Kezdőlap Cégvilág Kibővített GoGreen célok a fenntarthatóságért a DHL-nél
No menu items!

Kibővített GoGreen célok a fenntarthatóságért a DHL-nél

Miközben a globális logisztikai ipar az ökológiai lábnyom csökkentésének egyik legfontosabb területe, a DHL élenjár a fenntartható megoldások keresésében. AzÜzlet novemberi ESG konferenciáján erről számolt be Nagy Szilvia ecommerce és marketing manager, GoGreen Champion, valamint Varga Emese, key account manager és EV logistic specialist a DHL Express Magyarországtól.

 

„A DHL 220 országban és területen van jelen, és mivel a légi- és közúti szállítás jelentős karbonlábnyomot hagy maga után, a vállalat azért is elkötelezett a fenntartható megoldások kidolgozásáért, mert a tevékenysége globális és helyi szinten egyaránt komoly kihívásokkal és felelősséggel jár – fejtette ki előadásában a két szakember. Akik a cég stratégiája kapcsán a multinacionális vállalat korábbi vezérigazgatóját idézve hozzátette: „Nem várhatunk tovább, itt az idő hogy cselekedjünk – most még inkább, mint valaha.”

Azt hogy a DHL-nél nem újkeletű az a törekvés, hogy a vállalat minimalizálja a működéséhez kapcsolódó károsanyag-kibocsátást jól mutatja, hogy már 2003 óta dolgozik ezen. És miközben 2017-ben meghatározták, hogy 2050-re elérik a nettó zéró kibocsátást, 2021-ben ezt egy ambiciózusabb céllal váltották fel. Az új cél az, hogy a hosszú távú vállalásaik jelentős részét már 2030-ra teljesítsék. Ehhez kötődően Magyarországon is fontos lépéseket tett a cég: 2017-ben új telephelyre, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre költözött a magyarországi leányvállalat, ahol a repülőtér Green Airport programjával együttműködve karbonszemlegessé tették az épületüket, miközben a földi kiszolgáló járműveket is fokozatosan fenntarthatóbbá alakítják.

Nagy Szilvia

A fenntartható járműpark kialakítása kapcsán az is komoly előrelépés, hogy 2021-ben kerékpárokkal és elektromos futárautókkal bővült a flotta, amelynek mérete 2024-ben megduplázódott. A Magyarországon működőt 14 DHL depóban is folyamatos fejlesztések zajlanak: miközben Székesfehérváron, Debrecenben és Győrben is jelentős modernizáció történt. Utóbbiban már napelemek is működnek.

„Ami a globális kihívásokat illeti, a DHL Express saját flottát üzemeltet, ami lehetőséget ad arra, hogy a társaság közvetlenül befolyásolja a fenntarthatósági céljainak megvalósítását. Ez különösen fontos egy olyan globális vállalatnál, amely 295 repülőgépből és 123 400 járműből álló flottát működtet. Büszkék vagyunk rá, hogy ezek közül közel 36 000 jármű – tehát a flotta 30%-a – már elektromos meghajtású. Fenntarthatósági törekvéseink azonban nemcsak az Express divízióra korlátozódnak, hanem a DHL összes területét érintik. Világszerte közel 600 000 munkavállalónk dolgozik 12 000 telephelyen, amelyek közül számos zöld épületként funkcionál. Logisztikai hálózatunkat három nagy nemzetközi gyűjtő-elosztó központ, HUB és számos kisebb csomópont támogatja, miközben célunk a jelenlegi 33 millió metrikus tonna CO2 kibocsátás jelentős csökkentése” – folytatták előadásukat a cég szakemberei.

Szavaik szerint a DHL gyakorlatában a fenntarthatósági út nemcsak környezetvédelmi, hanem branding- és reputációs kérdés is, hiszen egyre fontosabb, hogy egy vállalat mikor és hogyan lép ezen az úton. Már csak azért is, mert mind az ügyfelek, mind a vásárlók egyre tudatosabbak, különösen a Z-generáció, amely már magától értetődőnek tartja a fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásokat és nemcsak fogyasztóként, de munkavállalóként is kifejezetten azokat a vállalatokat részesíti előnyben, amelyek aktívan foglalkoznak ezzel a kérdéssel.

„Mivel a logisztika területén a SCOPE 3 – vagyis nem az adott vállalat közvetlen tevékenységéből származó kibocsátások – csökkentéséhez kapcsolódó elvárás hatalmas léptékű változást hozhat, a DHL minden szolgáltatásához zöld alternatívát kínálva támogatja partnerei ESG megfelelését. Ugyanakkor azt is hangsúlyozzuk, hogy a fenntarthatósági céljaink eléréséhez ügyfeleink aktív hozzájárulása is szükséges ahhoz, hogy valódi hatást érjünk el. Úttörőként ezért nemcsak a zöld technológiákba és megoldásokba fektetünk, hanem a szemléletformálásban is élen járunk” – folytatta elemzését Nagy Szilvia és Varga Emese.

A DHL Go Green programja ezért a vállalat partnereinek is lehetőséget biztosít, hogy a logisztikai vállalatcsoporttal együtt tegyenek a fenntartható jövőért

„2021-ben, amikor a fenntarthatósági céljaink megvalósításának felgyorsítását tűztük célul, a vállalat teljes széndioxid-kibocsátása elérte a 40 millió tonnát, ami körülbelül 7 milliárd fa éves széndioxid-megkötő kapacitásának felel meg. Azért, hogy már 2030-ra elérjük a 30%-os fenntartható arányt ambiciózus ütemtervet dolgoztunk ki. Ennek részeként összpontosítunk az épületeink energiahatékonyságának javítására, az alternatív meghajtású járművek arányának növelésére, valamint a fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) alkalmazására. A Scope 3 kibocsátásaink csökkentése pedig a beszállítói láncra is kiterjed, különösen a légi, tengeri és közúti szállítmányozás területén. Külön hangsúlyt helyezve a „last mile”-ra, vagyis a szállítások utolsó szakaszára, ahol a 60%-os zöld meghajtású járműves megoldás megvalósítása a célunk.”

A fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) használata különösen fontos szerepet tölt be a vállalat stratégiájában. Az üzemanyag gyártása használt étolajból, hulladékokból, hidrogénből és egyéb alternatív alapanyagokból történik, amely minimum 80%-kal kevesebb széndioxid-kibocsátást eredményez. Előnye, hogy a cég meglévő repülőgépflottája nagyobb átalakítások nélkül képes használni ezt az üzemanyagot, miközben jelentős mértékben csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a finomszemcsés szennyezést. Fontos megjegyezni, hogy a DHL jelenleg 3,2%-ban használ SAF-ot a globális hálózatában, amely részét képezi annak a törekvésnek, hogy megfeleljen az Európai Unió 2025-től érvénybe lépő szabályozásának, amely szerint minden európai repülőtéren felszálló vagy leszálló gépnek legalább 2%-ban fenntartható repülőgép-üzemanyagot kell használnia.

Nagy Szilvia és Varga Emese azt is elmondta, hogy társadalmi felelősségvállalása részeként a DHL nagy hangsúlyt fektet az önkéntes munkák támogatására is: ennek köszönhetően több kollégájuk is kiemelkedő eredményeket ér el a helyi közösségek és a globális fenntarthatósági ügyek támogatásában. A vállalat klímastratégiájának negyedik, meghatározó pillére a humánerőforrás fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. A 2030-ra előrehozott klímacéljaink egyik kulcsfontosságú feladata, hogy a DHL-nél dolgozó munkatársak közül globálisan először 80 ezer, majd több olyan „Go Green” kollégát képezzünk ki, aki nemcsak magáévá teszi a fenntarthatóság elveit, hanem a hétköznapok során aktívan képviselve azt, másokat is inspirál ezen az úton.

Érsek M. Zoltán

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Egyetemistáknak szóló startup programhoz csatlakozott a MÁV-csoport

Szakmai partnerként a MÁV-csoport is csatlakozott az egyetemisták startup programjához, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP)

Az agrárszakképzésben is kulcsfontosságú az innováció

A most átadott eszközök – köztük egy modern mezőgazdasági vontató, egy kisbusz, valamint a pék- és cukrász tanműhely – jelentős mértékben hozzájárulnak az intézmény gyakorlatorientált képzésének megerősítéséhez

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.
Hirdetés

Hírek

Egyetemistáknak szóló startup programhoz csatlakozott a MÁV-csoport

Szakmai partnerként a MÁV-csoport is csatlakozott az egyetemisták startup programjához, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP)

Mondjon véleményt az új KRESZ-ről

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) lehetőséget fog adni mindenkinek arra, hogy megismerje az új KRESZ elkészült koncepcióját, véleményt mondjon róla, és javaslataival hozzájáruljon a közúti közlekedési szabályok kialakításához.

Pántya József: október 31-re elkészül az M30-as autópálya

A tervezett határidőre, október 31-re elkészül az M30-as autópálya lezárt részének kijavítása.

Soha nem vettünk még fel annyi személyi kölcsönt, mint márciusban

Nem csökkent a lakosság hiteléhsége: személyi kölcsönből még soha nem fogyott annyi, mint márciusban, a lakáshitelek volumene a három évvel ezelőtti rekord felé közelít.

Várakozáson felüli az OTP Bank nyeresége az első negyedévben

Az OTP Bank az első negyedévben a várakozások átlagát meghaladva 188,576 milliárd forint konszolidált korrigált adózás utáni eredményt ért el, 21 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakánál

Fedezd fel Bécs titkait egy interaktív felfedezőúton!

Bécsben egy új, "WiG City Challenge" néven futó, interaktív városi felfedezőprogram indult, amely egy applikáció segítségével vezeti át a fiatalokat a város különleges helyszínein.

Az Európai Bizottságnak baja van a magyar pénzmosási szabályokkal

A Bizottság az 5. pénzmosási irányelv helyes átültetésére szólítja fel Magyarországot

Van amiben egyszerre marasztalta el az Európai Bizottság Magyarországot és Ausztriát

Magyarország és Ausztria nemzeti jogszabályainak összhangba kell kerülnie a környezeti hatásvizsgálatról szóló EU-s irányelvvel
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.