Elon Musk szerint a Tesla új németországi és amerikai gyárai “dollármilliárdokat veszítenek” az akkumulátorhiány és a kínai ellátási zavarok miatt. A multimilliárdos a berlini és a texasi Austinban lévő üzemeket “gigantikus pénzégető kemencéknek” nevezte.
A Covid-19 zárlatok idén Kínában – többek között Sanghajban, ahol a Teslának van egy hatalmas gyára – egyre nehezebbé tették a gyártók működését.
Az elmúlt hetekben Musk munkahelyek leépítésére figyelmeztetett a cégnél. “Mind a berlini, mind az austini gyárak gigantikus pénzégető kemencék jelenleg” – mondta Musk, az elektromos járműgyártó vezérigazgatója.
Az üzemek “jelenleg dollármilliárdokat veszítenek. Rengeteg a kiadás, és alig van termelés” – tette hozzá a Tesla Owners of Silicon Valley-nek, a vállalat által elismert klubnak adott interjújában.
Musk elmondása szerint az úgynevezett gigagyárak az év eleji megnyitásuk óta küszködnek a termelés növelésével.
A Tesla austini telephelyén jelenleg “csekély” számú autót gyártanak, részben azért, mert az akkumulátorokhoz szükséges egyes alkatrészek egy kínai kikötőben “ragadtak“, “és senki sem tudja mozgatni őket” – mondta.
“Ez mind nagyon gyorsan rendbe fog jönni, de sok figyelmet igényel” – tette hozzá Musk.
A kínai hatóságok az év elején számos az ország városát lezárták, válaszul a Covid-19 fertőzések megugrására. Szigorú korlátozásokat vezettek be az emberek és az áruk mozgására, többek között a pénzügyi, gyártási és hajózási központban, Sanghajban.
Musk szerint Sanghaj lezárása “nagyon, nagyon nehéz” volt a Tesla számára, amely a hírek szerint hetekre leállította a termelés nagy részét a városban található “gigagyárában“.
A Reuters hírügynökség szerint, amely egy belső feljegyzésre hivatkozott, a telephelyet a jövő hónapban nagyrészt ismét két hétre bezárják korszerűsítési munkálatok miatt.
Ennek célja, hogy növeljék a telephely termelését, és közelebb kerüljenek a vállalat azon céljához, hogy az üzem hetente 22 ezer autót állítson elő – áll a jelentésben.
A múlt héten a vállalat csaknem 5 százalékkalkal emelte egész autóválasztékának árát az Egyesült Államokban, mivel a nyersanyagok, köztük az alumínium és a lítium ára emelkedett.
A héten Musk azt mondta, hogy a Tesla dolgozói 3,5 százalékának elbocsátását tervezi világszerte, miután korábban azt nyilatkozta, hogy “szuper rossz érzése” van a gazdasággal kapcsolatban.
Eközben a BMW német autógyártó közölte, hogy hivatalosan is megkezdte a termelést az északkelet-kínai Shenyang városában található új, 2,2 milliárd dolláros üzemében.
A BMW szerint az üzem, amely a harmadik Kínában, 700 ezerről 830 ezer autóra növeli az ország éves termelését. (BBC)