A KÖZTI Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma tervezheti az új, integrált BKK- és Volánbusz-pályaudvart a kelenföldi vasútállomás őrmezei oldalán – közölte a megbízó Budapest Fejlesztési Központ (BKF) vezérigazgatója.
Vitézy Dávid közösségi oldalán azt írta: a konzorcium nyerte meg az egyre nagyobb forgalmú csomópont térségének átfogó vizsgálatára és elemzésére kiírt közbeszerzési eljárásukat nettó 824 millió forint értékben.
A beruházás eredményeként az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, így a mai ideiglenes végállomás és parkoló helyett a metró eredeti koncepcióját megvalósítva egy kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, emellett több P+R parkoló épül a kelenföldi csomópont nyugati oldalán – olvasható a bejegyzésben.
Vitézy Dávid rámutatott, ez a fejlesztési elképzelés nem újkeletű, hiszen eredetileg a négyes metró indulása után nem sokkal kész lett volna az őrmezői oldalon egy autóbusz-terminál. Végül azonban a metrófejlesztés során ez az elem nem épült meg.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa március 18-án a fejlesztés megvalósításáról döntött, az előkészítést a kormány európai uniós támogatással finanszírozza – írta.
A bejegyzés szerint a Volánbusz járatai az új végállomásra egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyaggal juthatnak el, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük.
Így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni.
A fejlesztés részeként a tervek szerint a kelenföldi P+R-kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat terveznek.
A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek, emellett taxidrosztok, K+R parkolók is lesznek, ahol csak rövid időre állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak – írta Vitézy Dávid.