A Lufthansa Technik AG bejelentette, hogy az EVA Air az első ázsiai légitársaság, amely a BASF-fel közösen kifejlesztett légellenállás-csökkentő és ezáltal üzemanyag-takarékos AeroSHARK felületi technológiával történő módosításokra szerződött.
A tajpeji székhelyű légitársaság úgy döntött, hogy a kilenc Boeing 777F hosszú hatótávú teherszállító repülőgépből álló teljes cargo flottáját átalakíttatja a repülőgépek törzsét és hajtóműgondoláit borító innovatív bordafóliákkal. Az EVA Air első teherszállító repülőgépe már át is esett ezen az átfogó átalakításon a légitársaság Taipei Taoyuan nemzetközi repülőtéren lévő bázisán. Az átalakítást a Lufthansa Technik szoros irányításával az EVA Air leányvállalata, az Evergreen Aviation Technologies Corp. (EGAT) végezte. A repülőgép várhatóan szeptember elején áll újra kereskedelmi forgalomba.
Az AeroSHARK egy funkcionális felületi film, amelyet a cápabőr légellenállást csökkentő szerkezetéről mintáztak és körülbelül 50 mikrométeres bordákból áll. Ha a törzs és a hajtóműgondolák több száz négyzetméterét borítják be vele, a repülőgép súrlódási ellenállása olyan jelentősen csökken, hogy az üzemanyag-fogyasztás és az ebből eredő károsanyag-kibocsátás mintegy egy százalékkal csökken. Az EVA Air kilenc 777F repülőgépére kivetítve ez több mint 2500 tonna kerozin és több mint 7800 tonna CO2-kibocsátás éves megtakarítását jelenti.
„Az EVA Air folyamatosan halad a cél felé, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást, és folyamatosan keresi a legújabb technológiákat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére” – mondta Albert Liao, az EVA Air vállalati tervezési részlegének ügyvezető alelnöke. „Nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Lufthansa Technikkel az üzemanyag-takarékos AeroSHARK felületi technológia alkalmazásában a 777F teherszállító repülőgépeinken. Ez az innováció nemcsak az üzemanyag-fogyasztást csökkenti, hanem a CO2-kibocsátást is.”
Az EVA Air első cápabőrrel felszerelt teherszállító repülőgépén kívül már kétszámjegyű számú repülőgép áll világszerte szolgálatban AeroSHARK-kal, és ez a szám folyamatosan tovább növekszik. Az EVA Air teljes 777-es flottája várhatóan 2027-ig lesz felszerelve.
é.m.z.
A cikk testvérlapunk AzUtazó magazin felületén jelent meg