Kezdőlap Fókuszban Elektromos lépésváltás árgaranciával - interjú a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával
No menu items!

Elektromos lépésváltás árgaranciával – interjú a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával

Miközben a Ford elkötelezett európai elektromosstratégiát követ, a márka, a hatótáv mellett a töltési gyorsaság növelését is célul tűzve, árgaranciával tervezhetőséget teremtve támogatja ügyfeleit – fejti ki Kővágó-Laky Andrea, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

– 2005-ben a Ford Magyarország ügyvezető igazgatójaként ön a Ford legfiatalabb és egyetlen női országvezetője volt. Majd a márka európai központjában dolgozott menedzserként, mielőtt a magyar és a cseh piacért felelő ügyvezetőként 2022-ben hazatért. Az európai központból mennyire látta másnak az autóipar helyzetét, jövőjét?

– Miután közel tíz évig vezettem a magyar operációt, az adott terület Magyarországon üzemelő európai központjából végeztem a munkámat. Az európai pozíció jó lehetőséget teremtett ahhoz, hogy összetettebb képet kapjak az autóipar európai és globális helyzetéről, tendenciáiról. Rendkívül izgalmas volt például megtapasztalni azt a hihetetlen léptékű technikai fejlődést, ami a hibrid technológiák és az elektrifikáció kapcsán mára az egész iparágat megváltoztatta. Ami Magyarországot illeti, azt látom, hogy nálunk általában néhány év késéssel jelennek meg azok az új technológiák és piaci trendek, amelyek a vezető európai piacokat meghatározzák. Ezt látjuk most például az elektromos autók elterjedésénél is.

– A Ford az elsők között kezdett bele az elektrifikációba. Milyen kihívást és milyen előnyt jelent ez a márka számára?

Kővágó-Laky Andrea

– Az elektromos autók elterjedése még Európán belül is rendkívül kiegyensúlyozatlan képet mutat, és országonként változik. Nem lehet összehasonlítani például a norvég piacot, ahol ma az elektromos autók piaci súlya már meghaladta az 50%-ot, a nálunk tapasztalható sokkal lassúbb növekedéssel. Egy ilyen mértékű technológiaváltásnál kulcsszerep jut a helyi állami támogatás mértékének is, miközben az autógyártók szempontjából nézve a piaci edukáció és a helyi márkakereskedések átalakítása mellett adott esetben az infrastruktúra fejlesztésébe történő invesztíció is plusz anyagi erőforrást követelhet meg. Ennek méretigényét jól mutatja a nagy európai autógyártók által létrehozott és finanszírozott IONITY projekt, ahol a legnagyobb versenytársak egy szupergyors e-töltőhálózat gyorsított ütemű kiépítésére kötöttek szövetséget. Ami a villanyautózás úttörő szerepvállalásához kötődő piaci előnyt jelenti, az a Ford számára mind a személyautó, mind a haszonjármű vonalon megmutatkozik. Az elektromos mobilitásba átmenetet jelentő Kuga Plug in Hybrid modellünk – amellyel akár 50 km-t tehetünk meg tisztán elektromosan – piacvezető lett Európában és Magyarországon is. Ugyancsak szép sikereket ér el globálisan az első teljesen elektromos modellünk, a Mustag Mach-E. Az Európában idén bevezetett E-Transit és az amerikai piacon debütáló F–150 Lightning modellünk is előre nem várt népszerűségnek örvend.

– A Ford egy legendás modell, a Mustang újratervezésével tette le a névjegyét az elektromos autók piacán, ami nem volt kockázatmentes vállalkozás, hiszen a modell története a benzingőzről és a lóerőről szólt.

– A Mustang Mach-E nem egy egyszerű átalakítás eredménye. Ez a modell egy, az alapoktól elektromos platformra fejlesztett performance SUV, amely büszkén viseli a Mustang nevet. A modell a Ford tudatos márkastratégiájának eredménye, és az étékesítési eredmények alapján a fogyasztók is úgy látják, mindent megtestesít, amit a jövő Mustangja jelent: az ikonikus formát, a legendás erőt kombinálja a jövő elektromos hajtásláncával. A sikereket jól mutatja, hogy 2020-ban kezdődött a gyártás, és 2022. november végén már a 150 000. Mustang Mach-E gördült le a mexikói gyártósorról.

– Az elektromos autók kapcsán a legnagyobb fenntartás még mindig a hatótávolsághoz kötődik. Mit tesz a Ford ennek kapcsán?

– A hatótáv terén már eddig is óriási előrelépés történt az egész iparágban. Az akkumulátorkapacitás növelése mellett most a gyártók – köztük a Ford is – a töltési sebesség növelésén is dolgozik. Az ellátási nehézségek kockázatát csökkentve a Ford igyekszik saját, dedikált akkumulátorgyártói kapacitásokat lekötni a globális piac kiszolgálása érdekében, emellett pedig új kémiai elemekkel egészíti ki az akkumulátorait. Összességében a Ford olyan szerződéseket kötött, amelyek 2023-ra évi 60 gigawattóra (GWh) éves akkumulátorgyártási kapacitást biztosítanak; ami világszerte 600 000 elektromos autóhoz lesz elegendő.

– A Ford a flottapiac egyik vezető szereplője. Mennyire veszik figyelembe a cégautós igényeket a fejlesztéseknél?

– Az úgynevezett személyközpontú dizájntervezés keretében a Ford fejlesztőmérnökei nagyszámú ügyfél-visszajelzés alapján tervezik meg az adott modellt. Például a Focus Kombi csomagterét úgy alakították ki, hogy az képes legyen a standard méretű kutyaszállító dobozt is befogadni. Az új generációban pedig a csomagtér most kiegészült egy olyan zsanérral, mely az állítható raktérpadló közepére került, hogy ott, egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani. A 2020. májusban bevezetett Ford Pro márkánk, mely a flottaügyfelek igényeit kiszolgáló üzletágunk, pedig már úgy jött létre, hogy a részben vagy teljesen elektromos flották használatát hatékonyan támogató ökoszisztéma révén a finanszírozástól a szervizen át a töltési megoldásokig minden az üzemeltetés optimalizálásáról szól. Ez már csak azért is lényeges, mert a rendkívül széles, megbízható modellpalettának és profi márkakereskedői hálózatnak köszönhetően a Ford a haszongépjárművek terén nemcsak Európában, de Magyarországon is több mint tíz éve piacvezető. A technikai fejlesztések mellett ugyanakkor a finanszírozás tekintetében is támogatjuk ügyfeleinket. Most, amikor a tervezhető, kiszámítható működés talán minden korábbinál fontosabb, a Ford árgaranciát vállal minden modelljére, ami azt jelenti, hogy a megrendelt, szerződött gépjárműveket a szerződésben rögzített áron szállítja.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.
Hirdetés

Hírek

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.