Kezdőlap Turizmus A légitársaságok már csak egy pilótát akarnak, a repülési hatóság nem
No menu items!

A légitársaságok már csak egy pilótát akarnak, a repülési hatóság nem

Illusztráció: Bigstock

A légitársaságok 2030-tól csak egy pilótát akarnak ültetni a repülőgépeik pilótafülkéjébe. Ám az európai légiközlekedési szabályozó hatóság, az EASA – egyelőre – határozottan ellenzi ezt.

Az EASA elutasítja az iparág azon törekvését, hogy 2030-tól csak egy pilóta üljön a pilótafülkében. 2027-től azonban bizonyos repülési szakaszokban engedélyezhetik az egyedül repülést – írja a Spiegel.

A szabályozó hatóság fontolóra veszi az európai repülőgépgyártók, az Airbus és a Dassault Aviation ilyen irányú javaslatát a kevesebb figyelmet igénylő utazórepülési fázisban történő egyedül repülésre vonatkozóan – közölte Andrea Boiardi, az EASA vezetője.

Az új javaslat szerint a felszállás és a leszállás során mindig legalább két pilótának kellene a pilótafülkében ülnie, és korlátozásokat is tartalmaz az egészségügyi problémákkal küzdő vagy túl kevés repült órát teljesítő pilótákra vonatkozóan.

Boiardi szerint a korábbi iparági javaslat, amely szerint 2030-tól kizárólag egy kapitánnyal kellene repülni, “teljesen irreális“, mivel az automatizálás még nem elég fejlett, és a szóló üzemeltetés a mai, két pilótával történő üzemeltetéssel egyenértékű biztonsági szintet igényel.

Kizárólag a legmodernebb repülőgépeket – amelyek a jelenleg a minimális tanúsítási előírások által megköveteltnél magasabb biztonsági szintre vannak felszerelve – lehetne használni egyedül utazó repülésekre – magyarázta. Ezek közé tartozik az Airbus A350-es és esetleg a Boeing 787-es és 777X.

A légiközlekedési ágazat törekvése a munkaerőhiány kezelésére irányult, mivel a szabályok enyhítése lehetővé tenné, hogy a pilóták a hosszú távú járatokon pihenhessenek anélkül, hogy helyetteseik a fedélzeten lennének.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.