Kezdőlap Autó A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere
No menu items!

A Forma-1-ben sem véletlen az abroncscsere

Az szinte már unalomig ismert, hogy plusz 7 Celsius-fok alatt a biztonságunk érdekében érdemes téli abroncsra váltani. Azt már kevesebben tudják, mi áll a jó tanács mögött: a MARSO szakembere szerint a szó szoros értelmében életbevágó a különbség.

Silimon Zoltán

Havas időben még egy gyengébb minőségű téli abroncs is jobb, mint egy prémiumkategóriás nyári gumi – ezzel az első hallásra meglepőnek tűnő felütéssel kezdi Silimon Zoltán, a MARSO személygépjármű abroncs divízió vezetője. Hozzátéve: a téli abroncs használata sokkal fontosabb, mint amit az emberek többsége gondol.

Szavai szerint a nyári és a téli abroncs közötti legnagyobb különbségek elemzésénél két nagy témát érdemes megkülönböztetni. Az egyik a külső megjelenésben, a mintázatban mutatkozik meg. A téli gumi sokkal robosztusabb felépítésű, vaskosabb kialakítású, rengeteg sűrű, apró lamella van a felületén, azért, hogy a hóban megfelelő tapadással rendelkezzen. Mélykapaszkodó élekkel is ellátták, hogy ha megnyomjuk a gázpedált és a motor nagyobb teljesítményt ad, az abroncs a síkos úton is képes legyen közvetíteni ezt a nagyobb teljesítményt az aszfalt irányába.

Emellett a téli gumin sokkal mélyebb, szélesebb, hosszanti oldalirányú árkok helyezkednek el, hogy az abroncs tökéletesen biztosítsa a vízelvezetést. Így a latyak és a hó azonnal kivetődik az abroncsból, ezáltal a gumi az útfelületen elhelyezkedő hóban, jégben is kapaszkodni tud.

A másik téma az anyagösszetételben megmutatkozó óriási különbség. A téli gumik kiemelkedően magas szilika tartalommal rendelkeznek, hogy a puha anyagkeverékből készülő abroncsot ne koptassák el gyorsan az autósok. A lágy keverékre azért is szükség van, mert a hideg, téli időben a gumi így nem tud felkeményedni, és ezáltal nem veszti el a biztonságot adó tapadását. Ellentétben a nyári abronccsal, aminek a felforrósodott nyári utakon kell helyt állnia.

Aki szereti az autósportokat, és szokta nézni a Forma-1-et, látja: amint minimálisan változik az időjárás és az aszfalt állapota, futam közben is egyből cserélik az abroncsokat – magyarázza a szakember -,  mert még nem létezik olyan keverék ami szélsőséges, akár – 21 és +30 fok közötti körülmények között is azonos teljesítményt garantálna.

Szavai szerint azért érdemes óvakodni a használt gumiktól, mert azoknak nem ismerjük a múltját és az esetleges sérüléseket. Mindemellett sok márkánál a hasznos élettartamra kiterjesztett garanciákat is vásárolhatunk új abroncsunk mellé. Ugyanakkor biztonságunk érdekében az új abroncs vásárlásakor mindig a megfelelő méretű abroncsot válasszuk – amihez a legjobb, ha a szakemberek segítségét kérjük. Hasznos tudni: a hópehely szimbólum jelzi, hogy az abroncsot téli és havas utakra fejlesztették, ám a hópehely szimbólumot nem szabad összekeverni az M+S-es jelöléssel, ami csak azt mutatja, hogy a gumi a saras, havas utakra ajánlott. A legújabb sláger, a négyjegyű DOT szám pedig a gyártási évet és az adott hetet igazolja vissza.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség álláspontja szerint a gyártástól számított három évig frissen gyártott abroncsról, öt évig pedig új abroncsról beszélhetünk.

Szakszerű tárolás mellett az abroncsok sem öregednek el hamar. Zárt, napfénytől és hőtől védett tárolás esetén egy 1 évig tárolt abroncs öregedése egy újonnan gyártott, ámde 3 hete használatban lévő abroncs öregedésével egyenlő.

Mindezek alapján Silimon Zoltán mindenkinek azt tanácsolja, hogy a téli gumi kiválasztásához érdemes a szakértők segítségét kérni. A MARSO-nál például megvizsgálják milyen autótípusról van szó, mekkora a motor teljesítménye és az ügyfél milyen körülmények között, milyen futásteljesítménnyel használja az autót. Ezt követi az a gazdaságossági számítás, amelynek alapján mindenkinek a lehető legjobb ár-érték arányú abroncs kiválasztásához nyújtanak segítséget.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Magyar siker az Emírségekben teltházas volt a dubaji Magyar Üzleti Tanács első rendezvénye

A márciusban megalakult Magyar Üzleti Tanács Dubaj (Hungarian Business...

Ismét szabadabb az út az USA-ba. Itt a hivatalos állásfoglalás.

Az USA Belbiztonsági Minisztériuma a DHS feloldotta a magyarországi...

Még a kontárinfláció is emelkedett. Egy építőipari kontármunka kára több, mint egy családi nyaralás

A Mapei sóskúti üzeme Annak ellenére, hogy csökkent az építőipari...

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.
Hirdetés

Hírek

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Rossz állapotú BKV-buszokon utazunk? Százból hatvan BKV-busz állapota kritikus

Latorcai Csaba arra kérte a fővárosiakat, hogy a [email protected] címre küldjenek fényképeket - rendszámmal együtt - , ha úgy ítélik meg, hogy nem alkalmas biztonságos utazásra az a busz, amellyel közlekednek.

A Shell Hungary új igazgatósági elnöke Marik Gyula

Marik Gyula Istenesné Solti Andreát váltja, aki több mint 32 év után távozik az energiavállalattól.

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a NAV

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amikor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei revizorai kiutalások felülvizsgálatakor felfigyeltek egy gyanúsan gyakran előforduló számlaszámra, amelyre több, egymástól független személy is kérte az általa visszaigényelt összegek átutalását.

A MÁV-csoport készül az M1-esen hétfőn életbe lépő jelentős korlátozásokra

A MÁV-csoport készül arra, hogy az M1-es autópálya bővítése miatt hétfőtől jelentősen korlátozzák a sztráda forgalmát, dugókra és hosszabb menetidőre lehet számítani.

Szünetelhetnek a Magyar Telekom szolgáltatásai a napokban több helyen

Hálózati korszerűsítés miatt a héten időszakosan több településen és fővárosi kerületben is szünetelhetnek a Magyar Telekom Nyrt. szolgáltatásai. A társaság a honlapján közölt felsorolásban jelezte: a munkák miatt az otthoni internet, tv- és telefonszolgáltatásban is lehet kiesés, akár több órán át is.

Európai Mobilitási Hét – Keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással is várják az utasokat

A MÁV-csoport idén is csatlakozik az Európai Mobilitási Hét programjához: keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással, kedvezményes autómentes napijeggyel, a hétvégén pedig színes fővárosi programokkal várják az utasokat.
Hirdetés

Gazdaság

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...