A Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) csütörtökön közölte, hogy fokozni fogja a Boeing felügyeletét, miközben a repülőgépgyártó arra készül, hogy a hét elején véget ért 53 napos sztrájkot követően újraindítsa 737 MAX repülőgépeinek gyártását.
Az FAA adminisztrátora, Mike Whitaker a héten beszélt a Boeing vezérigazgatójával, Kelly Ortberggel, és hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a Boeing a termelés újraindításakor használja rendszerét a biztonsági kockázatok kezelésére. Az FAA megjegyezte, hogy a sztrájk ideje alatt fenntartotta fokozott helyszíni jelenlétét a Boeing gyárakban, „és tovább erősíti és célozza felügyeletünket, ahogy a vállalat megkezdi a munkába való visszatérési tervét”. A Boeing még nem közölte, mikor tervezi a termelés újraindítását, de a dolgozóknak csak november 12-ig kell visszatérniük.
A legkelendőbb 737 MAX-on, valamint a 767-es és 777-es széles törzsű sugárhajtású gépeken dolgozó mintegy 33 000 gépész beleegyezett a szeptember 13-án kezdődött sztrájk abbahagyásába. A Reuters – amely az információt közreadta -, korábban arról számolt be, hogy a Boeing várhatóan nagyon fokozatosan folytatja a 737 MAX gyártását. Mike Whitaker januárban havi 38 737 MAX gépre korlátozta a gyártást, miután a négy hiányzó kulcscsavar miatt egy ajtópanel a levegőben repült le egy Alaska Airlines 737 MAX 9-ről, ami komoly biztonsági problémákat tárt fel a Boeingnél.
Az FAA ráadásul a múlt hónapban közölte, hogy új biztonsági felülvizsgálatot indít a Boeingnél. Ugyanakkor októberben a Közlekedési Minisztérium főfelügyelői hivatala, szeptemberben pedig a Boeing kultúráját vizsgáló szenátusi testület hibáztatta az FAA felügyeletét, miközben a Boeing sötét titkai is felszínre kerültek.