A lap azt írja egy meg nem nevezett orosz illetékesre hivatkozva, hogy a munka tíz évig is eltarthat. Mindazonáltal a jelentések szerint a United Engine Corp of Russia and Aero Engine Corp of China közös fejlesztése az utolsó fázisához érkezett.
Ez azért figyelemreméltó a kínai lap szerint, mert olyan típusú hajtóművet ami a CR929 sajátja, mindeddig csak olyan multinacionális óriások voltak képesek gyártani, mint az amerikai General Electric Co and Pratt& Whitney, vagy a brit Rolls-Royce Holdings Plc.
– A CR929-es fejlesztése kiemelkedő területe a kínai-orosz együttműködésnek a polgári szektorban – nyilatkozta a kínai újságírónak Viktor Kladov, a Rostec orosz vállalat nemzetközi és regionális kapcsolatokért felelős igazgatója. Akinek meggyőződése, hogy az elkövetkezendő 20 évben a CR929-esre nem csak a kínai, hanem egy egész csendes-óceáni térségben meg fog nőni a kereslet.
Az orosz mérnökök időközben Sanghaiban már be is mutatták kínai partnereiknek az általuk tervezett leszállást segítő egység, valamint a tűzvédelmi és a legénységet oxigénnel ellátó rendszerek terveit. Tavaly pedig ugyanitt már a közös gyártásra alapított orosz-kínai vegyesvállalat, a China Russia Commercial Aircraft International Corp is megnyitotta az irodáját – olvasható a China Daily tudósításában.
Az új orosz-kínai utasszállító repülőgéppel a feleknek kimondva-kimondatlanul az amerikai és európai kettős uralom megtörése a céljuk. A CR929-st az Airbus A330 és a Boeing B787 kihívójának szánják.