Kezdőlap Cégvilág Jó kiszolgálás - 20-30 százalékkal nagyobb árbevétel
No menu items!

Jó kiszolgálás – 20-30 százalékkal nagyobb árbevétel

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát folyamatosan javító vállalatok átlagosan 20-30 százalékkal növelhetik árbevételüket, mivel az elégedett vásárló 2,5-szer többet költ a tapasztalatok szerint, mint az elégedetlen.

Az ügyfél-elégedettség mérésével foglalkozó ClientFirst Consulting Kft. közel tíz éve, évente vizsgálja a magyarországi cégek ügyfélkiszolgálásban nyújtott teljesítményét. Próbavásárlóik több mint 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek a 2018-as Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díj megítélése előtt, ezzel párhuzamosan 6500 ügyfél véleményét is összegyűjtötték a cégekről. Az ügyfélkiszolgálást három kategóriában – elektronikus, személyes és telefonos ügyintézés – vizsgálják.

Az elektronikus ügyintézésben 76 százalékos elégedettségi átlagot mértek tavaly, ami 1 százalékpontos csökkenés az előző évhez képest. Telefonos ügyintézésben 85 százalékos eredményt mértek 2018-ban, ez a mutató egy év alatt 6 százalékponttal nőtt. A személyes ügyintézéssel a magyarok ugyanolyan elégedettek voltak, mint egy éve: a 89 százalékos mutató megegyezik a tavalyelőtti mérés eredményével.

A felmérés tapasztalatai szerint az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a cégek ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint a próbavásárlók. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg a vevőkkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatokon még sokat kell javítani. Ráadásul a fogyasztók egyre érzékenyebbek, sokkal negatívabban értékelik a nem megfelelő bánásmódot, és ha valahol kiváló kiszolgálással találkoztak, hűségesebbek lesznek.

A cég közölte: a kiválóság index díjazott cégei rendre jobban teljesítenek, mint az átlag, a mutató bevezetése óta eltelt közel tíz év alatt a résztvevők teljesítménye két és félszer jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye.

A felmérés 2018-as eredményei alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között a Telenor Magyarország Zrt. nyert, a kis- és közepes vállalkozások kategóriában a KIA Motors Hungary Kft. érdemelte ki a kiválóság az ügyfélkiszolgálásban címet. A telefonos ügyfélkiszolgálás kategóriájában a dm Kft. futott be az élre, kkv-knál ugyanebben a kategóriában DHL Express Magyarország Kft. nyert. Az elektronikus ügyfélkiszolgálásban a nagyvállalatok között holtversenyben végzett az első helyen a Telenor Magyarország Zrt. és a dm Kft. A kkv-k esetében a KIA Motors Hungary Kft. nyert.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

NAV: nyugdíj melletti munka esetén nincs se tb, se szocho

Ugyanakkor nem csak a nyugdíjas munkavállalóra (megbízottra) vonatkoznak a könnyítések: a munkáltató sem fizet szochót a nyugdíjas munkaviszonyból, megbízási jogviszonyából származó jövedelme után.

MNB: kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

A jegybank előrejelzése szerint 12 400 új lakás átadása várható 2025-ben, ami 7 százalékos csökkenést jelent 2024-hez képest.

Erősödött szerdán a forint

Erősödött szerdán a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

NGM: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A támogatás 2026 első negyedévében 100 százalék előleg formájában kerül kifizetésre, hogy a vállalkozások minél előbb elindíthassák beruházásaikat
Hirdetés

Hírek

NAV: nyugdíj melletti munka esetén nincs se tb, se szocho

Ugyanakkor nem csak a nyugdíjas munkavállalóra (megbízottra) vonatkoznak a könnyítések: a munkáltató sem fizet szochót a nyugdíjas munkaviszonyból, megbízási jogviszonyából származó jövedelme után.

Elindult az idei #vadateszem kampány

Az akcióhoz csatlakozhat bármelyik, a vendéglátásban aktív egység, amely vállalja, hogy a kampány időszakában legalább egy vadételt tart a kínálatában.

MNB: kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

A jegybank előrejelzése szerint 12 400 új lakás átadása várható 2025-ben, ami 7 százalékos csökkenést jelent 2024-hez képest.

Erősödött szerdán a forint

Erősödött szerdán a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

NGM: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A támogatás 2026 első negyedévében 100 százalék előleg formájában kerül kifizetésre, hogy a vállalkozások minél előbb elindíthassák beruházásaikat

NAV: csütörtökig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A közlemény alapján a 24GLBADO jelű bevallás az online nyomtatványkitöltő alkalmazásban (ONYA) érhető el.

Az Air France-KLM bejelentkezett a portugál TAP kisebbségi tulajdonhányadának a megszerzésére

A TAP 16 millió utast szállított tavaly, 1,6 százalékkal többet a 2023. évinél. A cég 2022 óta nyereséges.

Az év legjobb kelet-európai fejlesztési bankja nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank

A Magyar Fejlesztési Bank alapvető feladata a hazai vállalkozások, illetve magánszemélyek számára kedvező konstrukciójú pénzügyi eszközök biztosításával a piaci alapú finanszírozás kiegészítése, valamint a hosszú távú gazdaságfejlesztés támogatása.
Hirdetés

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.