irányába.

Emellett a téli gumin sokkal mélyebb, szélesebb, hosszanti oldalirányú árkok helyezkednek el, hogy az abroncs tökéletesen biztosítsa a vízelvezetést. Így a latyak és a hó azonnal kivetődik az abroncsból, ezáltal a gumi az útfelületen elhelyezkedő hóban, jégben is kapaszkodni tud.

A másik téma az anyagösszetételben megmutatkozó óriási különbség. A téli gumik kiemelkedően magas szilika tartalommal rendelkeznek, hogy a puha anyagkeverékből készülő abroncsot ne koptassák el gyorsan az autósok. A lágy keverékre azért is szükség van, mert a hideg, téli időben a gumi így nem tud felkeményedni, és ezáltal nem veszti el a biztonságot adó tapadását. Ellentétben a nyári abronccsal, aminek a felforrósodott nyári utakon kell helyt állnia.

Aki szereti az autósportokat, és szokta nézni a Forma-1-et, látja: amint minimálisan változik az időjárás és az aszfalt állapota, futam közben is egyből cserélik az abroncsokat – magyarázza a szakember -,  mert még nem létezik olyan keverék ami szélsőséges, akár – 21 és +30 fok közötti körülmények között is azonos teljesítményt garantálna.

Szavai szerint azért érdemes óvakodni a használt gumiktól, mert azoknak nem ismerjük a múltját és az esetleges sérüléseket. Mindemellett sok márkánál a hasznos élettartamra kiterjesztett garanciákat is vásárolhatunk új abroncsunk mellé. Ugyanakkor biztonságunk érdekében az új abroncs vásárlásakor mindig a megfelelő méretű abroncsot válasszuk – amihez a legjobb, ha a szakemberek segítségét kérjük. Hasznos tudni: a hópehely szimbólum jelzi, hogy az abroncsot téli és havas utakra fejlesztették, ám a hópehely szimbólumot nem szabad összekeverni az M+S-es jelöléssel, ami csak azt mutatja, hogy a gumi a saras, havas utakra ajánlott. A legújabb sláger, a négyjegyű DOT szám pedig a gyártási évet és az adott hetet igazolja vissza.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség álláspontja szerint a gyártástól számított három évig frissen gyártott abroncsról, öt évig pedig új abroncsról beszélhetünk.

Szakszerű tárolás mellett az abroncsok sem öregednek el hamar. Zárt, napfénytől és hőtől védett tárolás esetén egy 1 évig tárolt abroncs öregedése egy újonnan gyártott, ámde 3 hete használatban lévő abroncs öregedésével egyenlő.

Mindezek alapján Silimon Zoltán mindenkinek azt tanácsolja, hogy a téli gumi kiválasztásához érdemes a szakértők segítségét kérni. A MARSO-nál például megvizsgálják milyen autótípusról van szó, mekkora a motor teljesítménye és az ügyfél milyen körülmények között, milyen futásteljesítménnyel használja az autót. Ezt követi az a gazdaságossági számítás, amelynek alapján mindenkinek a lehető legjobb ár-érték arányú abroncs kiválasztásához nyújtanak segítséget.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nacsa Lőrinc felel államtitkárként a nemzetpolitikáért

Nacsa Lőrinc felel államtitkárként a nemzetpolitikáért.

Ügyfélajánlással átstartolás a Kincstárnál

A promócióban 2024. november 15. és december 16. között lehet részt venni, a promóciós kód is csak ebben az időszakban használható.

Mit venne az AutoWallis? A cseh MILAN KRÁL Holdingot

Az AutoWallis márciusban jelentette be, hogy a cseh piacra lép, felvásárolja az autókereskedő cseh Stratos Auto BMW üzletágát.

Megjelentek a feltételek: így indul újra az otthonfelújítási támogatás 2887 településen

A támogatás utófinanszíroz, tehát a kiadások megelőlegezését a kérelmezőknek kell megoldaniuk a támogatás megérkezéséig.
Hirdetés

Hírek

Nacsa Lőrinc felel államtitkárként a nemzetpolitikáért

Nacsa Lőrinc felel államtitkárként a nemzetpolitikáért.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Gazdaság

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...

Történelmi csúcson a bitcoin

A bitcoin eddigi történelmi csúcsa 73 ezer 777 dollár volt, ezt idén március 14-én érte el.

Hát ezt is megértük! Már dolláros nyugdíjra is spórolhatunk

Ehhez persze be kellett fektetni az eurót és a dollárt is, amit egyre többen megtesznek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint.