Kezdőlap Turizmus Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair
No menu items!

Létfontosságú, ezért áreséssel akarja megmenteni a nyári szezont a Ryanair

Miközben egyre több jel mutat arra, hogy az év végre magára találhat a turisztikai iparág, a légitársaságok számára is bőven marad még kihívás. A piacvezető fapados, a Ryanair ezért úgy döntött, hogy az árak csökkentésével igyekszik megmenteni a koronavírus-járvány által továbbra is beárnyékolt nyári utazási főszezont.

Az omikron variáns akkor érte utol Európa legértékesebb légitársaságát, amikor az éppen elkezdte beteríteni a piacot újabb útvonalakkal és célállomásokkal, amelyeket vadonatúj Boeing repülőgépeivel kíván kiszolgálni. Ennek következtében december végén a Ryanair azt közölte, hogy mivel a forgalom összeomlott, a március 31-én véget érő mostani pénzügyi év nettó vesztesége 250 millió és 450 millió euró között lesz, ami a Fortune írása szerint sokkal rosszabb, mint a korábban várt 100 millió és 200 millió euró közötti veszteség.

Mire 2022 nyarához érünk, nagyon jó formában leszünk, de az árképzés továbbra is nagyon érzékeny lesz a hírfolyamra” – mondta Michael O’Leary vezérigazgató. “A forgalom visszaszerzése érdekében alacsonyabb viteldíjakat vezetünk be, mint eddig“.

A társaság átlagos viteldíja a decemberig tartó három hónapban mindössze 25 euró volt, ami 24 százalékos csökkenést jelent a pandémia előtti negyedévhez képest. Ezt kiegészítette az egy utasra jutó 22 eurós pluszbevétel, ami 8 százalékos növekedést jelent, és olyan prémium szolgáltatásokból származott, mint az elsőbbségi beszállás és a helyfoglalás.

Korábban a vállalat 96 millió eurós, szűkebb nettó veszteségről számolt be, fenntartva az új forgalmi előrejelzését, amely a folyó pénzügyi évre valamivel kevesebb mint 100 millió, a következő, áprilisban kezdődő pénzügyi évre pedig 165 millió utast irányzott elő.

A Ryanair azt tervezi, hogy folytatja opportunista terjeszkedési kampányát Európában, megragadva a lehetőséget számos veszteséges európai riválisa – például az olasz Alitalia, a német Lufthansa és a portugál TAP – előtt.

A légitársaság nemcsak Corkot, Newcastle-t és a velencei Marco Polo repülőteret veszi fel az idei nyári úti céljai közé, hanem megduplázta a római, lisszaboni és bécsi járatainak számát is.

A járatsűrítések és az útvonalbővítések miatt 65 új Boeing 737-8200 Gamechanger típusú repülőgépet vásároltak, amelyeket április végéig szállít le a gyártó, tehát éppen időben, még az európai nyári vakációs szezon kezdete előtt.

Ezek a kifejezetten a Ryanair számára tervezett gépek éppen annyi utast képesek szállítani, amennyit az uniós biztonsági előírások megengednek, és legalább 16 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el.

Michael O’Leary

A 2022-es nyári kapacitásunkat már értékesítjük, és arra számítunk, hogy ez a 2019-es nyári, covid előtti kapacitásunk 115 százalékát teszi majd ki. Mindez attól függ, hogy milyen irányt vesz a koronavírus-járvány.” – mondta O’Leary.

Potenciális kockázatot jelent a nyereségességére nézve ez a stratégia, amely az eladott ülőhelyek számát – vagy az iparági szóhasználatban a “töltöttségi tényezőt” – helyezi előtérbe az egy utaskilométerre jutó árbevétellel – vagy a “hozammal” – szemben.

A Ryanair ezért arra támaszkodik, hogy az árrés védelme érdekében szorosan tartja a költségeket. A vállalat becslése szerint üzemanyag nélkül számított működési költsége jellemzően 31 euró/utas, szemben a regionális rivális EasyJet 53 eurós és a vezető amerikai Southwest 101 eurós költségével.

Bár az európai olaj határidős ügyletek irányadó európai árfolyama nemrég elérte a 90 dollárt hordónként, és a kerozin is szorosan követi ezt a szintet, a Ryanair azt mondta, hogy a kitettség nagy részét a jelenlegi áraknál jóval alacsonyabb áron fedezte.

A Ryanair szerint ez a típusú fegyelmezettség segíteni fogja a versenytársakkal való versenyben és a repülőgépek feltöltésében, és a cél az, hogy a 2026 márciusával végződő pénzügyi évben elérje a 225 millió kiszolgált utast.

A következő öt évben egyetlen légitársaság sem fog gyorsabban növekedni a Ryanairnél az utasok számát tekintve Európában” – mondta O’Leary.

Boruzs Álmos

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Árfolyama kedden 148,5 forinton zárt, egy éven belül 140 és 184 forint között mozgott.

Otthonstart ár-cunami idején is lehet olcsón vásárolni

A végrehajtási, állami vagy adóhatósági eljárások során értékesített lakások vételára akár 30–40 százalékkal is elmaradhat a piaci értéktől.

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Végül az EU 1,5 milliárd eurónyi kamatmentes hitellel támogatja az európai akkumulátorgyártókat.

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.
Hirdetés

Hírek

Az AutoWallis megkezdi két új kínai prémium márka értékesítését Magyarországon

Az AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Árfolyama kedden 148,5 forinton zárt, egy éven belül 140 és 184 forint között mozgott.

Otthonstart ár-cunami idején is lehet olcsón vásárolni

A végrehajtási, állami vagy adóhatósági eljárások során értékesített lakások vételára akár 30–40 százalékkal is elmaradhat a piaci értéktől.

Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán

Végül az EU 1,5 milliárd eurónyi kamatmentes hitellel támogatja az európai akkumulátorgyártókat.

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.

Kamatdöntés – Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

A monetáris tanács a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén kedden.

NÚSZ: erősen indult a 2026-os autópálya-matricák elővásárlása

Fontos, hogy a vásárláskor - bárhol, bármilyen felületen történik is - még a fizetés előtt ellenőrizni kell a matrica és a jármű adatait: a matrica típusát és érvényességi idejét, a jármű rendszámát, felségjelzését és díjkategóriáját -

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az NGM és a VOSZ

Ma már az online kiskereskedelem teszi ki a háztartások fogyasztásának csaknem a felét, összforgalma meghaladta a 2 ezer milliárd forintot, és rohamosan nő a harmadik országból érkező rendelések aránya.

Mától lehet jelentkezni a 2026-os Hungarikum pályázatokra

A pályázati felületen 2025. december 16. 12 órától lehet regisztrálni, kitölteni a pályázati adatlapokat, illetve a mellékleteket feltölteni.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.