Kezdőlap Fókuszban Elektromos lépésváltás árgaranciával - interjú a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával
No menu items!

Elektromos lépésváltás árgaranciával – interjú a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával

Miközben a Ford elkötelezett európai elektromosstratégiát követ, a márka, a hatótáv mellett a töltési gyorsaság növelését is célul tűzve, árgaranciával tervezhetőséget teremtve támogatja ügyfeleit – fejti ki Kővágó-Laky Andrea, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

– 2005-ben a Ford Magyarország ügyvezető igazgatójaként ön a Ford legfiatalabb és egyetlen női országvezetője volt. Majd a márka európai központjában dolgozott menedzserként, mielőtt a magyar és a cseh piacért felelő ügyvezetőként 2022-ben hazatért. Az európai központból mennyire látta másnak az autóipar helyzetét, jövőjét?

– Miután közel tíz évig vezettem a magyar operációt, az adott terület Magyarországon üzemelő európai központjából végeztem a munkámat. Az európai pozíció jó lehetőséget teremtett ahhoz, hogy összetettebb képet kapjak az autóipar európai és globális helyzetéről, tendenciáiról. Rendkívül izgalmas volt például megtapasztalni azt a hihetetlen léptékű technikai fejlődést, ami a hibrid technológiák és az elektrifikáció kapcsán mára az egész iparágat megváltoztatta. Ami Magyarországot illeti, azt látom, hogy nálunk általában néhány év késéssel jelennek meg azok az új technológiák és piaci trendek, amelyek a vezető európai piacokat meghatározzák. Ezt látjuk most például az elektromos autók elterjedésénél is.

– A Ford az elsők között kezdett bele az elektrifikációba. Milyen kihívást és milyen előnyt jelent ez a márka számára?

Kővágó-Laky Andrea

– Az elektromos autók elterjedése még Európán belül is rendkívül kiegyensúlyozatlan képet mutat, és országonként változik. Nem lehet összehasonlítani például a norvég piacot, ahol ma az elektromos autók piaci súlya már meghaladta az 50%-ot, a nálunk tapasztalható sokkal lassúbb növekedéssel. Egy ilyen mértékű technológiaváltásnál kulcsszerep jut a helyi állami támogatás mértékének is, miközben az autógyártók szempontjából nézve a piaci edukáció és a helyi márkakereskedések átalakítása mellett adott esetben az infrastruktúra fejlesztésébe történő invesztíció is plusz anyagi erőforrást követelhet meg. Ennek méretigényét jól mutatja a nagy európai autógyártók által létrehozott és finanszírozott IONITY projekt, ahol a legnagyobb versenytársak egy szupergyors e-töltőhálózat gyorsított ütemű kiépítésére kötöttek szövetséget. Ami a villanyautózás úttörő szerepvállalásához kötődő piaci előnyt jelenti, az a Ford számára mind a személyautó, mind a haszonjármű vonalon megmutatkozik. Az elektromos mobilitásba átmenetet jelentő Kuga Plug in Hybrid modellünk – amellyel akár 50 km-t tehetünk meg tisztán elektromosan – piacvezető lett Európában és Magyarországon is. Ugyancsak szép sikereket ér el globálisan az első teljesen elektromos modellünk, a Mustag Mach-E. Az Európában idén bevezetett E-Transit és az amerikai piacon debütáló F–150 Lightning modellünk is előre nem várt népszerűségnek örvend.

– A Ford egy legendás modell, a Mustang újratervezésével tette le a névjegyét az elektromos autók piacán, ami nem volt kockázatmentes vállalkozás, hiszen a modell története a benzingőzről és a lóerőről szólt.

– A Mustang Mach-E nem egy egyszerű átalakítás eredménye. Ez a modell egy, az alapoktól elektromos platformra fejlesztett performance SUV, amely büszkén viseli a Mustang nevet. A modell a Ford tudatos márkastratégiájának eredménye, és az étékesítési eredmények alapján a fogyasztók is úgy látják, mindent megtestesít, amit a jövő Mustangja jelent: az ikonikus formát, a legendás erőt kombinálja a jövő elektromos hajtásláncával. A sikereket jól mutatja, hogy 2020-ban kezdődött a gyártás, és 2022. november végén már a 150 000. Mustang Mach-E gördült le a mexikói gyártósorról.

– Az elektromos autók kapcsán a legnagyobb fenntartás még mindig a hatótávolsághoz kötődik. Mit tesz a Ford ennek kapcsán?

– A hatótáv terén már eddig is óriási előrelépés történt az egész iparágban. Az akkumulátorkapacitás növelése mellett most a gyártók – köztük a Ford is – a töltési sebesség növelésén is dolgozik. Az ellátási nehézségek kockázatát csökkentve a Ford igyekszik saját, dedikált akkumulátorgyártói kapacitásokat lekötni a globális piac kiszolgálása érdekében, emellett pedig új kémiai elemekkel egészíti ki az akkumulátorait. Összességében a Ford olyan szerződéseket kötött, amelyek 2023-ra évi 60 gigawattóra (GWh) éves akkumulátorgyártási kapacitást biztosítanak; ami világszerte 600 000 elektromos autóhoz lesz elegendő.

– A Ford a flottapiac egyik vezető szereplője. Mennyire veszik figyelembe a cégautós igényeket a fejlesztéseknél?

– Az úgynevezett személyközpontú dizájntervezés keretében a Ford fejlesztőmérnökei nagyszámú ügyfél-visszajelzés alapján tervezik meg az adott modellt. Például a Focus Kombi csomagterét úgy alakították ki, hogy az képes legyen a standard méretű kutyaszállító dobozt is befogadni. Az új generációban pedig a csomagtér most kiegészült egy olyan zsanérral, mely az állítható raktérpadló közepére került, hogy ott, egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani. A 2020. májusban bevezetett Ford Pro márkánk, mely a flottaügyfelek igényeit kiszolgáló üzletágunk, pedig már úgy jött létre, hogy a részben vagy teljesen elektromos flották használatát hatékonyan támogató ökoszisztéma révén a finanszírozástól a szervizen át a töltési megoldásokig minden az üzemeltetés optimalizálásáról szól. Ez már csak azért is lényeges, mert a rendkívül széles, megbízható modellpalettának és profi márkakereskedői hálózatnak köszönhetően a Ford a haszongépjárművek terén nemcsak Európában, de Magyarországon is több mint tíz éve piacvezető. A technikai fejlesztések mellett ugyanakkor a finanszírozás tekintetében is támogatjuk ügyfeleinket. Most, amikor a tervezhető, kiszámítható működés talán minden korábbinál fontosabb, a Ford árgaranciát vállal minden modelljére, ami azt jelenti, hogy a megrendelt, szerződött gépjárműveket a szerződésben rögzített áron szállítja.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Rekordot döntött a zöldítés Bécsben

Bécsben 2020 és 2025 közott a "Raus-aus-dem Asphalt" (Le az aszfalttal! ) elnevezésű zöldváros-fejlesztési program keretében összesen 344 projekt valósult meg mind a 23 kerületben.

A patikák érvényesítik az önkéntes árkorlátozást

A Magyar Gyógyszerészi Kamara bejelentette, hogy a patikák is érvényesítik a gyógyszergyártók és a nagykereskedők önkéntes árkorlátozását, így a gyógyszertárak is saját 2024. december 31-i listaáraikon, vagy annál olcsóbban értékesítik az érintett készítményeket

Kerül a Wizzair a Közel-keleti feszültség miatt

Az Abu-Dzabiba és Dubajba tartó egyes járatok esetében az...

Régész színház kulisszái, Csodapatika, kódfejtős nyomozás, retro buszozás…

Nem lehetetlen küldetés mindebből a lehető legtöbb élményt begyűjteni, ugyanis a kiállítóterek jelentős része a történelmi belvároson belül pár percnyi sétával elérhető. Rendkívüli programokkal készülünk a kultúra esti kalandorai számára! Mindeközben a Skanzenben a Tűzzel-Vassal Fesztiválon találkoznak az ország késkészítő és kovács mesterei és a népi kultúra kedvelői.
Hirdetés

Hírek

Rekordot döntött a zöldítés Bécsben

Bécsben 2020 és 2025 közott a "Raus-aus-dem Asphalt" (Le az aszfalttal! ) elnevezésű zöldváros-fejlesztési program keretében összesen 344 projekt valósult meg mind a 23 kerületben.

A patikák érvényesítik az önkéntes árkorlátozást

A Magyar Gyógyszerészi Kamara bejelentette, hogy a patikák is érvényesítik a gyógyszergyártók és a nagykereskedők önkéntes árkorlátozását, így a gyógyszertárak is saját 2024. december 31-i listaáraikon, vagy annál olcsóbban értékesítik az érintett készítményeket

Kerül a Wizzair a Közel-keleti feszültség miatt

Az Abu-Dzabiba és Dubajba tartó egyes járatok esetében az...

Nagyszabású fejlesztés kezdődött a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzetben

A Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság elindította a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet kiemelt víz- és élőhelyrekonstrukciós projektjét, amelyet 400 millió forintos uniós támogatással valósít meg. A fejlesztés célja az árvizek pusztító hatásainak csökkentése, valamint az aszály elleni védekezés megerősítése

A járulékbevallások bizonyos esetekben hétfőig is beadhatók

A májusra vonatkozó járulékbevallásokat nem minden érintettnek kell beadnia csütörtökig, bizonyos esetekben hétfőig is ráérnek a gazdálkodók.

A BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet, jövőre elektromos kerékpárok is jönnek

Kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet június 24-ével a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), jövőre a jelenleginél nagyobb területen elektromos rásegítésű kerékpárokkal bővül a szolgáltatás

Új szereplő jöhet a BÉT-en

Tőzsdére készül a német bérlakáspiacon aktív Available Zrt. A társaság 2025 végén jelenne meg a Budapesti Értéktőzsde Xtend platformján, majd a bevezetést követően Standard kategória lenne a cél. A cég Kelet-Németországban vásárol társasházakat a meglévő bérlőkkel együtt, és euróban fizetett, negyedéves osztalékot kínál befektetőinek

Így járatták csúcsra magukat a világ legnagyobb cégei. Defenzívában az európaiak.

Fotó:Freepik A világ 100 legnagyobb vállalatának piaci értéke 7%-kal, összesen...
Hirdetés

Gazdaság

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett