Kezdőlap Informatika AI-influenszerek forradalmasítják az oktatást
No menu items!

AI-influenszerek forradalmasítják az oktatást

Pixabay

A digitális technológia rohamos fejlődése egyre több iparág alapvető működését alakítja át. Nincs ez másként a kommunikáció, az oktatás és a marketing területén sem. Dani az első AI-alapú influenszer, aki hetente új tartalmakkal jelentkezik.

Magyarországon az elsők között lépett az új korszakba a TanfolyamGURU, amikor megalkotta saját mesterséges intelligencia alapú influenszerét, Danit. A projekt mögött egy magyar fejlesztésű AI-videógyártó rendszer, a Pixel Persona áll.

„A TanfolyamGURU mindig is küldetésének tekintette, hogy korszerű, a valós piaci igényekhez igazodó felnőttképzési programokat nyújtson. Azonban a tananyag nem minden: legalább ilyen fontos, hogyan kommunikál egy oktatási cég a célközönségével. Kerestük azt a formátumot, amellyel folyamatosan, hitelesen és korszerűen tudjuk megszólítani a tanulni vágyókat. A klasszikus hirdetések vagy blogcikkek mellett egy olyan megoldásra volt szükségünk, ami vizuálisan is vonzó, gyorsan fogyasztható, ugyanakkor minden szakmai követelménynek megfelel.” – fogalmazott Winter Ádám, alapító, tulajdonos.

Ekkor született meg az ötlet: egy saját, AI-alapú műsorvezető.

„A nézők nem mindig tudják első pillantásra eldönteni, hogy virtuális vagy valódi partnerrel beszélnek, Dani AI vagy valós szereplő. Ez a bizonytalanság pedig tovább növeli az interakciót és a viralitást. Ez a forma sokkal jobban illeszkedik a mai médiafogyasztási szokásokhoz” –– Winter Ádám hozzátette, hogy Dani nem csupán előad, hanem kérdez is, visszacsatolást kér, interaktív szerepben van.

A Pixel Persona szerepe

Dani megvalósítását a Pixel Persona csapata vállalta. A magyar fejlesztésű AI-videógyártó szolgáltatás különböző karaktereket – úgynevezett AI-influenszereket – képes létrehozni és működtetni. A rendszer mögött mesterséges intelligencia alapú szöveg- és beszédgeneráló technológia dolgozik, amelyet valósághű, animált karakterekkel egészítenek ki. Az eredmény egy professzionális videóképességekkel rendelkező digitális szereplő, aki bármilyen szöveget – legyen az termékismertető, oktatási anyag vagy akár értékesítési ajánlat – képes meggyőzően, valódi előadáshoz hasonló módon bemutatni.

„A TanfolyamGURU-val való együttműködés ideális pilot-projekt volt. A dinamikus, innovatív cég nyitott volt arra, hogy kísérletezzen egy teljesen új kommunikációs formával” – idézte fel az indulás pillanatait Nagy László, a Pixel Persona alapítója.

Dani karakterét a cég arculatához, célközönségéhez és témavilágához igazodva alakították ki. A karakter hangja, megjelenése és viselkedése több különálló szoftver együttes alkalmazásával készült el, amely lehetővé tette, hogy a végeredmény életszerű, következetes és a márkához illeszkedő legyen. Dani jelenleg hetente egy közepes hosszúságú, és havonta egy mélyebb, elemző videóval jelentkezik. Témái a tanulástechnikától kezdve a karrierépítésen át a pszichológiai önismeretig terjednek, mindig a TanfolyamGURU aktuális képzéseihez és blogtémáihoz igazodva.

Több mint oktatás: az AI technológia vállalati felhasználása

A vállalkozások többsége ma is hatalmas költségeket fordít videó- vagy kampánygyártásra, gyakran hosszú előkészülettel, forgatással, utómunkával. Egy AI-karakter ezzel szemben gyorsan képes tartalmat közvetíteni, ráadásul többféle stílusban, nyelven és személyiségben. Nincs szükség stúdióra, magas forgatási költségre vagy szereplőgárdára. Egy ilyen karakter soha nem fárad el, nem megy szabadságra, és mindig készen áll megszólalni a márka nevében. Kommentekre, kérdésekre is reagálhat videó formájában, ami tovább erősíti a kapcsolatot a közönséggel.

Nagy László úgy fogalmaz: az AI-influenszernek csak a kreativitás szab határt.

A Pixel Persona rendszere nemcsak oktatási projektekre használható, ügyféltámogatási GYIK-videó, HR-folyamatokat támogató beilleszkedési anyag, PR-célú vezetői üzenet, vagy akár mikrotananyag is megvalósítható a segítségével. Egy webshop bemutatóházigazdája, egy pénzügyi tanácsadó karakter vagy egy ügyfélszolgálatos chatbot formájában is megjelenhet.

A karakterek és tartalmak gyorsan, költséghatékonyan és skálázható módon készülnek, így bármilyen cég élhet a technológia előnyeivel.

„Végre a hazai kis- és középvállalkozások is részesei lehetnek az influenszer marketing világának, amely eddig leginkább a nagyvállalatok kiváltsága volt, elsősorban a magas költségek miatt. Ezzel a megoldással azonban elérhetővé válik a kisebb cégek számára is ez a 21. századi megoldás – ezzel új lehetőségek nyílnak meg számukra a digitális térben való érvényesülésre” – emelte ki a szakértő.

Nagy László szerint a céljuk az, hogy minél több magyar vállalkozás ismerje meg az AI-videó technológiájában rejlő lehetőségeket. A TanfolyamGURU inspiráló példa arra, hogy az AI nemcsak hatékonyabbá, hanem izgalmasabbá is teheti a kommunikációt.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Rekordhitelek, fogyó ingatlanok: meddig tarthat az Otthon Start lendülete?

Az OSP által gerjesztett hitelpiaci pezsgés az év végéig még biztosan kitart, illetve, ha lesz is némi visszaesés az év végén, akkor az leginkább szezonális hatással magyarázható

Eljött a hazai professzionális vagyonkezelés ideje

Összességében a bizalmi vagyonkezelés ma már nem pusztán jogi forma, hanem valódi stratégiai eszköz.

Amikor az ünnep nem ér véget szilveszterkor – Temesvár télen

A kézműves termékeket kínáló standok, harapnivalók és a belvárosi éttermek különleges ajánlatai tovább erősítik ezt az élményt.

Megérkeztek a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés újabb eredményei

Élőhal-kereskedőket, forralt bor árusokat, őstermelőket, vad- és halfeldogozókat, valamint...
Hirdetés

Hírek

Rekordhitelek, fogyó ingatlanok: meddig tarthat az Otthon Start lendülete?

Az OSP által gerjesztett hitelpiaci pezsgés az év végéig még biztosan kitart, illetve, ha lesz is némi visszaesés az év végén, akkor az leginkább szezonális hatással magyarázható

Eljött a hazai professzionális vagyonkezelés ideje

Összességében a bizalmi vagyonkezelés ma már nem pusztán jogi forma, hanem valódi stratégiai eszköz.

Amikor az ünnep nem ér véget szilveszterkor – Temesvár télen

A kézműves termékeket kínáló standok, harapnivalók és a belvárosi éttermek különleges ajánlatai tovább erősítik ezt az élményt.

Megérkeztek a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés újabb eredményei

Élőhal-kereskedőket, forralt bor árusokat, őstermelőket, vad- és halfeldogozókat, valamint...

Magyar–indonéz rákdiagnosztikai együttműködés a düsseldorfi MEDICA-n

A megállapodás rögzíti a feladatmegosztást, az adatkezelési és titoktartási elveket, valamint a vitás kérdések rendezésének rendjét is. A konkrét szakmai fókuszterületeket a felek a decemberi jakartai találkozón jelölik ki.

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Árfolyama kedden 148,5 forinton zárt, egy éven belül 140 és 184 forint között mozgott.

Otthonstart ár-cunami idején is lehet olcsón vásárolni

A végrehajtási, állami vagy adóhatósági eljárások során értékesített lakások vételára akár 30–40 százalékkal is elmaradhat a piaci értéktől.

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Végül az EU 1,5 milliárd eurónyi kamatmentes hitellel támogatja az európai akkumulátorgyártókat.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.