Jogsértő módon, közvetlenül szólította meg a gyerekeket egyes reklámjaiban a Béres Gyógyszergyár Zrt., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 21 millió forintos bírságot szabott ki rá.
A Béres Gyógyszergyár az Actival Kid Gumivitamin étrend-kiegészítő készítményt ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával kínálta a televíziós- és egyéb reklámjaiban, ezzel azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket.
A GVH kiemelte, a szabályozás alapján tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve a szülők vagy más felnőttek meggyőzésére, hogy a terméket vegyék meg nekik.
A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták, a hirdetésekben használt kifejezések közvetlenül szólították meg a gyerekeket, a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére, a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze.
Ugyanakkor a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, a jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait.
A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését, és lemondott a jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.