Miközben az autóipart és az autókereskedelmet egyaránt megrázta a dízelbotrány, a fogyasztókat is bizonytalanságba kergette az, hogy a káros anyag kibocsátás miatt már több német nagyváros belvárosából is kitilthatják a dízeles autókat.
Ezek után meglepő kijelentésként hangzik az, hogy a dízelnek igenis van jövője. Pedig ezt jelentette be a közelmúltban Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke, aki cégének a dízeltechnikában elért meghatározó áttöréséről beszélt. Az ambíciózus kijelentéshez azt is hozzátette, hogy: végérvényesen le kívánjuk zárni a dízeltechnológia végéről zajló vitákat. Az autopro.hu beszámolója szerint a Bosch új fejlesztései nagyban segíthetik az autógyártókat a járművek nitrogénoxid-emissziójának olyan drasztikus csökkentésében, amellyel már ma teljesíthetik a jövő határértékeit.
Ezt igazolja az, hogy a bemutatott Bosch technológia, valós üzemi körülmények között (Real Driving Emissions; RDE) is rekordértékekkel teljesíti a jelenlegi és a 2020-tól érvényes nitrogénoxid-kibocsátási előírásokat. A megoldás különlegessége, hogy a Bosch mérnökei a már rendelkezésre álló technikát fejlesztették tovább, így nem volt szükség újabb, költségnövelő komponensekre. Ezzel kapcsolatban hangoztatta a Bosch elnöke, hogy a cég legújabb megoldása úgy csökkenti a dízelmotorok károsanyag-kibocsátását, hogy közben mindvégig megfizethető marad. De nem felejtette el megemlíteni azt sem, hogy a közúti közlekedés széndioxid-terhelésének áttekinthetőbbé tétele is sürgető feladat, amihez a jövőben az üzemanyag-fogyasztást és ezzel a széndioxid-kibocsátást is valós üzemi körülmények között, vagyis az utakon kellene mérni.