Biztonságosabbá teszi a digitális termékek, szolgáltatások vásárlását, hogy a vevőket januártól szigorúbb szabályok védik – közölte az EY.
A nemzetközi tanácsadó hangsúlyozta: jövőre a vevőknek több lehetőségük, a forgalmazóknak viszont ezzel együtt több kötelezettségük lesz.
Biztosítaniuk kell például frissítéseket a digitális szolgáltatásokhoz akár teljes időtartamukra. Az EY szerint ez főképp azoknak jelenthet gondot, akik mások szoftvereit értékesítik.
A szigorítás másik fontos része, hogy pontosan meg kell felelni a reklámban tett ajánlatoknak. Az eladó ennek megfelelően nem térhet el a hirdetésétől úgy, hogy az a vásárló számára kedvezőtlen legyen.
A változások miatt szükség lehet a szerződési feltételek módosításaira is, amire a januári határidő miatt már csak néhány hetük maradt a kereskedőknek – tették hozzá.