Kezdőlap Cégvilág Jó kiszolgálás - 20-30 százalékkal nagyobb árbevétel
No menu items!

Jó kiszolgálás – 20-30 százalékkal nagyobb árbevétel

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát folyamatosan javító vállalatok átlagosan 20-30 százalékkal növelhetik árbevételüket, mivel az elégedett vásárló 2,5-szer többet költ a tapasztalatok szerint, mint az elégedetlen.

Az ügyfél-elégedettség mérésével foglalkozó ClientFirst Consulting Kft. közel tíz éve, évente vizsgálja a magyarországi cégek ügyfélkiszolgálásban nyújtott teljesítményét. Próbavásárlóik több mint 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek a 2018-as Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díj megítélése előtt, ezzel párhuzamosan 6500 ügyfél véleményét is összegyűjtötték a cégekről. Az ügyfélkiszolgálást három kategóriában – elektronikus, személyes és telefonos ügyintézés – vizsgálják.

Az elektronikus ügyintézésben 76 százalékos elégedettségi átlagot mértek tavaly, ami 1 százalékpontos csökkenés az előző évhez képest. Telefonos ügyintézésben 85 százalékos eredményt mértek 2018-ban, ez a mutató egy év alatt 6 százalékponttal nőtt. A személyes ügyintézéssel a magyarok ugyanolyan elégedettek voltak, mint egy éve: a 89 százalékos mutató megegyezik a tavalyelőtti mérés eredményével.

A felmérés tapasztalatai szerint az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a cégek ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint a próbavásárlók. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg a vevőkkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatokon még sokat kell javítani. Ráadásul a fogyasztók egyre érzékenyebbek, sokkal negatívabban értékelik a nem megfelelő bánásmódot, és ha valahol kiváló kiszolgálással találkoztak, hűségesebbek lesznek.

A cég közölte: a kiválóság index díjazott cégei rendre jobban teljesítenek, mint az átlag, a mutató bevezetése óta eltelt közel tíz év alatt a résztvevők teljesítménye két és félszer jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye.

A felmérés 2018-as eredményei alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között a Telenor Magyarország Zrt. nyert, a kis- és közepes vállalkozások kategóriában a KIA Motors Hungary Kft. érdemelte ki a kiválóság az ügyfélkiszolgálásban címet. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategóriájában a dm Kft. futott be az élre, kkv-knál ugyanebben a kategóriában DHL Express Magyarország Kft. nyert. Az elektronikus ügyfélkiszolgálásban a nagyvállalatok között holtversenyben végzett az első helyen a Telenor Magyarország Zrt. és a dm Kft. A kkv-k esetében a KIA Motors Hungary Kft. nyert.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Itt a foglalkoztatási jogviszonyt tisztázó eljárás – a munkavállalót védi az új eljárás

ha a munkáltató a felhívástól számított 15 napon belül nem rendezi jogszerűen munkavállalói jogviszonyát, vagy nem teljesíti járulékbevallását, a NAV alkalmazottanként 100 ezer forint mulasztási bírsággal sújtja a foglalkoztatót.

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek
Hirdetés

Hírek

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg