Az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végére 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön közzétett önkéntes vállalása szerint.
A szövetség közleménye szerint az ágazat vállalkozásai a termékek receptjének átalakításával, új termékek bevezetésével csökkentik tovább az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.
Felidézték, hogy a tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010 és 2017 között a termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal mérséklődött, ugyanebben az időszakban a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
Kiemelték, a csütörtökön bejelentett önkéntes vállalás eredményeként 2020 végéig – a 2017. évi bázishoz képest – a szövetség tagvállalatai további 10 százalékkal csökkentik termékeik átlagos cukor- és kalóriatartalmát.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai éves szinten mintegy 200 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 5000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a hírre reagálva az MTI-vel közölte: a vállalások jól mutatják a vállalatok elkötelezettségét a magyar munkavállalók és a magyar piac iránt. Az új, innovatív termékek kifejlesztése a remények szerint további kutatás-fejlesztési munkahelyek létrehozását eredményezi majd a magyarországi gyártóegységekben.