Baj volt a kínálattal, az oktatással, a panaszkezeléssel, a szabályokkal. A Magyar Nemzeti Bank hétmillió forint felügyeleti és nyolcmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MIC Biztosítási Alkusz Kft.-re.
Az MNB célvizsgálata megállapította, hogy a MIC nem felel meg az alkuszi működés feltételeinek, mert egymással versengő biztosítások elemzése helyett voltaképp függő ügynökként tevékenykedik, vagyis döntően egyetlen biztosító konstrukcióit kínálja ügyfeleinek.
Ezen felül pontatlanságok, hiányosságok merültek fel a biztosításközvetítő adatszolgáltatása, az oktatási nyilvántartása, összeférhetetlenségi szabályzata, közvetítőinek bejelentése, illetve az ügyfél tájékoztatás és panaszkezelés kapcsán is.
Mindezek miatt a jegybank egyebek közt arra kötelezte az alkuszt, hogy a biztosítási szerződések megkötése előtt kellő számú, a piacon hozzáférhető konstrukciót elemezzen, és adja át annak eredményét az ügyfelek számára. Továbbá az MNB az egyéb feltárt jogsértések megszüntetésére is felszólította a MIC-et.
A bírság mértékét befolyásolta egyebek közt, hogy önmagában is jelentős érdeksérelemnek számít, ha az ügyfelek nem kapnak tájékoztatást a piacon hozzáférhető különböző biztosítások lényeges jellemzőiről, illetve, ha hiányos egy alkuszcég panaszkezelési szabályzata.
Ugyanakkor megjegyezték, az MNB enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a MIC már a jegybank vizsgálata alatt tájékoztatást nyújtott a feltárt hiányosságok orvoslására tett intézkedéseiről.