Kínában 751 millió internetfelhasználót tartottak nyilván 2017 nyarán a China Internet Network Information Center mérései szerint, 9 millióval többet mint egész Európa lakossága, és majdnem kétszer annyit, mint amennyi az Egyesült Államok összlakossága volt 2016-ban.
A 751 millió ember naponta kommunikál a chat-csatornákon, vásárol, vagy rendel a neten, ruhát, ételt, könyvet, vagy bármilyen terméket, illetve szolgáltatást.
A kínai lakosság rekordokat dönt évről-évre. Példának okáért a Szingli Napi internetes vásárlások mennyiségében is, ami csak 2017-ben elérte a 24,2 milliárd dollárt.
Ehhez hasonló döbbenetes adatokat közöl a The Washington Post vélemény rovatának egyik könyv beharangozójában. A könyv szerzője nem más, mint Kína jelenleg legértékesebb közösségi média vállalatának, a Tencentnek az alapító vezérigazgatója, Pony Ma.
Az érdekességek között szemezgetve a kínai szakember olvasói figyelmébe ajánlja azt a tényt is, hogy például a 2017-es Kínai Új Évben a legnagyobb kínai chat oldalon, a WeChat-en már virtuálisan is lehetett a kínai hagyományok szerint pénzt rejtő „vörös csomagokat” küldeni, amelyekből az adatok szerint egészen pontosan 14 milliárd kis boríték indult útjára a neten.
2016-ban Kínában a tipikus felhasználó naponta 74 sms-t küldött a WeChat-en keresztül, ami 15 percenként jelent egy sms-t, ha azzal számolunk, hogy legalább 7 órát azért alvással töltött.
Ugyanebben az évben majdnem kétmilliárd dollárt költöttek el naponta Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformján, az c-n és a JD.com-on keresztül a vásárlók.
Mindez annak fényében érdekes – veti fel a könyv szerzője -, hogy Kínában jelenleg a lakosságnak csak az 54,3%-a internetfelhasználó, szemben a fejlett államok több mint 80%-os, valamint a G20-ak majdnem 70%-os internetfelhasználási arányával. Ami – állapítja meg Pony Ma – nem mást jelent mit az, hogy Kínában meglehetősen nagy tere van még a növekedésnek, valamint az új ötleteknek az internetes piacon.
Ahogy a kínai társadalom életének egyre inkább része lesz az internet, úgy fog lassan eltűnni a különbség a valóságos és a virtuális gazdaság között – mutat rá a kínai milliárdos szakember. Szerinte nem lesznek például kizárólag internetes cégek, hiszen az internet átjárja a társadalom és a nemzetgazdaság teljes szövetét. Nem lesznek a hagyományos értelemben vett „csak” kereskedő cégek sem, hiszen mindnyájuk működési területe a netre költözik majd. Pony Ma ebből kiindulva totális integrációt vizionál a jövőre nézvést. Ennek az alapja pedig a mobil internet lesz, mint a társadalmi változásokra adott kínai válasz – olvasható a The Washington Post recenziójában.