Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásában érdekelt pénzintézetek. A januártól hatályos változások következtében egyedüli maradt kedvezményesen a konstrukció, 34,5 százalékos adó- és járulékteher mellett nyújtható a cafeteria elemek között.
Az OTP Bank információi alapján közölte, hogy a pénzintézetnél a munkáltatók részéről az év utolsó hónapjaiban határozottan érzékelhető volt a SZÉP-kártya iránti érdeklődés növekedése, az új kártyarendelések száma számottevően emelkedett az előző évhez képest.
A K&H közlése szerint nagy számban érdeklődnek náluk a munkáltatók, hogy miként segíthetik dolgozóik SZÉP-kártyához jutását, de sok munkavállaló is felkeresi a fiókokat, hogy kártyát igényeljen.
Az MKB-nál is egyre többen kopogtattak decemberben, ám a pénzintézet a fő rohamot az ünnepi időszak visszafogottsága és az előző évi zárás után január végére, februárra várja – írja a Világgazdaság.
A három kártyakibocsátó közül az OTP-nél arról beszéltek, hogy a kártyabirtokosok több mint 90 százaléka, 1,1 millió ügyfél megkötötte szerződését. Az MKB Bank közel 241 ezer SZÉP-kártya-tulajdonosa közül csaknem 190 ezren már biztosan a bank ügyfelei maradnak, ám a pénzintézetnél arra számítanak, hogy a 2019. évi cafeteriaválasztások lezárásának időpontjára (áprilisra) a régi ügyfelek száma bizonyosan jóval meghaladja majd a 200 ezret.
A K&H tájékoztatása szerint, a mostani időszakot kihasználva, főleg olyan ügyfelek szüntették meg a SZÉP-kártyáikat, akik már nyugdíjba vonultak vagy külföldre költöztek, és már nem kapnak cafeteriajuttatást. A lemorzsolódás a banknál is csak néhány százalékos volt. (MTI)