Kezdőlap Autó A Volkswagen több mint koncepció autója
No menu items!

A Volkswagen több mint koncepció autója

A Volkswagen I.D. Crozz egyetlen működő példányát az AMTS nemzetközi kiállításon, a Hungexpón mutatták be a magyar közönségnek. A koncepcióautót egyedisége miatt egészen nagy összegre, egymilliárd forintra  biztosították. Méltán: nem klasszikus tanulmányautóról van szó, 2021-től indul a modell sorozatgyártása, amelyet a VW az e-mobilitás csúcsmodelljei közé sorol.

Ezért különösen ügyeltek az utastér kialakítására, a high-tech érzetre apellálva minden kijelzője digitális. A legfontosabb információkat kiterjesztett valóságként vetíti ki a vezető látóterébe. Az átlátszó panorámatető fényredőnyének mozgatása gesztusvezérlésű. Újdonságnak számít a CleanAir rendszer, amely a a légmozgás, a hőmérséklet és a páratartalom állandóságáról gondoskodik.

A VW új modelljénél, az I.D. Crozz belső terénél a high-tech érzés keltésére törekedtek a tervezők

Az ülések kialakításánál a tervezők a maximális rugalmasságra törekedhettek. Akár a kerékpár is szállítható a hátsó térben, amit a felhajtható ülések, az elektromosan nyíló ajtók és a B-oszlop hiánya biztosít.

A csúcsmodellből a VW I.D tervezői “kiiktatták” a B oszlopot

Az I.D. Crozz felkészült az elektromosautó-forradalom utáni újabb radikális változásra, az önvezető autók korszakára. Volkswagen-embléma megnyomása aktíválja az „ID. Pilot” üzemmódot. Az autó magától indul útjára.

A C-alakot formázó, LED-technikájú nappali menetfény és a vezérelt LED-fényszórók egyetlen elektromosan „mozgó” szemként egyesülnek, és kommunikálnak a környezettel. Jelzik, hogy az autó merre tart, a szenzorok az út menti gyalogosokat is észleli.

Az I.D. Crozz akár 500 kilométert is képes megtenni egyhuzamban, ha lemerül, gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség elérésére képes.

A LED-fényszórók egyetlen elektromosan „mozgó” szemet alkotnak

A prototípus meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik: a hátsó tengelynél egy 150 kW (204 LE), elöl pedig egy 75 kW (102 LE) teljesítményű erőforrás dolgozik. A 225 kw (306 LE) rendszerteljesítményű I.D. Crozz alapesetben hátsókerék-hajtású, de szükség esetén egy elektronikus „kardántengely” a másodperc tört része alatt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között.

A jármű terepen, vagy havas, csúszós útfelületen állandó összkerékhajtással is képes haladni. Az akkumulátortelep és a két elektromotor ideális elhelyezése alacsony súlypontot és jó súlyelosztást (48/52) eredményez. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással és az új fejlesztésű felfüggesztéssel együtt mindez a Golf GTI-hez mérhető stabilitást és kezelhetőséget biztosít.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Meglepő, hol költöttek idén nyáron a legtöbbet a K&H SZÉP kártyáival

A legtöbb tranzakció a legnagyobb ételkisszállító cégeknél valósult meg közel 550 millió forint összértékben, de a hazai üdülésfoglalások értéke is meghaladta a 70 millió forintot.

Fordulat a személyi hiteleknél – alig van már 10 százalék feletti kamat

Ma már szinte minden nagybank 10 százalék körüli kamattal kínálja  maga top ajánlatát, és nem csak nagy összegekre.  

A Trump féle vámcsavar felforgathatja az autóspiacot

Donald Trump amerikai elnök jelentős vámcsökkentést fontolgat az amerikai...

A Prosperitati programja új korszakot nyitott vajdasági magyarok szülőföldön maradásának támogatásában

A vajdasági magyar közösség gazdasági megerősödésének és helyben maradásának...
Hirdetés

Hírek

Meglepő, hol költöttek idén nyáron a legtöbbet a K&H SZÉP kártyáival

A legtöbb tranzakció a legnagyobb ételkisszállító cégeknél valósult meg közel 550 millió forint összértékben, de a hazai üdülésfoglalások értéke is meghaladta a 70 millió forintot.

Fordulat a személyi hiteleknél – alig van már 10 százalék feletti kamat

Ma már szinte minden nagybank 10 százalék körüli kamattal kínálja  maga top ajánlatát, és nem csak nagy összegekre.  

Az azonosítatlan drónok tönkretehetik a polgári légiközlekedést

Az elmúlt években történt, akár a terrorcselekmények határát súroló...

Orbán Viktor: fix 3 százalékos hitel indul a vállalkozásoknak

hétfőtől a Széchenyi Kártyával elérhető minden hiteltermék kamatát levisszük 3 százalékra.

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Több százmilliós nagyságrenddel bővült a Széchenyi Mikrohitel MAX+

A Nemzetgazdasági Minisztérium, a KAVOSZ és a VOSZ együttműködésével megvalósuló módosítás célja, hogy a magyar mikro- és kisvállalkozások gyorsabban és egyszerűbben jussanak kedvezményes forráshoz.

A digitális térben előforduló veszélyekre hívja fel a fiatalok figyelmét a GVH

Közleményében a GVH a szülőknek azt javasolja, hogy figyeljék a játék PEGI besorolását az első használat - letöltés, vásárlás - előtt. Igyekezzenek figyelemmel kísérni a gyermekük által használt játékokat, ha lehet, legalább nézőként vegyenek részt a tevékenységben.

Megérkezett Londonba első szállodájával az a&o Hostels

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostelcsoportja, az a&o Hostels megvásárolta a korábbi DoubleTree by Hilton Docklands Riverside hotelt, ezzel megnyitva első londoni szállodáját. A fokozatos felújításra 21 millió fontot fordítanak, miközben az ingatlan továbbra is szállodaként fog működni, nem hostellé alakul. A szálloda 500 szobával és 2100 ággyal rendelkezik majd, és az ár-érték arányt kereső egyéni utazókat, családokat célozza meg.
Hirdetés

Gazdaság

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.