Kezdőlap Cégvilág Jegyeladóból a legnagyobbak közé - az R-BAG és Kovács Ferenc története
No menu items!

Jegyeladóból a legnagyobbak közé – az R-BAG és Kovács Ferenc története

„Ha Te ott vagy Feri, akkor csináljuk!” – 2001-ben így indult a mára piacvezetővé vált, tisztán magyar tulajdonú, független légi áruszállítási vezérügynökség (angolul GSSA / General Sales and Service Agent), az R-BAG Group története. Tulajdonosa Kovács Ferenc legutóbb az iparág legnagyobb szereplői közé tartozó orosz AirBridgeCargo óriásgépét hozta rendszeres járattal Budapestre, de a tervek még korántsem értek véget.

Annak ellenére, hogy Ferihegyen már sokféle légitársaság megannyi gépe megfordult, azért a korábbi világelsőnek számító Jumbo Jet, vagyis egy Boeing 747-es érkezése még ma is izgalomba hozza a repülők szerelmeseit és a szakmát. Már csak azért is, mert az orosz AirBridgeCargo (ABC) B747-8F, illetve B747-400F áruszállító (Freighter) típusai hetente kétszer jönnek majd Budapestre, hogy belsejében összesen akár 120-130 tonna árúval megrakodva érkezzen, vagy távozzon. Az orosz cég erejét mi sem mutatja jobban, minthogy a közelmúltban befejeződött Farnborough-i légivásáron 25 darab B747-est, 29 darab B777-est és 5 darab 747-est vett.

Az AirBridgeCargo magyarországi megjelenése ugyan jelentős fejezet az R-BgAG életében, Kovács Ferenc azonban azt mondja, mindez csak egy újabb lépés azon az úton, amit egykoron eltervezett és amin munkatársaival szisztematikus munkával nap, mint nap tovább haladnak.

Ennek eredménye az, hogy a vállalkozás mára már több, mint tíz országban nyitott leányvállalatot és olyan nagy légimárkákkal épített ki cargo együttműködést, mint  a DHL Aviation, az Air China, az Etihad, a Finnair, Virgin Atlantic, az Emirates, az Air France – KLM, a flydubai, a TAP Air Portugal, az American Airlines, vagy az EVA Air.  A kezdetekről beszélve a cégvezető a klasszikus alapértékek fontosságát emeli ki.

Amikor egy cég megalakul, a jövőképén kívül, még semmit nem tud felmutatni. Ezért is hatványozottan értékes az üzleti életben megszerzett személyes bizalom és kapcsolati tőke,

ami ilyenkor a pénzzel egyenértékű – vagy még annál is értékesebb – magyarázza az R-BAG tulajdonosa, hozzátéve, így sikerült már azonnal az alapításkor olyan presztízs értékű ügyfelekkel üzletet kötnie, akik nagyon-nagyon megnézik, egyáltalán kivel állnak szóba, mint tette ezt anno a DHL Aviation is, amikor is tisztelettel felkérték Kovács úrat, hogy vállalja el, úgymond oldja meg, hozza létre a DHL Aviation magyarországi cargo GSSA képviseletét

A bizalom persze – stílszerűen szólva – nem volt légből kapott, hiszen Kovács Ferenc 24 évig dolgozott a Malévnél, ahol debreceni jegyeladóként kezdte karrierjét, majd Varsóban volt állomásvezető, majd a Malév-TNT leányvállalat megalapításánál játszott kulcsszerepet. Innen vezetet útja a Malév Air Cargo élére, majd a Malév vezérigazgatói székbe. Az egykorvolt nemzeti légitársaság után a Boeing közép-európai értékesítési vezetője lett, ami után 2001-ben alapította meg az R-BAG-et. Abban az évben, ami a New York-i terrortámadás miatt visszaeső légiforgalmi kereslet miatt a legnagyobb kihívás elé állította az iparágat.

Kovács Ferenc ezzel kapcsolatban azt mondja: az iparág szereplői is látták és elismerték elkötelezettségét azért, mert a válság időszakában indította cégét. Ezután pedig az évről évre erősödő versenyhelyzetben, az R-BAG az egyetlen közép-kelet-európai cég volt, amely folyamatos volumen- és eredménynövekedést, földrajzi terjeszkedést tudott felmutatni.

A cégvezető szerint siker mögött nem kell különleges titkot keresni, hacsak nem tekintjük annak, hogy olyan szakembereket talált maga mellé, akik a tulajdonoshoz hasonló szakmai elkötelezettséggel végzik munkájukat. A maléves múlt érthető módon visszaköszön: két egykori közeli munkatársával alapította a céget és az évek alatt több, mint 80  fősre nőtt vállalkozás magyarországi központjának kollégái is többségében a nemzeti légitársaságnál dolgoztak egykor.

Mindez azért is ütőkártya, mert a kiélezett versenyhelyzetben a rugalmasság az egyik legnagyobb versenyelőny, amit nem csak árak, hanem a szolgáltatás minősége kapcsán is elvárnak a partnerek. Az üzletember szerint

az eredményesség kulcstényezői közé tartozik a belső kontroll is, hiszen egy olyan üzletágban, ahol folyamatosan változik a helyzet, kristálytisztán látni kell a kiadásokat és a bevételeket.

És mivel minden partner légitársaság és partner más és más igénnyel jelentkezik, ennek kielégítéséhez, az áruk pontos célba juttatásához komoly számítógépes háttérre is szükség van. Mert ahogy a cégvezető mondja, egy légitársaság képviseleti jogának megszerzése nem könnyű, de a partner megtartása még inkább erőt próbáló feladat. Ez tette szinte kötelezővé a régiós leányvállalatok megalapítását is, hiszen a partnerek számára nagy könnyebbség, ha több országban is ugyanarra szolgáltatóra támaszkodhatnak.

A nemzetközi szinten már több millió eurós forgalmú, tavaly  több ezer tonna áru szállítását koordináló társaság ezért nyitott száz százalékos tulajdonú képviseletet például Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában és Ausztriában. Kovács Ferenc szerint, egy ilyen gyors terjeszkedés nem is lehetne sikeres, ha nem bízna meg munkatársaiban, nem adna számukra önálló döntési jogosítványokat. Ezért is döntött úgy, hogy az ügyvezetést kiválasztott kollégájára bízva, a napi operatív munkából hátralépve, már a stratégiaalkotásra és a nemzetközi kapcsolatrendszer ápolására, továbbépítésére koncentrál.

– Számomra természetes, hogy a cég előbbre lépése érdekében a tudásomat megosztom a munkatársaimmal, miközben az is alapelvem, hogy az egyes szakterületekre az adott témában nálam nagyobb tudással rendelkező szakembereket keresek – beszél ars poeticájáról Kovács Ferenc, megtoldva azzal, hogy mindez azért is kulcskérdés, mert a partnerek nemcsak elvárják, de értékelik is a lojalitást, a tisztességes ügyfélkezelést és a folyamatos kommunikációt.

Ha pedig ez megvan, minden adott ahhoz, hogy az orosz ABC Jumbo Jetjének érkezése után más meglepetésekkel is előálljon az R-BAG

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A Fitch Ratings ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását stabil kilátások mellett, így a három nagy hitelminősítő - a Fitch Ratings, a Standard and Poors és a Moody’s

Áprilisban 5,0 százalékkal visszaesett az ipari termelés

2025 áprilisában az ipari termelés volumene 5,0, munkanaphatástól megtisztítva 2,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Az euróövezeti GDP gyorsabban nőtt az első negyedévben

Éves összehasonlításban az euróövezeti GDP-bővülés a korábbi becslésben közölt 1,2 százalék helyett 1,5 százalékra gyorsult a tavalyi negyedik negyedévi 1,2 százalékról.
Hirdetés

Hírek

A Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A Fitch Ratings ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását stabil kilátások mellett, így a három nagy hitelminősítő - a Fitch Ratings, a Standard and Poors és a Moody’s

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között

Közvetlen légijárat indult Budapest és Kuvaitváros között, a Jazeera Airways járata heti kétszer közlekedik - mondta Illés Boglárka, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára csütörtökön a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tartott járatindításon.

Az EKB 25 bázisponttal csökkentette az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően 25 bázisponttal csökkentette a három irányadó eurókamat szintjét.

Johann Strauss zenéje a csillagok között

2025-ben emlékezünk meg Johann Strauss, a bécsi keringőkirály születésének 200. évfordulójáról. A jeles jubileum alkalmából a "Kék Duna keringőt" elektromágneses hullám formájában az űrbe küldték, ezzel is ünnepelve Strauss zenei örökségét.

A késés miatt visszajár a fele – a MÁV-csoport 9600 esetben fizetett már

Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét.

A balatoni borok összekötik a múltat és a jelent, a termelőt és a fogyasztót  

A bor nemcsak nemzetgazdasági tényező, hanem kultúra, történelem, az emberi munka és a közösségi szellem esszenciája

Kínai ritkaföldfém stop: pánik előtt az európai autóipar 

Néhány európai autóalkatrész-gyár felfüggesztette a termelést, és a Mercedes-Benz is azt fontolgatja, hogyan védekezhetne a ritkaföldfémek hiányával szemben,
Hirdetés

Gazdaság

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett