Kezdőlap Menedzser-Kihívások Beélesedik a kínai elektromos autók EU vámja. Mi jön most?
No menu items!

Beélesedik a kínai elektromos autók EU vámja. Mi jön most?

 Az Európai Unió kedden hivatalosan jóváhagyta a Kínában gyártott elektromos járművekre (EV) az állami támogatások miatt kivetett vámok bevezetését, miután a vizsgálat megosztotta az európai blokkot és megtorlást váltott ki Pekingből. Kérdés mi lesz ezután.

Az Európai Bizottság 7,8%-tól a Teslának, míg 35,3%-ig terjedő vámtételeket állapított meg a kínai SAIC és más olyan gyártók esetében, amelyekről úgy ítélték meg, hogy nem működtek együtt az EU szubvencióellenes vizsgálatában. A vámok az EU szokásos 10%-os autóimportvámján felül kerülnek kivetésre.

Ahogy a Reuters írja az EU a tervek szerint még kedden vagy szerdán kora reggel közzéteszi a vámokat kivető rendeletét. Az al-vagy „végleges” vámok várhatóan a következő naptól öt éven át lesznek érvényben. A Bizottság úgy döntött, hogy a júliusi ideiglenes vámokat nem szedik be. Co. A vállalatok ezeket bankgaranciával tudták fedezni.

A vámok kivetése azt követően történt, hogy az EU 27 tagállama október 4-én – 10 igen, 5 nem és 12 tartózkodás mellett – megszavazta a Bizottság végleges vámokra vonatkozó javaslatát. A Bizottság kijelentette, hogy a vámok kivetése után is hajlandó folytatni a tárgyalásokat Kínával a vámok alternatívájáról. Így a felek megállapodtak a technikai tárgyalások kilencedik fordulójáról, bár az EU szerint „nagy hiányosságok maradtak”.

Az EU végrehajtó szerve a múlt hónapban azt mondta, hogy újra megvizsgálhatja az árvállalásokat – amelyek minimális importárakat és jellemzően mennyiségi korlátokat tartalmaznak -, miután korábban elutasította a kínai vállalatok által felajánlottakat. A korábbi, az EU által elfogadott minimálár-megállapodások homogén árukra vonatkoztak, nem pedig olyan összetett termékekre, mint például az autók. A Bizottság úgy véli, hogy az egységes minimálár nem lenne megfelelő a támogatások által okozott kár ellensúlyozására, ami az egyes gyártók esetében az eladások értékétől és a támogatásoktól függően eltérő lehet.

Peking többször is figyelmeztette a Bizottságot az EV-vállalatokkal folytatott külön tárgyalásokra, miközben számos gyártó felhatalmazta a Kínai Gépipari és Elektronikai Kereskedelmi Kamarát, hogy a nevükben tárgyalásokat folytasson.

A Bizottság szerint minden alternatívának összhangban kell lennie a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályaival, megfelelőnek kell lennie a támogatások okozta kár megszüntetéséhez, és végrehajthatónak kell lennie.

Kína megtorlásként értékelt lépéseket tett, és dömpingellenes vizsgálatot indított az EU sertéshús- és konyak exportja ellen, valamint szubvencióellenes vizsgálatot az EU tejtermékei ellen, de még nem vezetett be semmilyen intézkedést. Ugyanakkor az EU szeptemberben a WTO-nál támadást indított a tejtermékekkel kapcsolatos vizsgálat ellen.

A kereskedelmi minisztérium az autógyártókkal és az iparági szövetségekkel is találkozott, hogy megvitassák a nagymotoros benzinüzemű gépjárművek importvámjának emelését, ami a német gyártókat sújtaná a legsúlyosabban. A 2,5 literes vagy annál nagyobb motorral rendelkező járművek Kínába irányuló exportja tavaly 1,2 milliárd dollárt tett ki – derül ki a kínai vámadatokból.

A BYD, a Geely és a SAIC mintába nem tartozó bármely vállalat, amely egyéni vámot kíván kivetni, a végleges intézkedések bevezetése után „gyorsított felülvizsgálatot” kérhet. Egy ilyen felülvizsgálat legfeljebb kilenc hónapig tarthat. A Bizottság egy év elteltével „időközi felülvizsgálatot” is végezhet, ha az intézkedésekre már nincs szükség, vagy ha azok nem elegendőek a támogatások ellensúlyozására.

A Bizottság gyakran vizsgálja, hogy a gyártók nem kerülik-e meg a vámokat a máshol összeszerelésre szánt alkatrészek exportja révén. Az EU esetében ilyen kijátszásról akkor van szó, ha az alkatrészek értékének legalább 60%-át a vámköteles országból importálják, és ha az összeszerelés hozzáadott értéke nem haladja meg a 25%-ot. A vállalatok az Európai Bíróságon vitathatják az intézkedéseket – Kína ezt már megtámadta a WTO-nál. Mindkét jogi út jóval több mint egy évig is eltarthat. A Bizottság kijelentette, hogy biztos abban, hogy vizsgálata és intézkedései összeegyeztethetők a WTO szabályaival.

Érsek M. Zoltán

Új cafeteria és HR megoldások a versenyképesség növeléséhez

Konferencia 2025. január 24. Budapest Helyszín: CONTINENTAL HOTEL BUDAPEST**** (Cím: 1074 Budapest, Dohány u. 42-44)

2025 januártól új fejezet nyílt a Cafeteriában. Jelentősen bővült a kedvezményes adózású béren kívüli, valamint az adómentes juttatások köre. A NAV, a PwC, valamint a téma legjobb szakembereinek előadásai megmutatják, hogy egy új Cafeteria stratégiával hogyan növelheti a munkavállalók elkötelezettségét és cége versenyképességét. Tartson velünk! További információ és jelentkezés: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/uj-fejezet-nyilik-a-cafeteria-rendszerben-szakmai-konferencia/

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tavaly élmezőnybe tartozott a tisztán elektromos állomány növekedése

A decemberi és az egész éves mutatók szerint egyaránt az előkelő negyedik helyen zárta Magyarország 2024-et a zöldflotta bővülési arányában.

Magyar tulajdonú vállalkozások támogatása a kormány gazdaságpolitikájának a szíve közepe

A magyar tulajdonban lévő kis és közepes méretű vállalkozások támogatása a kormányzat mindenkori gazdaságpolitikájának a szíve közepe, és ez a jövőben is így fog maradni.

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

A légi utasjog a mai formájában járatbezárásokhoz, csődökhöz vezethet

dr Bényi E. LászlóA Malév korszakváltásától kezdve a légijog...

Hírek

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Devizapiac – Minimálisan gyengült a forint hétfő reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

A forint reggel óta tovább erősödött

Az euró a csütörtök reggeli 1,0398 dollár után magasabban, 1,0402 dolláron állt.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...